Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Jattende buitenlanders

Pagina's : [1] 2 3

freemale
07-08-2002, 10:06

Dhr Blokker zegt dat de meeste winkelroven gepleegd worden door allochtonen. MKB bevestigd dit. De meeste zijn Antillianen, Marokkanen en Oost- Europeanen. Dit is gewoon genant! Voor degene die jatten: STOP ERMEE EN GA WERKEN!! Zet je broeders en zusters niet voor schut!!

MiuMiu
07-08-2002, 12:48
Ik vind dit best frustrerend...Misschien ben ik raar hoor maar het enige waar dit in mijn ogen toe leid is generalisering..meer niet. Wat heeft winkeldiefstal met etniciteit te maken?? JACKSHIT!

freemale
07-08-2002, 14:18
Allochtonen staan al in een kwaad daglicht en met zoiets wordt het alleen maar erger. Er zijn genoeg allochtonen die dit kunnen voorkomen...

MiuMiu
07-08-2002, 16:00
Maar het slaat nergens op...het is heel leuk dat mensen dat zeggen enzo..maar heb jij cijfers gezien?? Ik denk dat iemand in zo een positie zoiets niet zomaar kan zeggen...Het wordt helemaal nergens bijgehouden ofzo hoor..het MKB is een winkeliersvereniging..geen onderzoeksbureau ofzo hoor. Mensen in hun positie moeten dit soort uitspraken alleen maar doen aan de hand van officiele cijfers. EN los daarvan; er van uitgaande dat het inderdaad waar is.. Sorry maar ik ben niet verantwoordelijk voor het gedrag van anderen!! en al helemaal niet omdat we de zelfde afkomst hebben!! Het heeft helemaal niets met afkomst te maken..het zijn individuelen die het doen en zo moeten ze ook behandeld worden.

freemale
07-08-2002, 16:46

Tuurlijk niet, er is niemand die zegt dat ALLE marokkanen jatten. Ik heb geen cijfers gezien, dat klopt maar die zijn er ook niet, althans niet van de MKB (daar hebben ze ook niet op gebaseerd) Dus als de CBS zoiets onderzoekt en daaruit komt een uitkomst dat er veel allochtonen jatten, geloof je dat dan wel? Niet alles hoeft gebaseerd te zijn op cijfers, het is natuurlijk wel makkelijker onderbouwen, maar ja. Als ik zeg dat veel Nederlanders veel boerenkool eten, wil je dan ook cijfers zien? Ik heb by the way NIET gezegd dat het waar IS. Ik DENK dat het zo is. Zo heb ik het zelf ervaren. Heb jarenlang in een gsmwinkel gewerkt en ik heb met mijn EIGEN ogen gezien dat het HEEL vaak om allochtonen ging. ok, dit is weliswaar een ervaring en niet gebaseerd op bewijzen maar het valt gewoon op! Waar heeft het dan mee te maken?

aSunnyFriend
07-08-2002, 16:59
Ik heb ooit in het distributiecentrum van Blokker gewerkt en ik vond de sfeer en arbeidsomstandigheden ver beneden peil. Ik heb heel veel werkervaring en blokker was verreweg het slechste bedrijf waar ik ooit gewerkt heb...eigenlijk verbaast zon uitspraak met een rascistische ondertoon me niets...als Japie Bokker het niet ziet zitten met allochtonen waarom ontslaat hij dan niet zijn Marokkaanse werknemers zowel in de winkels waar over het algemeen meisjes werken of in de magazijnen waar meestal mannen werken in armoedige omstandigheden met slecht materiaal en matige beloning. Ben benieuwd hoe lang zijn tokos nog draaien dan.........hufter *dit staat er alleen maar om te kijken of hufter ook vervangen zou worden door ****** Salahdin

aSunnyFriend
07-08-2002, 17:02
en goed opletten he Oosteuropeanen zijn geen allochtonen in dit opzicht.het gaat hier bij om georganiseerde bendes uit Roemenie, Yugoslavie die hier illegaal verblijven en na een aantal maanden roven en stelen weer terug gaan... gooi alles maar op 1 hoop toch !!!! iedereen met donker haar dat is allochtoon en ook dief !!!

