Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Leef als een moslim niet als een marokaan!

Woonconsulent
27-06-2007, 15:49

Wie kan zich met deze stelling vinden?? Salaam Alaykoem. Woonconsulent

elhousaima_girl
30-06-2007, 15:53
ik ka me er wel in vinden... we hebben soms van die rare gewoontes en gedachtes die we hebben gekregen door onze cultuur, terwijl er eigenlijk nisk mis mee is

moslima_zaio
01-07-2007, 00:20
Gedeeltelijk mee eens. Ik zeg altijd, leef als een moslim en neem de goede eigenschappen van zowel de Marokkaanse als de Nederlandse cultuur over. De slechte eigenschappen laat je weg...:D Twee vliegen in één klap. Allah swt heeft ons tot een ras/volk gemaakt, dat kunnen wij niet zomaar opzij zetten...

Woonconsulent
01-07-2007, 15:57
Gedeeltelijk mee eens. Ik zeg altijd, leef als een moslim en neem de goede eigenschappen van zowel de Marokkaanse als de Nederlandse cultuur over. De slechte eigenschappen laat je weg...:D Twee vliegen in één klap. Allah swt heeft ons tot een ras/volk gemaakt, dat kunnen wij niet zomaar opzij zetten... Salaam Alaykoem, Ik ben het daar absoluut mee eens, neem alle goed eigenschappen over zolang het met onze geloof op 1 lijn zit. Zolang we niet dwalen en soort van moderniseren, dit past niet in ons geloof. Ik merk (vooral in mijn directe omgeving) dat mensen echt als marokannen leven en islam lijkt (misschien zie ik het verkeerd) een bijzaak, terwijl het een hoofdzaak moet zijn. Bv met trouwen, wie eerst eet, de verschillen tussen mannen en vrouwen, opvoeding van kinderen etc etc. Als je het van dichtbij bekijkt zie je dat het absoluut niet islamitisch is. Het is gewoon enorm zonde. Alaykoem Wasalaam

moslima_zaio
01-07-2007, 16:46

Salaam Alaykoem, Ik ben het daar absoluut mee eens, neem alle goed eigenschappen over zolang het met onze geloof op 1 lijn zit. Zolang we niet dwalen en soort van moderniseren, dit past niet in ons geloof. Ik merk (vooral in mijn directe omgeving) dat mensen echt als marokannen leven en islam lijkt (misschien zie ik het verkeerd) een bijzaak, terwijl het een hoofdzaak moet zijn. Bv met trouwen, wie eerst eet, de verschillen tussen mannen en vrouwen, opvoeding van kinderen etc etc. Als je het van dichtbij bekijkt zie je dat het absoluut niet islamitisch is. Het is gewoon enorm zonde. Alaykoem Wasalaam Jaa! Precies! Dat vindt ik ook....De cultuur is tegenwoordig veel belangrijker dan het geloof. Vroeger dacht ik dat veel dingen uit onze cultuur (kledingdracht, eetgewoontes etc) te maken had met het geloof. NU weet ik beter. Ik heb veel dingen van de Nederlandse cultuur overgenomen (Hollandse nuchterheid, eetgewoontes, bepaalde denkwijzes etc) . Veel mensen zien dat meteen als een soort verraad van de eigen cultuur, terwijl het dingen zijn die goed passen binnen ons geloof.....

Woonconsulent
01-07-2007, 19:52
Jaa! Precies! Dat vindt ik ook....De cultuur is tegenwoordig veel belangrijker dan het geloof. Vroeger dacht ik dat veel dingen uit onze cultuur (kledingdracht, eetgewoontes etc) te maken had met het geloof. NU weet ik beter. Ik heb veel dingen van de Nederlandse cultuur overgenomen (Hollandse nuchterheid, eetgewoontes, bepaalde denkwijzes etc) . Veel mensen zien dat meteen als een soort verraad van de eigen cultuur, terwijl het dingen zijn die goed passen binnen ons geloof..... Ja inderdaad, wanneer je de rug keert, naar bepaalde tradities, ben je of een verrader of erg verwesterd :maf: