Bekijk originele versie : Eerwraak een groot probleem
NoMore_DRAMA
30-09-2003, 17:16
Gisterenavond keek ik naar het nieuws en het ging over het turksmeisje dat vermoord was door haar vader mogelijk door eerwraak!! Keek er beangstigend naar met mijn gedachte hoe iemand zoiets bij zijn dochter kan doen??
vandaag: Staat mijn vader bij ons voor de deur, nooit komt hij maar vandaag ineens wel :confused: (ouders zijn gescheiden)
Zag aan zijn gezicht dat hij boos was....
Keek hem verschrikt aan want weet dat zo een gezicht nooit iets goeds te melden had... mohiem hij zegt dit
Als ik nog maar 1 ding hoor dan vermoord ik jou, je moeder iedereen!!
Ik schiet jullie neer, je moet niet denken hij komt er niet achter!!!!
Er gaan RODDELS rond (al vanaf mijn ouders uit elkaar zijn) dat word gelooft.... Hoe moet ik dit aanpakken???? want ik weet het niet :huil:
NoMore_DRAMA
30-09-2003, 17:26
Origineel gepost door MijnFansForum
is helemaal geen groot probleem ze moeten gewoon hun geloof met respect volgen dan zullen helemaal geen doden vallen ..maar ja je hebt bepaalde wijven die dan elke dag de plafond zien door hun benen wijd voor sukkels te openen
Geen groot probleem :confused:
Dus doordat die "wijven" zo doen is het geen probleem dat er doden vallen :rolleyes:
beppie_truus
30-09-2003, 17:27
is helemaal geen groot probleem ze moeten gewoon hun geloof met respect volgen dan zullen helemaal geen doden vallen ..maar ja je hebt bepaalde wijven die dan elke dag de plafond zien door hun benen wijd voor sukkels te openen
:jammer:
dan nog is het niet aan de mens om te beslissen of zo iemand wel of niet dood mag.
alleen allah swt kan daar over beslissen ;)
beppie_truus
30-09-2003, 17:31
Ja als het mijn dochter was zou ik haar wel vermoorden om geen schande te bezorgen in mijn huis waar ik woon samen met mijn gezin
dus schande en roddels komen niet in mijn huis
opvoeding wil ook nog wel eens helpen ;)
NoMore_DRAMA
30-09-2003, 17:32
Ja als het mijn dochter was zou ik haar wel vermoorden om geen schande te bezorgen in mijn huis waar ik woon samen met mijn gezin
dus schande en roddels komen niet in mijn huis
OKE JIJ MET JE ONZIN BENEN WIJD EN AL DIE SHIT.
Ik ben altijd thuis begrijp me niet verkeerd heb fouten gemaakt in mijn leven hele grote fouten MAAR die spelen nu niet af in mijn leven! Ik zit thuis, ga naar mijn werk en ben weer thuis sociale contacten met mensen heb ik niet eens. Dus vertel jij mij eens wat ik verkeerd doe en waar ik het verdiend aan heb als mensen RODDELEN in mijn ogen is roddelen iets zeggen wat niet waar is :rolleyes: om mij dood te schieten???
beppie_truus
30-09-2003, 17:35
Origineel gepost door NoMore_DRAMA
OKE JIJ MET JE ONZIN BENEN WIJD EN AL DIE SHIT.
Ik ben altijd thuis begrijp me niet verkeerd heb fouten gemaakt in mijn leven hele grote fouten MAAR die spelen nu niet af in mijn leven! Ik zit thuis, ga naar mijn werk en ben weer thuis sociale contacten met mensen heb ik niet eens. Dus vertel jij mij eens wat ik verkeerd doe en waar ik het verdiend aan heb als mensen RODDELEN in mijn ogen is roddelen iets zeggen wat niet waar is :rolleyes: om mij dood te schieten???
bespaar je zelf een hoop ergenis ;) en lees zijn antwoorden niet want die zijn gebaseerd op de meeste idiote redenen
Ikram_4ever
30-09-2003, 17:37
Lieverd, mensen roddelen toch!! Of je nu goed of slecht bezig bent. Geloven in Allah (swt) is het beste wat je kan doen. Ik vind het nooit goed als er iemand vermoordt wordt. Vooral niet om zogenaamde `eerwraak`. Want door Allah (swt) worden we geschapen en door hem gaan we uiteindelijk dood.
Leef je leven meid, en trek je niets aan van anderen. Wat je pa betreft, hij moet niet teveel geloven wat anderen zeggen. Eerst zelf zien, dan pas conlusies trekken!!!
Jammer dat veel mensen dat niet doen!
Boesa kbira, Ikram
NoMore_DRAMA
30-09-2003, 17:37
Origineel gepost door beppie_truus
bespaar je zelf een hoop ergenis ;) en lees zijn antwoorden niet want die zijn gebaseerd op de meeste idiote redenen
:blauwkus: I WILL ;)
beppie_truus
30-09-2003, 17:38
Origineel gepost door Ikram_4ever
Lieverd, mensen roddelen toch!! Of je nu goed of slecht bezig bent. Geloven in Allah (swt) is het beste wat je kan doen. Ik vind het nooit goed als er iemand vermoordt wordt. Vooral niet om zogenaamde `eerwraak`. Want door Allah (swt) worden we geschapen en door hem gaan we uiteindelijk dood.
Leef je leven meid, en trek je niets aan van anderen. Wat je pa betreft, hij moet niet teveel geloven wat anderen zeggen. Eerst zelf zien, dan pas conlusies trekken!!!
Boesa kbira, Ikram
:goedzo:
beppie_truus
30-09-2003, 17:39
:blauwkus: I WILL ;)
:kusgrijs:
NoMore_DRAMA
30-09-2003, 17:40
Origineel gepost door Ikram_4ever
Boesa kbira, Ikram
Enige geloof wat ik nog heb is allah swt ;)
Hoe kan ik mijn leven lijden als die door andere word verranderd of geleid :(
beppie_truus
30-09-2003, 17:43
Enige geloof wat ik nog heb is allah swt ;)
Hoe kan ik mijn leven lijden als die door andere word verranderd of geleid :(
de enige wie je moet vrezen is ook allah swt ;)
Ikram_4ever
30-09-2003, 17:54
je ouders vertrouwen je niet meer want ze zullen je altijd in de gaten houden en waneer je weer scheef loopt zul je de lood van de geweer wel voelen ..zolang je niks doet gebeurt ook niks maar zodra jij scheef loopt dan heb je pech
Jij hebt ook geen enkel respect he!!!!!! Sorry hoor, maar ouders horen onvoorwaardelijk van hun kinderen te houden. Iedereen maakt fouten. Allah (swt) zal de meest genadevolle mensen altijd vergeven!!! Of je nou een dronkelap was of een drugdealer!!! Wie taqwa heeft en Allah (sw) om vergiffenis vraagt zal inshallah een goed leven leiden! Tuurlijk is het moeilijk om iemand te vertrouwen als diegene veel foute dingen heeft gedaan. Maar hallo!!!! Fouten maken is menselijk!!!
En ga als de sodemieter iemand anders pesten Mijnfansforum. Want ik irriteer me mateloos aan je. Bijna elk topic waarop jij reageert hangt er een negatief sfeertje!!!
Ma salama, Ikram
Ikram_4ever
30-09-2003, 18:14
jullie gaan makkelijk schuilen in de wetten van onze geloof altijd maar zeggen allah vergeeft..tuurlijk vergeeft hij ..maar hij doet dat 1 keer en als je weet dat je fout zit en dat je weet dat je geen respect toont voor je geloof dan moet je direct mee kappen maar ja dat doen onze bepaalde broeders en zusters niet en daarom hanteren ze steeds ..ja maar allah vegeeft steeds...donder toch een eindje op met jullie smoes ! [/B][/QUOTE]
Ik moet je zeggen dat ik je voor het eerst best wel goed vindt argumenteren. Ouders moeten voor je klaarstaan. Tuurlijk is er ergens een grens. Maar je gaat je kinderen niet je huis uitgooien bv omdat hij iemand geslagen heeft!! Dit was maar een simpel voorbeeld. In realiteit gaat het er anders aan toe. Er zijn nu eenmaal veel kinderen die het te bont maken. Maar waarom geloven Mgharba altijd de ander??? Er zijn weinig die echt gewoon naar ze eigen kinderen luisteren!! En eerst aanhoren wat die te zeggen heeft. Dat vind ik nu jammer Mijnfansforum. Ik zou inshallah later mijn kinderen door dik en dun steuen. Ewa, als het criminelen worden allah fhad dan zullen ze ervan langs krijgen!! Maar dan op een menselijke manier! En niet met geweld of dreigementen!!
Thalla jongen en mijn excuses als ik te bot ben geweest.
Ikram
Missynajat
30-09-2003, 18:59
We kunnen er omheen gaan draaien maar het is een feit: De Marokkaanse meisjes dragen de eer. Jongens, daarentegen, kunnen doen wat ze willen. HELAAS! Een jongen kan in de bak zitten en men spreekt nog geen kwaad woord over hem. Een meid hoeft maar ff naar de buhalte te lopen met een studiegenoot of er wordt al gespeculeerd dat ze een vriend heeft. Wadafak is dat voor een onzin? Sorry, maar als mensen gaan moorden om de eer te redden, nou, dan laat je pas zien hoe groot je onmacht is. Het zijn gewoon vette lafaards, en zal Allah hen wel vergeven?Waar in de Qur'aan wordt dit voorgeschreven als middel tot het komen van een oplossing? Mensen die eremoorden plegen stipp.elenn gewoonweg hun pad naar de HEL!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.