Bekijk originele versie : Mijn hart bloedt....
brokenheart
07-08-2002, 16:05
Met tranen in mijn ogen typ ik dit. Jaren gingen voorbij nu meer dan 5 jaar geleden dat ik de woorden : Bghitak t3ichy m3aaya (ik wil mijn leven met je delen) voor het eerst uit zijn mond hoorde. Het leek een sprookje...er was een mistwolk en dat was dat hij famillie was en aangezien onze familie in een soort van familieruzie zit heeft mijn vader ooit gezworen dat ik met iedereen mocht trouwen behalve met hem. Een week geleden was ik nog bij hem nu zijn we weer voor een jaar gescheiden of misschien nog langer. mijn hart bloed elke morgen als ik wakker wordt en ik me bedenk dat hij 3000km verderop zit. Mijn hart bloedt voor hoelang, of voor eeuwig... Allah yjib lgheer
Origineel gepost door brokenheart
Met tranen in mijn ogen typ ik dit. Jaren gingen voorbij nu meer dan 5 jaar geleden dat ik de woorden : Bghitak t3ichy m3aaya (ik wil mijn leven met je delen) voor het eerst uit zijn mond hoorde. Het leek een sprookje...er was een mistwolk en dat was dat hij famillie was en aangezien onze familie in een soort van familieruzie zit heeft mijn vader ooit gezworen dat ik met iedereen mocht trouwen behalve met hem. Een week geleden was ik nog bij hem nu zijn we weer voor een jaar gescheiden of misschien nog langer. mijn hart bloed elke morgen als ik wakker wordt en ik me bedenk dat hij 3000km verderop zit. Mijn hart bloedt voor hoelang, of voor eeuwig... Allah yjib lgheer
Tijd om jullie eigen keuzes te maken ? Jij leeft vanaf het moment dat je zelfstanding bent. Als jullie echt bij elkaar willen blijven dan kies je voor elkaar. En laten jullie je ouders inzien dat ze geen keus hebben dan het alleen te accepteren. Dus doe wat je wil/moet doen!!
Willen ze het niet accepteren maar jullie houden echt van elkaar dan moet je een keus maken. Bij Marokkanen is dit denk ik anders want ik had mijn ouders zonder enig nadenken verlaten als ze mij zoiets zouden ontnemen. Ik bedoel het is toch niet menselijk als je je dochter/zoon ongelukkig ziet. Nou ik zou het wel geweten hebben.
brokenheart
07-08-2002, 16:20
Het is niet altijd makkelijk om je hart te volgen. En voor hem kiezen betekent een breuk in de familie. Het liefst willen we gewoon gelukkig zijn. Uren dagen hebben we gepraat en naar een oplossing gezocht alles kwam aan bod, ik wou dat ik wist wat ik moest doen. Ik zoek niet naar een oplossing die ruzie brengt of een oplossing die haram is. Allah yjib lgheer
Sarahsalima
07-08-2002, 16:34
als ik het goed begrijp, woont hij dus in marokko en jij in Nederland, ofniet ?
hoe oud ben jij en hoe oud is hij dan ?
brokenheart
07-08-2002, 16:36
Dat heb je inderdaad goed begrepen. Ik ben zelf 19 en hij is 24.
Het is niet altijd makkelijk om je hart te volgen. En voor hem kiezen betekent een breuk in de familie. Het liefst willen we gewoon gelukkig zijn. Uren dagen hebben we gepraat en naar een oplossing gezocht alles kwam aan bod, ik wou dat ik wist wat ik moest doen. Ik zoek niet naar een oplossing die ruzie brengt of een oplossing die haram is. Allah yjib lgheer
Het is maar net hoe makkelijk jij het jezelf maakt. En natuurlijk zoek jij niet naar een oplossing die ruzie tot stand brengt, maar jij bent ook niet diegene die die ruzie maakt. Je moet even nagaan hoe alles zal zijn, bij wie ben je het meest het klinkt misschien niet even dankbaar maar je bent vanaf de leeftijd dat je uit huis gaat bij een partner 98% van de tijd bij diegene diegene is dus de persoon bij wie je je leven slijt. En natuurlijk hebben je ouders je opgevoed en wil je ze niet teleurstellen. Maar hun maken zich daar hoe hard dat klinkt ook weinig zorgen over want ze stellen jouw toch ook teleur ?
Ik wil je niet op slechte ideeen brengen maar als ik het zo lees dan zou dit zijn wat IK zou doen.
Missrapster
07-08-2002, 22:40
vertel gewoon aan je moeder wat je voor hem voelt...ze kunnen je het niet verbieden..want het enige wat ouders willen is dat hun kinderen een gelukkig leven moeten leiden...dat is het ergste wat je kan overkomen...niet bij je geliefde zijn..praat met je ouders...dat is het enige wat ik tegen je kan zeggen....
ik vind het heel erg jammer voor jou dat je je leven niet mag delen met iemand waarvan je zoveel houd en zoveel gevoelens voor hebt
en dat om een ruzie waar jij part noch schuld aan hebt ...en het meest ironische vind ik , is dat een huwelijk tussen jullie wellicht beide famillies met elkaar verzoenen en een eind kan maken aan die slepende famillieruzie , dat zou toch heel mooi zijn ...
brokenheart
07-08-2002, 22:48
Bouinchran hou zulke reactie voor je ik heb al genoeg aan mijn hoofd.
Velen zeggen: "Waar een wil is is een weg" Maar soms wordt die weg afgesloten door het minst geringste. Mijn moeder weet ervan zijn moeder heeft verschillende malen met mijn moeder gepraat. Hij is op een avond zelf naar mijn moeder gestapt en heeft uren met haar zitten praten. Het reslutaat was vervolgens een kwade moeder en met het antwoord dat als hij iets wilde maar bij mijn vader moest zijn. Mijn vader die ooit heeft gezworen dat ik niet met hem zou trouwen. Omdat hij alleen papieren zou willen en omdat hij niemand van die helft van de famillie als zijn schoonkinderen wil zien.
Ik hoop dat Allah mij de kracht geeft om te vechten voor hetgeen ik gekregen heb.
roosje22
08-08-2002, 00:13
Hoi meid, ik vind het heel erg voor je wat er gebeurd, maar ik geef je in ieder geval een advies mee loop nooit weg van huis voor een jongen, wat de meeste mensen ook zeggen kies voor hem ofzo. Bloed is dikker dan water, een man kan je makkelijk verlaten en dan sta je er alleen voor. Je zult helemaal niemand meer hebben. Geef het wat tijd en ik geloof echt dat als jullie echt voor elkaar bestemd zijn zul je zien dat jullie bij elkaar komen. Maar doe in ieder geval geen domme dingen.
Misschien denken de meesten dat ik in sprookjes geloof, maar ik weet zeker dat dingen gebeuren voor een reden en niet zomaar.
succes
liefs roosje
Origineel gepost door roosje22
Hoi meid, ik vind het heel erg voor je wat er gebeurd, maar ik geef je in ieder geval een advies mee loop nooit weg van huis voor een jongen, wat de meeste mensen ook zeggen kies voor hem ofzo. Bloed is dikker dan water, een man kan je makkelijk verlaten en dan sta je er alleen voor. Je zult helemaal niemand meer hebben. Geef het wat tijd en ik geloof echt dat als jullie echt voor elkaar bestemd zijn zul je zien dat jullie bij elkaar komen. Maar doe in ieder geval geen domme dingen.
Misschien denken de meesten dat ik in sprookjes geloof, maar ik weet zeker dat dingen gebeuren voor een reden en niet zomaar.
succes
liefs roosje
Jep, blood is thikker than water, ey sis :maf3:
Origineel gepost door roosje22
succes
liefs roosje
Dit slaat nergens op, je weet toch wel van te voren met wie je het huwelijksbootje in stapt. Als je al zo begint te denken dan is het inderdaad een grote gok maar ik denk dat als je elkaar kent dat je dan HEUS wel weet dat je bij elkaar blijft. En als familie van je houd dan zullen ze je heus wel weer ontvangen wanneer het over is. Het hangt af hoe je als ouders en kind uit elkaar gaat. Je kan boos weggaan en zeggen dat je wel voor hem kiest omdat hij leuker is dan word het moeilijk om ooit weer ontvangen te worden maar stel je vecht er een paar maand over en ze zien dat het slechter met je gaat en je ziet geen andere keus en je gaat weg heb je veel meer kans dat "ALS" hij je ooit verlaat ze je weer terug nemen.
Je kunt het ook slim spelen gewoon heel weinig gaan eten enzo, weinig aan je uiterlijk doen etc. etc.. en dan jezelf helemaal laten inzakken lichamelijk en geestelijk en heel weinig praten wedden dat ze je dan op een gegeven moment wel laten trouwen..
