Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : mensen afluistereren

litle_girl14
29-09-2003, 20:06

assalaamoe 3alleekoem wara7matoellehie wabarakatoeh broeders en zusters in >de islaam, > > > >Mensen afluisteren, die niet gehoord willen worden > >Allah zegt (interpretatie van de betekenis): “…En bespioneert elkaar niet…” >[1] > >Ibn ‘Abbaas (moge Allah tevreden zijn met hem) verhaalde dat de Profeet >heeft gezegd: “Een ieder die naar gesprekken van mensen luistert zonder hun >toestemming zal gesmolten lood in zijn oren gegoten krijgen op de Dag der >Opstanding…” [2]. > >Als deze persoon dan heengaat en anderen vertelt van het gesprek, dat hij >heeft afgeluisterd teneinde problemen te veroorzaken voor hun, dan is zijn >zonde van spioneren samengesteld met een andere zonde zoals de Profeet >heeft gezegd: “De afluisteraar zal het Paradijs niet betreden.” [3]. > > >-------------------------------------------------------------------------------- > >[1] Soerat al-Hujuraat ayah 12 >[2] overgeleverd door al-Tabaraani in al-Kabeer, 11/248-249; zie ook Saheeh >al-Jaami’, 6004 >[3] overgeleverd door al-Bukhaari, zie Fath al-Baari, 10/472 > > > > >agoekoem mo7amed fielleh > > >Titel: >Verboden zaken die te licht worden opgevat. > >Oorspronkelijk geschreven door: >Sheikh Mohammed Salih Al-Munajjid. > >Vertaald door: >Ikram Jaballah. > >Lay-out en vormgeving: >Abou Sayfoullah Al-Maghriebie :zwaai:

litle_girl14
29-09-2003, 20:11
Origineel gepost door nadyaa Smmm Doe dat soms........ dat is niet de moslim in mij dat dat doet, maar de marokkaan :D Thx voor die soerat....... wie weet tijd om het niet meer te doen :D your welcome:Dzo ben ik ook de marokaan luistert af!!:D,toen ik dit las drong er ook tot me door dat et slimmer isniet meer te doen:rolleyes: doei:zwaai:

salouatje_13
29-09-2003, 20:11
ikk doe het ook wel soms hoor je bent ook maar een mens of niet soms

litle_girl14
29-09-2003, 20:13
Origineel gepost door salouatje_13 ikk doe het ook wel soms hoor je bent ook maar een mens of niet soms gelijk heb je!! :zwaai:

Najmatje
30-09-2003, 21:16

soms kan ik mezelf niet bedwingen maar het gebeurt weleens :o =Najmatje=

salimma19
30-09-2003, 21:17
Ik vind afluisteren het lekkerste wat er is. HEERLIJK shame on me ik weet het

Wael_Beni_Saidi
30-09-2003, 21:54
Origineel gepost door salouatje_13 ikk doe het ook wel soms hoor je bent ook maar een mens of niet soms ;) precies

Casaouia_Style
30-09-2003, 22:04
Origineel gepost door litle_girl14 assalaamoe 3alleekoem wara7matoellehie wabarakatoeh broeders en zusters in >de islaam, > > > >Mensen afluisteren, die niet gehoord willen worden > >Allah zegt (interpretatie van de betekenis): “…En bespioneert elkaar niet…” >[1] > >Ibn ‘Abbaas (moge Allah tevreden zijn met hem) verhaalde dat de Profeet >heeft gezegd: “Een ieder die naar gesprekken van mensen luistert zonder hun >toestemming zal gesmolten lood in zijn oren gegoten krijgen op de Dag der >Opstanding…” [2]. > >Als deze persoon dan heengaat en anderen vertelt van het gesprek, dat hij >heeft afgeluisterd teneinde problemen te veroorzaken voor hun, dan is zijn >zonde van spioneren samengesteld met een andere zonde zoals de Profeet >heeft gezegd: “De afluisteraar zal het Paradijs niet betreden.” [3]. > > >-------------------------------------------------------------------------------- > >[1] Soerat al-Hujuraat ayah 12 >[2] overgeleverd door al-Tabaraani in al-Kabeer, 11/248-249; zie ook Saheeh >al-Jaami’, 6004 >[3] overgeleverd door al-Bukhaari, zie Fath al-Baari, 10/472 > > > > >agoekoem mo7amed fielleh > > >Titel: >Verboden zaken die te licht worden opgevat. > >Oorspronkelijk geschreven door: >Sheikh Mohammed Salih Al-Munajjid. > >Vertaald door: >Ikram Jaballah. > >Lay-out en vormgeving: >Abou Sayfoullah Al-Maghriebie :zwaai: ewa gelijk heb je en mama heeft het me van vroeg af aan geleerd!dusse en nie alle marokkanen luisteren af heb namelijk een hele wijze les geleerd : wees relaxed als iemand bij je komt en met je wilt roddelen zeg je : pfff alllahoe a3lem boeit me echt niet :D

Jeblia_Tetouania
04-10-2003, 00:02
Origineel gepost door TemsamniHustler Ik luister nooit af! Ighzeneyen staan er bekend om dat ze afluisteren! Slecht slecht slecht volk! :lol: nog steeds die igh nog wat

riffia13
04-10-2003, 14:57
ik luister zelf ook weleens af maja gaat vanself of als ik iets hoor wat ik toevallig interssant vin tsja dat gaat vanself maja doeiuuh:zwaai: