Bekijk originele versie : Verdonk
VVD wil kinderbijslag intrekken bij misdragingen
Uitgegeven: 3 juli 2007 14:04
AMSTERDAM - Ouders van kinderen tussen de 8 en 12 die zich ernstig misdragen op straat of op school, moeten geen kinderbijslag meer krijgen. Ook moeten de ouders verplichte opvoedingsondersteuning krijgen. Dat stelt de VVD vandaag voor in een debat over hangjongeren met minister voor Jeugd en Gezin André Rouvoet (ChristenUnie).
VVD-Tweede Kamerlid Rita Verdonk wil de kinderbijslag gebruiken als drukmiddel tegen ouders die weigeren hun kinderen behoorlijk op te voeden. "De kinderbijslag is bedoeld als bijdrage in de opvoeding. Maar als ouders hun kinderen niet opvoeden, hebben ze ook geen recht op dat geld", redeneert het Kamerlid.
Verdonk wil dat kinderen tussen de 8 en 12 jaar strafbaar worden via het Wetboek van Strafrecht. Het gaat de VVD-politica er niet om de kinderen op te sluiten, 'maar om een middel om ze aan te pakken'.
Zij wil dat de kinderen daardoor verplicht twaalf uur per dag naar school kunnen worden gestuurd. Volgens de oud-minister voor Vreemdelingenzaken kunnen de kinderen dan les krijgen in fatsoensnormen en normale omgangsvormen.
Bron:http://www.nu.nl/news/1138520/34/rss/VVD_wil_kinderbijslag_intrekken_bij_misdragingen.h tml
Gypsymeid
03-07-2007, 23:34
Hoe wil ze bewijzen dat die "misdragingen" zijn voort gekomen uit een slechte opvoeding. Sommige kinderen zijn nou eenmaal gewoon etters en onhandelbaar, terwijl de ouders met haren in het hoofd zitten. Beetje erg om dan ook hun kinderbijslag stop te zetten...
Carinaatje
03-07-2007, 23:39
Slaat nergens op.
Als de kinderbijslag ingehouden wordt zal het kind er alleen maar meer onder leiden omdat de ouder nog minder om te besteden heeft.
Verdonk heeft altijd van die vreemde 'straffen'. :jammer:
Eigelijk vind het niet eens zo'n slecht idee. Altijd hebben ze in het verleden de jongens er op aan gesproken en het heeft weinig geholpen. Als de kinderbijslag word ingetrokken dan moet ouders wel iets doen. Het gaat om kinderen van 8 t/m 12. Ouders kunnen die leeftijd toch wel aan? Anders is wel iets goed mis. Ouders hebben gewoon hun verantwoordelijkheid en die dienen ze te nemen vaak denkt me te makkelijk over zulke zaken.
Miss_Magrebia
04-07-2007, 09:09
Eigelijk vind het niet eens zo'n slecht idee. Altijd hebben ze in het verleden de jongens er op aan gesproken en het heeft weinig geholpen. Als de kinderbijslag word ingetrokken dan moet ouders wel iets doen. Het gaat om kinderen van 8 t/m 12. Ouders kunnen die leeftijd toch wel aan? Anders is wel iets goed mis. Ouders hebben gewoon hun verantwoordelijkheid en die dienen ze te nemen vaak denkt me te makkelijk over zulke zaken.
Precies! had nooit verwacht dat Verdonk ooit met een goed idee zou komen! Mensen die roepen : de ouders hebben dan minder te besteden --> is kinderbijslag, dan met feesten minder kleding / cadeau's. Wie het niet leren wil op de makkelijke manier moet maar voelen. Het zijn nog kinderen en wanneer je op zo'n jonge leefrijd je kinderen niet onder controle kan houden, dan houd ik mijn hart vast als ze de puberleeftijd doen paseren! Daarnaast is het een regeling voor ALLE mensen in NL en niet alleen gebaseerd op de Allochtoon! Verdonk :goedzo:
Mensen nemen kinderen als konijnen, denken dat de bevalling zwaar is: de opvoeding dat is zwaar!
Precies! had nooit verwacht dat Verdonk ooit met een goed idee zou komen! Mensen die roepen : de ouders hebben dan minder te besteden --> is kinderbijslag, dan met feesten minder kleding / cadeau's. Wie het niet leren wil op de makkelijke manier moet maar voelen. Het zijn nog kinderen en wanneer je op zo'n jonge leefrijd je kinderen niet onder controle kan houden, dan houd ik mijn hart vast als ze de puberleeftijd doen paseren! Daarnaast is het een regeling voor ALLE mensen in NL en niet alleen gebaseerd op de Allochtoon! Verdonk :goedzo:
Mensen nemen kinderen als konijnen, denken dat de bevalling zwaar is: de opvoeding dat is zwaar!
Zeg ik ook altijd bevallen is niet zwaar opvoeden is zwaar:goedzo:
Psstt..we hebben wel makkelijk praten we hebben beiden geen kids.:hihi:
Miss_Magrebia
04-07-2007, 14:15
Mischien wel :haha: de tijd zal het leren
Opvoeding komt niet uit de lucht vallen, of dat leer je zo maar, merk dat de ouders van nu te veel bezig zijn met andere dingen ipv eens GOED bespreken WAT ze willen .
Atlas_Gebergte
04-07-2007, 14:31
Wou net zeggen, pas als je kinderen hebt, dan zul je merken hoe het is. Gelukkig kan ik er nog niet mee praten, me ventje is veel te jong nog:hihi:
OemNusayba
04-07-2007, 14:40
Sommige mensen reageren pas als ze het aan hun portemonnee voelen, dit is dus totaal geen slecht idee!
Ze heeft wel een punt.
..Maar wat ben ik blij dat zij ergens in een achterkamertje haar werk moet doen zeg. :moe:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.