Bekijk originele versie : Psssssssssssssttttttttttt, herkenbaar of niet?
zaraaaatje
06-08-2002, 17:25
Beste yasminabezoekers,
Als je lekker met een paar meiden door de stad loopt of alleen, dan zijn het 9 van de 10 keer marokaanse of turkse jongens die de aandacht moeten trekken van de meisjes, door pssssssst te roepen, etc. niet bepaald het gedrag van een moslim, zoals de wetten voorschrijven; en houdt de ogen neergeslagen, zoals wij ook vaak worden geattendeerd op onze verplichtingen.
Heel vaak worden wij aangesproken op ons ''foute gedrag" door bepaalde leden van hier, maar de jongens moeten eerst maar eens naar zich zelf kijken dan steeds ons aan te vallen op ons gedrag en daarbij, veroordeel anderen niet, dat doet alleen allah subhanathallah, wie is het er met mij eens?
:zwaai:
BZZZZZZZZ
06-08-2002, 17:28
Misschien lopen die jongens wel leeg en hoor je dat geluid pssssssssssst, en jij gelijk denken dat ze t tegen jou of je vriendinnen hebben :D :D :D
Xperience
06-08-2002, 17:29
Origineel gepost door zaraaaatje
Beste yasminabezoekers,
Als je lekker met een paar meiden door de stad loopt of alleen, dan zijn het 9 van de 10 keer marokaanse of turkse jongens die de aandacht moeten trekken van de meisjes, door pssssssst te roepen, etc. niet bepaald het gedrag van een moslim, zoals de wetten voorschrijven; en houdt de ogen neergeslagen, zoals wij ook vaak worden geattendeerd op onze verplichtingen.
Heel vaak worden wij aangesproken op ons ''foute gedrag" door bepaalde leden van hier, maar de jongens moeten eerst maar eens naar zich zelf kijken dan steeds ons aan te vallen op ons gedrag en daarbij, veroordeel anderen niet, dat doet alleen allah subhanathallah, wie is het er met mij eens?
Hoe denk je dat te kunnen voorkomen Zaraatje?
zaraaaatje
06-08-2002, 17:36
Hahahahahhaha, ja dat vraag ik me ook af, het is echt een slechte versierpoging........hahahahha, en heel irritant en nu moeten er niet gezegd worden daar vraag je zelf om, want zo is het natuurlijk niet
Koran 24.30. Zeg tot de gelovige mannen dat zij hun ogen neergeslagen houden en dat zij hun passies beheersen. Dat is reiner voor hen. Voorzeker, Allah is wel op de hoogte van hetgeen zij doen.
Jammer dat deze gasten zich hier niet aan houden, sterker nog: ze gaan die meisjes aanspreken en lastig vallen. Ben benieuwd hoe ze zouden reageren als een man dat bij hun zus of moeder zou doen.
zaraaaatje
06-08-2002, 17:41
Heel mooi gezegd najib, zowel de man als de vrouw moeten zich aan bepaalde voorschriften houden, inshallah dat we ons daar op gaan richten
zaraaaatje
06-08-2002, 18:00
Origineel gepost door Xperience
Hoe denk je dat te kunnen voorkomen Zaraatje?
Vertel X, hoe denk jij het te kunnen voorkomen?
freemale
06-08-2002, 18:17
Origineel gepost door zaraaaatje
Beste yasminabezoekers,
Inderdaad een typisch kenmerk van veel marokkaanse en turkse mannen. Als je in de verte al een paar van die jongens ziet, moet ik weer zuchten: 'ik hoop dat ze niks zeggen of roepen'
Even voor alle duidelijkheid: ik draag geen witte broek die doorschijnt, minirokje, truitjes met inkijk enz. En al zou ik, toch die ogen neerslaan moslimmannen (die zich eventueel aangesproken voelen)
Ja...helemaal mee eens,
Geef me dan maar een flauwe one-liner, die je nog beleefd kunt afwimpelen!
Al dat.....pzzz....prrrr.....trrrr....grrrr.....?
bigga,
Alabama
BZZZZZZZZ
06-08-2002, 18:58
Ff een vraagje, hoe kan ik er dan voor zorgen dat ik jullie aandacht krijg?????/, Geef me wat tips
Lieve schat,
Kom op zeg...dat weet je toch wel?.....of niet?
Kijk loop jij om iemand heen te zweven...en de persoon in kwestie geeft je absloluut geen aandacht...nou dan is het dus...NO GO!!
Beste wat je kunt doen..(geloof me werkt altijd!)
Als je iemand ziet, die je ongelooflijk leuk lijkt ....loop er gewoon op af!!Geen flauwe openingszinnen....die werken meestal averechts.....blijf vooral beleefd.....ga niet stotteren....put up a big smile...en maak kennis.
Geloof me...geen volwassen meid zal je ooit dessen. Als ze tijdens the conversation ijzig beleefd blijft, nou dan ehhh ....fahme rasek!
Dikke zoen
Alabama
freemale
07-08-2002, 11:04
Origineel gepost door Alabama
Lieve schat,
Kom op zeg...dat weet je toch wel?.....of niet?
Kijk loop jij om iemand heen te zweven...en de persoon in kwestie geeft je absloluut geen aandacht...nou dan is het dus...NO GO!!
Beste wat je kunt doen..(geloof me werkt altijd!)
Als je iemand ziet, die je ongelooflijk leuk lijkt ....loop er gewoon op af!!Geen flauwe openingszinnen....die werken meestal averechts.....blijf vooral beleefd.....ga niet stotteren....put up a big smile...en maak kennis.
Geloof me...geen volwassen meid zal je ooit dessen. Als ze tijdens the conversation ijzig beleefd blijft, nou dan ehhh ....fahme rasek!
Dikke zoen
Alabama
Ik vindt dit persoonlijk niet echt een goed advies. De straat is niet echt een subtiele ontmoetingsplek? Je hoort gewoon geen sexistische opmerkingen te roepen naar jonge dames.
9 van de 10 keer dat ze pssst-geluid maken ook niet van: 'Goh, dat is mijn droomvrouw en ik wil met haar trouwen' maar meer van 'oh lekker ding, die wil ik wel een keer ....'
Iemand die je echt leuk vindt ga je niet zo op zo'n ordinaire manier aanspreken dus
Lovely Feemale,
Ik geloof niet dat ik ergens het advies heb gegeven om iemand te gaan overdonderen met allerlei sexistische opmerkingen!
Wat al die psst-geluiden betreft...volgens mij heb ik die nergens goedgekeurd of aangemoedigd. Het enige wat ik duidelijk heb proberen te maken is, dat wanneer je iemand echt leuk vindt, die persoon op een beleefde manier kunt aanspreken. Mocht het niet wederzijds zijn, dan is dat binnen no-time duidelijk.
bigga kiss,
Alabama
P.S Iets wordt pas oridinair...als je het zelf toelaat...anders niet!
P.P.S Dus niemand mag jou aanspreken....tenzij hij natuurlijk met jou wil trouwen? Hmm.....ben benieuwd hoe jij vrienden maakt?
freemale
07-08-2002, 14:53
Origineel gepost door Alabama
Lovely Feemale,
Ik geloof niet dat ik ergens het advies heb gegeven om iemand te gaan overdonderen met allerlei sexistische opmerkingen!
Wat al die psst-geluiden betreft...volgens mij heb ik die nergens goedgekeurd of aangemoedigd. Het enige wat ik duidelijk heb proberen te maken is, dat wanneer je iemand echt leuk vindt, die persoon op een beleefde manier kunt aanspreken. Mocht het niet wederzijds zijn, dan is dat binnen no-time duidelijk.
bigga kiss,
Alabama
P.S Iets wordt pas oridinair...als je het zelf toelaat...anders niet!
P.P.S Dus niemand mag jou aanspreken....tenzij hij natuurlijk met jou wil trouwen? Hmm.....ben benieuwd hoe jij vrienden maakt?
Ik zeg niet dat je het aanmoedigd (als ik die indruk heb gegeven, alabama, mijn excuses), maar dat ik geen enkele wijze, van iemand op straat aanspreken, goed vind.
Als iemand naar mijn fluit geef ik hem geen aandacht maar als iemand naar mij toe komt en zegt dat ie een keer wilt daten, zeg ik: GET LOST! Dat vindt ik namelijk net zo irritant. Ik geloof namelijk niet dat een jongen die mij op straat ziet lopen en denkt: Daar wil ik wel iets serieus mee opbouwen. Als ze respect voor het meid hebben zouden ze het NIET doen...
Maar waar eigenlijk deze discussie over gaat is dat het heel vaak marokkanen of turken zijn! En dat zijn juist altijd degene die respect en eer van een vrouw zo belangrijk vinden. Als zusje met zo'n vent in aanraking komt, willen broer die man meteen in elkaar butsen terwijl broerlief zelf de zusjes van die man lastig vallen!!
Over de P.P.S, je kunt me wel op straat aanspreken hoor, ik ben niet zo'n verbitterde anti-man trut, maar ik houd er gewoon niet van en de kans is wel groot dat ik neg. reageer. Het zegt meestal genoeg over de man en ik moet zulke mannen gewoon niet. Ik vindt persoonlijk niet fijn om vrienden op straat te leren kennen. Maar dat is mijn mening.
freemale
07-08-2002, 16:22
Nou heren, laat je eens horen. Waarom doen jullie dat nou toch????
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.