Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ik wil ook een openbaar debat over kinderverkrachting

Pagina's : [1] 2

inakreb
30-09-2003, 12:21

Verdachte bekent verkrachting 10-jarig meisje Uitgegeven: 30 september 2003 10:02 Laatst gewijzigd: 30 september 2003 10:20 DELFZIJL - De 58-jarige inwoner uit Delfzijl die wordt verdacht van de verkrachting van een 10-jarig meisje uit Delfzijl, heeft bekend. Dat heeft een politiewoordvoerder dinsdag bekendgemaakt. De man heeft tegen de politie gezegd dat hij het meisje donderdagmiddag mee naar huis heeft gelokt waar hij zich vervolgens aan haar heeft vergrepen. Het kind liep daarbij ernstig inwendig letsel op. Wat de verdachte verder heeft gezegd, wil de politie niet kwijt. De verdachte werd vrijdagavond aangehouden, nadat de politie zijn naam en een zeer uitgebreid signalement had verspreid. Zaterdag bleek dat hij al vaker voor een verkrachting was veroordeeld. Het slachtoffertje maakt het volgens de zegsman naar omstandigheden goed. Slachtofferhulp vangt het meisje en haar familie op. De GGD is ingeschakeld om klas- en schoolgenootjes van het meisje te begeleiden. De man is maandagochtend voorgeleid aan de officier van justitie en de rechter-commissaris. Na de voorgeleiding is de voorlopige hechtenis van de man verlengd. De politie verwacht het onderzoek een dezer dagen af te ronden. ja nee ik vind dat niet kunnen hoor.. hoger straffen !

inakreb
30-09-2003, 12:41
achterlijke cultuur ook :jammer:

romaisa_girl17
30-09-2003, 13:43
en wie moet daar van leiden???????.....ouders!!! het wordt alsmaar erger met die pedofielen

arabchrstn
30-09-2003, 18:07
Ik ben helemaal niet voor langer straffen. Het is volgens mij erg populair om te dit te denken. Mar wat helpt het eigenlijk. Meestal is het niet gestoeld op argumenten. Daarnaast gaat het uit van een eenzijdige positie, namelijk de rechtswraking. Ervoor zorgen dat die misdadiger een beter mens wordt, dat wordt in de gevangenis niet bereikt. Eerder wordt men een nog groter misdadiger... Niet langer straffen, maar beter straffen...

arabchrstn
30-09-2003, 18:17

Lijkt mij geen slecht idee. Ben helemaal niet tegen bepaalde vormen van lijfstraffen, als het maar consequent en eerlijk gebeurt. Dus ook de rijke witteboordencrimineel en de stelende huisvrouw. Een lichamelijke straf werkt beter dan een geestelijke. En een stuk goedkoper...

inakreb
30-09-2003, 20:41
ja nee dat zeg ik... een achterlijke cultuur gewoon hier !

perfectstranger
30-09-2003, 20:55
Origineel gepost door MidGet misschien moeten de gevangenissen eens veranderen van een 5sterren hotel naar een celblok ... bed en wc zal genoeg zijn om te overleven eten wordt toch gebracht gevangenissen van tegenwoordig zijn gewoon gratis woningen... doe iets verkeerd en je wordt beloond met een luxe kamer waarvoor je geen huur hoeft te betalen goedzo nederland Ja, daar ben ik het hélemaal mee eens. Als je nou eens naar een willekeurige gevangenis in bijvoorbeeld Marokko kijkt dan is dat wel even andere koek. Ik denk dat als je daar eenmaal hebt gezeten, je, je echt wel twee keer bedenkt voordat je weer van het rechte pad afdwaalt. Leef maar een tijdje op water en brood en slaap maar op de koude, harde vloer met kakkerlakken in elke hoek, zonder toilet enzovoorts. Dan kun je pas praten over 'justice has been done' = het recht heeft gezegevierd (bij benadering).

arabchrstn
30-09-2003, 21:00
Origineel gepost door perfectstranger Ja, daar ben ik het hélemaal mee eens. Als je nou eens naar een willekeurige gevangenis in bijvoorbeeld Marokko kijkt dan is dat wel even andere koek. Ik denk dat als je daar eenmaal hebt gezeten, je, je echt wel twee keer bedenkt voordat je weer van het rechte pad afdwaalt. Leef maar een tijdje op water en brood en slaap maar op de koude, harde vloer met kakkerlakken in elke hoek, zonder toilet enzovoorts. Dan kun je pas praten over 'justice has been done' = het recht heeft gezegevierd (bij benadering). Wat een onzin om te gaan vergelijken. Ja, in Myanmar staat op grote diefstal de doodstraf. Laten we dat dan maar invoeren... Wat is dit nu voor argumentatie... Het Nederlandse recht kent twee kanten: wraking en herstel van de dader. Dat laatste laat je buiten beschouwing...

perfectstranger
30-09-2003, 21:19
Origineel gepost door arabchrstn Wat een onzin om te gaan vergelijken. Ja, in Myanmar staat op grote diefstal de doodstraf. Laten we dat dan maar invoeren... Wat is dit nu voor argumentatie... Het Nederlandse recht kent twee kanten: wraking en herstel van de dader. Dat laatste laat je buiten beschouwing... Heb ik gerept over het overnemen van het Marokkaanse recht door Nederland? Neen. Ik heb mij louter uitgesproken over de accomodatie der veroordeelden. Mijn mening is dat misdadigers best wel wat zwaarder aangepakt mogen worden. Een (kinder)verkrachter of een moordenaar doet toch ook niet zijn best om z'n slachtoffer op zijn gemak te stellen? Correct me if I'm wrong....

MELILLENSE
30-09-2003, 22:01
Origineel gepost door arabchrstn Ik ben helemaal niet voor langer straffen. Het is volgens mij erg populair om te dit te denken. Mar wat helpt het eigenlijk. Meestal is het niet gestoeld op argumenten. Daarnaast gaat het uit van een eenzijdige positie, namelijk de rechtswraking. Ervoor zorgen dat die misdadiger een beter mens wordt, dat wordt in de gevangenis niet bereikt. Eerder wordt men een nog groter misdadiger... Niet langer straffen, maar beter straffen... Mooie woorden zolang het jouw kind niet is, moge God hier iedereen van besparen....het slachtoffer is altijd het onschuldige kind dat meestal jarenlang getraumatiseerd door het leven gaat omwille van een perverse misdadiger. En dan wil jij van deze misdadiger nog een betere mens maken,....een ware kaakslag voor de ganse samenleving. Het slachtoffer is het kind....niet de misdadiger. Een moordenaar heeft misschien nog zijn (drog)redenen gehad om zijn misdaad te begaan.....maar welke reden heeft een perverse kinderverkrachter om een onschuldig kind te beroven van zijn/haar kinderlijke onschuld. MELILLENSE :belgie:

arabchrstn
01-10-2003, 12:16
Volgens mij zeg ik: beter straffen, niet langer. 'Beter' wil dus niet zeggen 'kort'. Als in Saoudi-Arabia een hand afgehakt wordt bij een dief, dan 'zit' zo'n man niet lang, maar zeker weten dat het effect heeft. Goed lezen. Het kan helpen iemand levenslang op te sluiten, maar er zijn meerdere mogelijkheden om iemand goed te straffen... Misschien wordt het zo gesnapt...

saida_marokko
01-10-2003, 17:53
Origineel gepost door Defender En als ze ze dan wel gebruiken [zaak Driss} is er altijd wel weer een Artabische organisatie AEL die daartegen opkomt (weliswaar zonder echt door te zetten, maar toch) Feitelijk onjuist. 1. Er bestaat levenslang 2. Dat wordt ook (sporadisch) opgelegd 3. Er zijn mensen die al langer dan 20 jaar vastzitten. Verder ben ik het met je eens dat de Nederlandse wetgeving veel te soft is, maar ik denk dat je je vergist als je zegt dat dat komt omdat de mensen bang zijn....waarvoor dan? zet jij je een keer over het ael gebeuren heen oke...:) jij bent gewoon niet in orde en gebruikt bij elke scheet wat gelaten word ael als dekmantel om jou leugentjes te vertellen.. 1. levenslang met filmnet met lekker bed wat zowat niet gebruikt word met goed gedrag ben je er zo weer uit.. 2. waarom sporadisch??? ik bedoel verkrachtingen komen dagelijks voor.... is het dan nodig om het sporadisch op te leggen?? 3. bullshit

MELILLENSE
01-10-2003, 21:16
Origineel gepost door arabchrstn Volgens mij zeg ik: beter straffen, niet langer. 'Beter' wil dus niet zeggen 'kort'. Als in Saoudi-Arabia een hand afgehakt wordt bij een dief, dan 'zit' zo'n man niet lang, maar zeker weten dat het effect heeft. Goed lezen. Het kan helpen iemand levenslang op te sluiten, maar er zijn meerdere mogelijkheden om iemand goed te straffen... Misschien wordt het zo gesnapt... Jij vindt dus het afhakken van lichaamsdelen een betere manier van straffen? En dat voor iemand die het niet eens is met het theocratisch regime van zijn land van oorsprong....toepassing van de Islamitische strafwet heeft zeker zijn effect, positief maar evenzeer negatief, immers de geamputeerde heeft nog andere lichaamsdelen om wraak te nemen.....zo ook de kinderverkrachter. Het simpel afhakken van lichaamsdelen is geen garantie dat de maatschappij verlost is van een misdadiger, in casu een kinderverkrachter.....het is misschien allemaal eenvoudig te snappen, maar de realiteit is veel complexer dan dat. MELILLENSE :belgie:

Ja_ik_die_ene
01-10-2003, 22:15
Origineel gepost door MidGet de aanpak moet zeer zeker wel harder zijn de dader hoeft geen stempel te krijgen als crimineel ofzo maar hij moet zolang hij zijn straf moet uitzitten wel degelijk zo behandelt worden.. als je hem als een normale burger met burgerrechten gaat behandelen, kan je net zo goed van elke gevangenis woningen gaan maken. Er zijn regels waaraan je je moet houden doe je dat niet moeten er zeker wel concequenties zijn. Wie niet luisteren wilt moet maar voelen conSequenties :D

Ja_ik_die_ene
01-10-2003, 22:23

Origineel gepost door MidGet dat zou best kunnen maaruh. zullen we dat soort dingen maar op kletshoekje houden ;) hier probeer ik serieus te zijn :D door foutloos te schrijven kom je serieuzer over, ik help graag een handje mee :D

Pagina's : [1] 2