freemale
07-08-2002, 17:11
Origineel gepost door aSunnyFriend Ik heb ooit in het distributiecentrum van Blokker gewerkt en ik vond de sfeer en arbeidsomstandigheden ver beneden peil. Ik heb heel veel werkervaring en blokker was verreweg het slechste bedrijf waar ik ooit gewerkt heb...eigenlijk verbaast zon uitspraak met een rascistische ondertoon me niets...als Japie Bokker het niet ziet zitten met allochtonen waarom ontslaat hij dan niet zijn Marokkaanse werknemers zowel in de winkels waar over het algemeen meisjes werken of in de magazijnen waar meestal mannen werken in armoedige omstandigheden met slecht materiaal en matige beloning. Ben benieuwd hoe lang zijn tokos nog draaien dan.........hufter *dit staat er alleen maar om te kijken of hufter ook vervangen zou worden door ****** Salahdin Wat heeft dat er nou mee te maken? Interesseert hem nou wie die dozen loop te shouwen? Dat weet ie volgens mij niet eens. Als het werk maar gedaan wordt. Dta het volgens jou een slechte werkgever is, heeft hier toch niets mee te maken?

aSunnyFriend
07-08-2002, 17:45
ik zeg dat het mij niet verbaast dat hij met zon ongenuanceerde uitspraak komt....zo gaat hij ook met het personeel om...Blokker is namelijk een echt ouderwets familiebedrijf en hij komt zeker ook wel eens in het (centrale ) magazijn op bezoek weliswaar met bodyguards... Ook op de werkvloer heerst een sfeer van rascisme en discriminatie... en freemale als iemand allochtonen zo stigmatiseert dan vind ik dat hypocriet als iemand aan de andere kant wel Marokkaaanse meisjes voor een paar euros per uur laat werken voor hem...... en dat over die dozen hij weet wel heel goed wie bij hem een paar dozen stelen..DAAR houdt hij zich wel mee bezig

an3sdej
07-08-2002, 20:49
Momenteel denkt iedereen alles te mogen zeggen. Ik vond dit een ongenuanceerde domme opmerking van die mijnheer Blokker. Het zijn schokkende generalisaties. Pas als dit echt te bewijzen valt kun je zoiets hardop zeggen. Wat mij betreft gaan ze vanaf nu de etniciteit van winkeldieven bijhouden, dat is in ieder geval beter dan dit onzinnige generaliserende gebrabbel.

remii
07-08-2002, 22:32
Origineel gepost door an3sdej Momenteel denkt iedereen alles te mogen zeggen. Ik vond dit een ongenuanceerde domme opmerking van die mijnheer Blokker. Het zijn schokkende generalisaties. Pas als dit echt te bewijzen valt kun je zoiets hardop zeggen. Wat mij betreft gaan ze vanaf nu de etniciteit van winkeldieven bijhouden, dat is in ieder geval beter dan dit onzinnige generaliserende gebrabbel. ik ben het ook met jou eens ..winkeldiefstal bestaat al heel lang , en het valt gewoon niet goed te praten daar niet van maar de laaste tijd word er teveel met het vingertje gewezen , en tegenwoordig kan iedereen die denkt dat ie wat is zomaar van alles roepen en hele groepen mensen zwart maken..echt triest waneer houd dit nou op ... ik vind dat diefstal en criminaliteit keihard gestraft moet worden , maar dat is bovenal de taak van de politie en justitie ...en niet van de heer blokker...straks gaat ie ook nog vertellen wat de koningin aan moet trekken ..echt belachelijk.....het valt mij op laatst dat juist de mensen die het economisch heel goed hebben en een dikke mercedes rijden etc het meest klagen , mensen zijn zoooo verwaand tegenwoordig bah ..