Origineel gepost door nime
Dit slaat nergens op, je weet toch wel van te voren met wie je het huwelijksbootje in stapt. Als je al zo begint te denken dan is het inderdaad een grote gok maar ik denk dat als je elkaar kent dat je dan HEUS wel weet dat je bij elkaar blijft. En als familie van je houd dan zullen ze je heus wel weer ontvangen wanneer het over is. Het hangt af hoe je als ouders en kind uit elkaar gaat. Je kan boos weggaan en zeggen dat je wel voor hem kiest omdat hij leuker is dan word het moeilijk om ooit weer ontvangen te worden maar stel je vecht er een paar maand over en ze zien dat het slechter met je gaat en je ziet geen andere keus en je gaat weg heb je veel meer kans dat "ALS" hij je ooit verlaat ze je weer terug nemen.
Je kunt het ook slim spelen gewoon heel weinig gaan eten enzo, weinig aan je uiterlijk doen etc. etc.. en dan jezelf helemaal laten inzakken lichamelijk en geestelijk en heel weinig praten wedden dat ze je dan op een gegeven moment wel laten trouwen..
Weet je wat Rimmi of hoe je ook heet, ga jij maar lekker voor je vriendinnetje van huis weglopen, en als hij je dan dumpt kijk maar wat je ouders dan zullen zeggen. Ik denk niet dat jij Roosje22's bericht goed snapte, misschien eerst effe een brilletje kopen. Je moeder heeft je negen maanden gedragen l'gmar, en jij moedigt haar aan om weg te lopen?? Denk een beetje na a.u.b. sommige mensen hebben geeneens een vader of een moeder... :verdomme:
Origineel gepost door cheetah
Weet je wat Rimmi of hoe je ook heet, ga jij maar lekker voor je vriendinnetje van huis weglopen, en als hij je dan dumpt kijk maar wat je ouders dan zullen zeggen. Ik denk niet dat jij Roosje22's bericht goed snapte, misschien eerst effe een brilletje kopen. Je moeder heeft je negen maanden gedragen l'gmar, en jij moedigt haar aan om weg te lopen?? Denk een beetje na a.u.b. sommige mensen hebben geeneens een vader of een moeder... :verdomme:
Dat slaat ook nergens op, omdat een mens toevallig 9 maanden een kind heeft gedragen betekend niet dat daaruit percee een goede band gesleept moet worden. Of dat je voor altijd bij elkaar moet blijven. Soms klikt het niet met mensen dat kan je overbuurman zijn maar ook mensen in de familie. En als je eigen leven verpest word door een persoon dan moet je gewoon voor je eigen geluk kiezen want niemand ook je moeder of vader of broertje of whatever heeft het recht het leven voor je te verzieken. En mijn naam is toch niet zo heel erg moeilijk Nime, hoe kom je in gods naam aan Rimmi ? WTF??
En jij moet eens een brilletje gaan kopen want er staat duidelijk heel duidelijk in het Nederlandse geschrift dat ik haar niet op het verkeerde pad wil brengen maar dat het iets is wat ik zou doen ..
Probeer eens een dag op school door te brengen voordat je dingen gaat zeggen wat je niet begrijpt.
Origineel gepost door nime
Dat slaat ook nergens op, omdat een mens toevallig 9 maanden een kind heeft gedragen betekend niet dat daaruit percee een goede band gesleept moet worden. Of dat je voor altijd bij elkaar moet blijven. Soms klikt het niet met mensen dat kan je overbuurman zijn maar ook mensen in de familie. En als je eigen leven verpest word door een persoon dan moet je gewoon voor je eigen geluk kiezen want niemand ook je moeder of vader of broertje of whatever heeft het recht het leven voor je te verzieken. En mijn naam is toch niet zo heel erg moeilijk Nime, hoe kom je in gods naam aan Rimmi ? WTF??
En jij moet eens een brilletje gaan kopen want er staat duidelijk heel duidelijk in het Nederlandse geschrift dat ik haar niet op het verkeerde pad wil brengen maar dat het iets is wat ik zou doen ..
Probeer eens een dag op school door te brengen voordat je dingen gaat zeggen wat je niet begrijpt.
Ik ben ten eerste zeer benieuwd hoe jou kinderen jou later zullen behandelen. En volgens mij moet jij nog een heel decenia op school doorbrengen, want jij bent hier degene met het gebrek aan hersens. Het zijn haar ouders waar ze het over heeft, niet haar buurmeisje.. RESPECT VOOR JE OUDERS, is heeeel belangrijk in ons geloof. En wat jij zegt, dat ze misschien maar niets meer aan haar uiterlijk moet doen, zichzelf moet verhongeren, is dat haar op het goede pad brengen, dat ze haar ouders moet manipuleren???? READ AGAIN, dus zoals ik al eerder zei, om de hoek derde straat links is een HANS ANDERS... Ik neem je niets kwalijk van je onwetenheid hoor, maar op een dag, als je zelf kinderen heb, dan wil ik je ook weleens zo horen praten...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.