Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : AMD 64 x2 vs intel 2 core duo

marmitta
28-06-2007, 01:58

salam, ik ben van plan om een nieuw pc aan te schaffen en ik zit tussen die twee te twijfelen. Wie kan me uitleggen welke sneller beter etc. en waarom, dus met onderbouwing. En ik vraag veel van een pc dus veel multimedia, games, foto en videobewerking. En veel downloaden en branden. wie kan me hiermee helpen alvast bedankt

Jabir_A
28-06-2007, 09:37
Intel gaat inderdaar zijn prijzen omlaag halen, zo rond die juli augustus. dan zou ik gaan voor een Intel Core Duo 2 1.8 GHz.

ghostmt
04-07-2007, 00:34
intel is op dit moment zoiezo sneller als de AMD, AMD heeft op dit moment geen schijn van kans. maar als ik jou was, dan zou ik naar mocroturk gaan luisteren, wat hij zegt klopt..

anash
04-07-2007, 01:00
Intel core duo...by a loooong shot. Daar heeft amd op dit moment niets tegen te bieden.

Mocro_Oujdi
04-07-2007, 18:29

Intel Core 2 Quad ..als je toch een nieuwe pc gaat aanschaffen. En anders een Intel Core 2 Duo E6600 of hoger. Dat zijn de beste CPU's van dit moment. En icm die cpu's moet je een nvidia videokaart nemen. Een 8800GTX raad ik je aan. Dan heb je in een keer een super systeem. En neem een Moederbord die 1333 FSB aankan voor in de toekomst. Als er snellere cpu's komen. En als je echt tot het uiterste wil gaan, kan ik je aanraden om een moederbord te nemen die ook DDR3 geheugen aankan. Dat is momenteel al verkrijgbaar alleen heel prijzig. Want momenteel lopen de snelle cpu's op 1066 FSB(Bussnelheid) En omdat je aan videobewerking en games doet. Raad ik je 800MHZ geheugen aan, in de winkel staat het vermeld als pc6400 geheugen. Het beste kan je kiezen voor Kingston of Corsair geheugen. En je moet nooit een complete kant en klare pc kopen. Altijd zelf de beste onderdelen kopen en zelf in elkaar zetten of als je dat niet kan door de winkel in elkaar zetten. Dat is ook goedkoper. En je moet vooral op internet rondkijken voor computeronderdelen. Vaak scheelt het met een bekende computerzaak 10 tallen euro's per onderdeel.

ghostmt
06-07-2007, 12:34
Intel Core 2 Quad ..als je toch een nieuwe pc gaat aanschaffen. En anders een Intel Core 2 Duo E6600 of hoger. Dat zijn de beste CPU's van dit moment. En icm die cpu's moet je een nvidia videokaart nemen. Een 8800GTX raad ik je aan. Dan heb je in een keer een super systeem. En neem een Moederbord die 1333 FSB aankan voor in de toekomst. Als er snellere cpu's komen. En als je echt tot het uiterste wil gaan, kan ik je aanraden om een moederbord te nemen die ook DDR3 geheugen aankan. Dat is momenteel al verkrijgbaar alleen heel prijzig. Want momenteel lopen de snelle cpu's op 1066 FSB(Bussnelheid) En omdat je aan videobewerking en games doet. Raad ik je 800MHZ geheugen aan, in de winkel staat het vermeld als pc6400 geheugen. Het beste kan je kiezen voor Kingston of Corsair geheugen. En je moet nooit een complete kant en klare pc kopen. Altijd zelf de beste onderdelen kopen en zelf in elkaar zetten of als je dat niet kan door de winkel in elkaar zetten. Dat is ook goedkoper. En je moet vooral op internet rondkijken voor computeronderdelen. Vaak scheelt het met een bekende computerzaak 10 tallen euro's per onderdeel. kijk jij praat. maar als ik jou was beter afwachten, je koopt op het verkeerde moment. ps. beter je pc in elkaar zetten, ik heb dat ook gedaan, het valt allemaal reuze mee, alhoewel je wel een beetje kennis moet hebben. .