MiuMiu
07-08-2002, 22:53
Origineel gepost door freemale Tuurlijk niet, er is niemand die zegt dat ALLE marokkanen jatten. Ik heb geen cijfers gezien, dat klopt maar die zijn er ook niet, althans niet van de MKB (daar hebben ze ook niet op gebaseerd) Dus als de CBS zoiets onderzoekt en daaruit komt een uitkomst dat er veel allochtonen jatten, geloof je dat dan wel? Niet alles hoeft gebaseerd te zijn op cijfers, het is natuurlijk wel makkelijker onderbouwen, maar ja. Als ik zeg dat veel Nederlanders veel boerenkool eten, wil je dan ook cijfers zien? Ik heb by the way NIET gezegd dat het waar IS. Ik DENK dat het zo is. Zo heb ik het zelf ervaren. Heb jarenlang in een gsmwinkel gewerkt en ik heb met mijn EIGEN ogen gezien dat het HEEL vaak om allochtonen ging. ok, dit is weliswaar een ervaring en niet gebaseerd op bewijzen maar het valt gewoon op! Waar heeft het dan mee te maken? Het zal voor veel Hollanders niets uitmaken als ik denk dat zij boerenkool eten wanneer zij daar geen hap van lusten. Echter als ik in een winkel achtervolgt zou worden door het voltallige personeel vanwege mijn afkomst omdat er ergens anders een andere Marokkaan diefstal heeft gepleegd daar zit ik dan wel mee. Het gaat mij er ook niet om dat het waar is of niet. Maar laten we er voor het gemak van uitgaan dat de meerderheid inderdaad allochtoon is (zal ook vast waar zijn)...Nou en?? wat nu? We hebben geconstateerd dat het allochtonen zijn...en dan?? Wat heeft het ermee te maken?? niets want diefstal heeft gewoon niets met etniciteit te maken het is zo klaar als een klontje. dus wat is het nu van zo'n opmerking??? Want hij zegt inderdaad niet dat alle Marokkanen stelen maar dat zullen een heleboel mensen er van maken. Dat is gewoon zo..

MiuMiu
07-08-2002, 22:57
De dieven zijn individuelen en zo dienen ze ook gezien en behandeld te worden. Waarom zou de Marokkaanse gemeenschap (we zitten nu op marokko.nl dus ik houd het in eigen huis) verantwoordelijk moeten worden gehouden voor hun daden??? Dat schiet lekker op met de integratie op die manier.. ETNICITEIT HEEFT HIER N I E T S MEE TE MAKEN!!!

Miss_Banana
08-08-2002, 18:54
Origineel gepost door freemale Dhr Blokker zegt dat de meeste winkelroven gepleegd worden door allochtonen. MKB bevestigd dit. De meeste zijn Antillianen, Marokkanen en Oost- Europeanen. Dit is gewoon genant! Voor degene die jatten: STOP ERMEE EN GA WERKEN!! Zet je broeders en zusters niet voor schut!! Natuurlijk gaat een Hollander neit zeggen: HET ZIJN VEELAL NEDERLANDERS DIE JATTEN! Think logical. Dan zouden ze toch alleen zichzelf naar beneden halen?! Geloof me, nederlanders doen het net zo goed! En er zijn ook genoeg autochtonen die in de bijstand zitten, etc. Alleen wordt dat minder benadrukt in de media.

an3sdej
08-08-2002, 22:34

Als we, zoals Fenomeen zegt, met een sociaal-cultureel probleem te maken hebben, waar zit hem dan de kneep? Niet bij de meisjes van Marokkaanse afkomst, die worden strak gehouden door de ouders. Zou het dan aan de opvoeding van de jongens liggen die als man in huis veel vrijer gelaten worden? Waarvan de ouders nauwelijks weten wat die uitvreten buitenshuis, en ook weinig verantwoording hoeven af te leggen? Nogmaals, we hebben het hier niet over het gros van alle Marokkaanse jongeren. We hebben het over de jongeren uit de "armste" klasse. Waar de ouders maar nauwelijks het hoofd boven water kunnen houden, veelal weinig opleiding hebben en waarvan de jongens ook drop-outs op school zijn. Het liefst in hun eigen groep verkeren en daar hun waardering zoeken, i.p.v. in een maatschappelijke carriƫre. Ik hoop dat mensen uit de Marokkaanse gemeenschap dit hardop gaan zeggen, en dat vooral de meiden eens hun mond open gaan doen. Zij hebben het Nederlands recht achter zich staan!!!

Pagina's : [1] 2 3