Bekijk originele versie : Maroc jongens bezitterig en jaloers???
Whatsupnador
07-08-2002, 10:44
Gisteravond had ik een discussie met een paar meiden (zowel NL als Marokkaanse meiden) en die vonden allemaal dat marokkaanse mannen bezitterig zijn tegenover hun vriendin en overdreven jaloers.
Dit ivm een marokkaans meisje die had ook een marokkaanse vriend en die werd door een jongen die niet wist dat ze een vriend had meegevraagd naar de bios. Dat meisje zei: nee dit en dat maar ging wel gezellig met die jongen kletsen etc. Toen die vriend dat hoorde dat ze hem af had gewezen maar WEL met hem had zitten praten nog een kwartier of half uur werd hij echt boos :boos: en heeft een week niet met haar gesproken. Dit vonden al die meiden erg overdreven. maar zit hier nou een kern van waarheid in?
Meiden en jongens mogen allebei reageren.
Wij meiden zijn ook wel errug leuk, dus ik kan me voorstellen dat de heren wat jaloers zijn. ;)
Ik vind het wel dom van ze, met jaloers gedrag jaag je een leuke meid juist weg ipv een goede relatie met haar op te bouwen.
karima_lal
fatimael
07-08-2002, 10:55
KLopt als een bus......
Ik weet niet waarom dat komt maar ik vind dat de Maroc heel jaloers kunnen zijn, en voor het minste kwaad worden.......
Als er iemand naar mij kijkt terwijl wij samen lopen wordt hij gewoon DOL, HOL :maf2: :iblies: en nog veel meer. En dat alleen maar bij kijken . Laat staan wat hij gaat doen als er iemand fluit of iets roept of zo... :confused:
nedermarokje
07-08-2002, 11:01
Hoi wat bedoel je met DOL HOL< geef eens een voorbeeld, word hij dan ook boos op jou??
fatimael
07-08-2002, 11:10
Met dol , hol bedoel ik echt dat hij flipt, terwijl ik er niets aan kan doen.... Dan wil hij er meteen op afgaan en ruzie maken. Hij kan daar gewoon niet tegen .
nedermarokje
07-08-2002, 11:13
ja dat klopt ja. Nou mannen waar blijven jullie reactis nou??????
Missrapster
07-08-2002, 12:21
je hebt wel een beetje gelijk,maar wanneer hij naar andere meisjes kijkt moeten wij wel alles slikken en wanneer een jongen naar ons kijkt,fluit of whatever dan wordt ie boos en begint te flippen..dat hij om me geeft moet hij dan maar op een andere manier laten merken,want zo ga ik alleen maar anders denken...
fatimael
07-08-2002, 12:21
h21 daar zit ook wel een beetje waarheid in....
Handyman
07-08-2002, 12:23
Ik heb er lang overzitten nadenken.....
Maar ik ben er eindelijk uit!! De meeste marokkaanse jongens, zijn inderdaad heel erg bezitterig. Ik trouwens ook. Maar je kan het ons ook niet kwalijk nemen.
Ik zelf denk er zo over:
Ons land Marokko bestaat voor een grote deel uit zand........toen ik vroeger met mijn blote voeten door het zand aan het dwalen was, kreeg ik meestal wel een lekker gevoel......ik keek zo in de verte, waar geen hond te bekennen was........Ja wat moet je dan denken als marokkaan.
Ja ik dacht dat alles van mij was, zand, uitzicht, lucht etc.
Dus een hoop jongere zijn met die gedachtes naar europa ontvoerd, door hun ouders. Er is ze dus als het ware een groot bezit ontnomen.
Vandaar dat wij veel dingen als ons bezit zien, maar de realiteit is anders gebleken.
Ik hoop jullie dames voldoende te hebben geinformeerd
Missrapster
07-08-2002, 12:27
He en die boys die hier geboren zijn??Wat is daar je'antwoord' op???
Whatsupnador
07-08-2002, 12:27
Hele vage omschrijving hoor handyman. Maarja, je geeft dus toe dat het zo is.
ik denk ook wel dat het zo is (zegt de man zelf) want praat weleens met NL jongens erover en sommige vinden het gewoon goed als hun vriendin uitgaat en weet ik veel wat zonder hun en weekendjes weg met vriendinnen en daar zitten ze niet mee.
Nou moet ik niet aan denken. :cool:
Handyman
07-08-2002, 12:31
Origineel gepost door Missrapster
He en die boys die hier geboren zijn??Wat is daar je'antwoord' op???
Dat zijn de restdeeltjes dat nog in hun genen zit. Het is ze overgedragen door hun ouders. Alleen is het bij hun minder extreem. Met hun kan je wel makkelijk tot een oplossing komen.
Bij ons is het echt doorgevroren, dus is het wat moeilijker om het te begrijpen.
samia19nl
07-08-2002, 13:15
denk dat het ook heel veel met onzekerheid te maken heeft,zeker in deze tijd waarin de marokkaanse meiden het niet alleen houden bij het eigen ras , maar het ook weleens daar buiten zoeken.
Ook denk ik dat het te maken heeft met de thuissituatie.Zoals jou moeder behandeld wordt door papa, zo zal jij ook jouw vrouwtje willen behandelen(meestal).Kwestie van niet beter weten.
Ik denk dat wij marokkanen ook niet graag iets willen delen, wat van mij is, is van mij :D .........
:zwaai:
Binnen de dierenwereld kennen we dit fenomeen ook ... maar dan vechten ze zelfs om het vrouwtje. Misschien heeft het met onze oerinstincten te maken. En niet zeggen Nederlandse mannen blabla, want dat zijn geen MANNEN, die slikken alles en doen alsof het ze helemaal niks uitmaakt ...
hajartje
07-08-2002, 14:31
Origineel gepost door TonyM
Binnen de dierenwereld kennen we dit fenomeen ook ... maar dan vechten ze zelfs om het vrouwtje. Misschien heeft het met onze oerinstincten te maken. En niet zeggen Nederlandse mannen blabla, want dat zijn geen MANNEN, die slikken alles en doen alsof het ze helemaal niks uitmaakt ...
:lol:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.