Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Marokko.nl...een afspiegeling van de maatschappij?

Pagina's : [1] 2

LZN
28-09-2003, 16:39

Beste mensen, ik ben nieuw..een paar dagen lees ik mee en af en toe zet ik mijn ongevraagde mening zoals zovelen van jullie ook doen. Wat ik me echt afvraag is: is marokko.nl een goede afspiegeling van de maatschappij? Wat ik bedoel is, zijn jullie in real-life verbaal ook zo goed of is het alleen achter je pc-tje? Wat ik lees hier op het forum strook niet met de gedachte dat de marokkaan achterlijk is...of heb.

Bidawi_Mazlot
28-09-2003, 17:09
Als dit gedeelte ''Marokkaanse jongeren en actualiteiten'' geen afspiegeling zou zijn van de maatschappij dan zou ik persoonlijk niet geirriteert raken van bepaalde meningen of standpunten....het mooie van deze forum is om erachter te komen wat de gelederen roert....bepaalde zaken worden steeds duidelijker en andere worden bevestigd....als je ziet dat niet-Moslims opelijk toegeven dat ze eigelijk nog nooit in real life contakt hebben gehad of hebben met Medelanders en toch een mening kunnen vormen....ik vind dat gewoon apart héél apart.

Bidawi_Mazlot
28-09-2003, 17:30
Origineel gepost door shahinda35 Heel apart zou ik zelf zeggen, zoniet wereldvreemd. Ik ben nogal geschrokken van sommige reacties van niet-marokkanen, laat ik ze maar gewoon autochtoon noemen, oftewel de witte nederlander. Hun mening durven ze blijkbaar wel op een fora als dit te plaatsen, in real life lopen ze met een grote boog om de allochtoon heen..niet echt realistisch he? Dat de reacties van de marokkanen nogal schokkend kunnen zijn voor de witte nederlander kan ik alleen maar begrijpen, goedkeuren is iets anders, liever had ik gelezen dat men ze met hun eigen woorden terug 'pakt' ipv met modder te gooien. Dan nog de arrogantie die her en der te lezen is..de witte nederlander weet het per definitie beter, weet precies hoe een allochtoon zich moet voelen en wanneer ze geintegreerd zijn. Dit roept natuurlijk reacties op en die liegen er niet om. Beter kon ik het helaas niet verwoorden :D ....misschien dat ze het nu wel begrijpen ;)

Bidawi_Mazlot
28-09-2003, 17:48
Origineel gepost door Democraat Waarom vind jij het zo raar dat sommige Nederlanders nog nooit contact hebben gehad met Marokkanen? Sommige Nederlanders wonen in boerendorpen waar geen Marokkanen wonen dus hebben ze nooit contact met ze. Wil dat zeggen dat ze niet kunnen reageren op bepaalde stellingen over terrorisme en integratie? Dat lijkt me een beetje een domme uitspraak. Er zijn hier ook genoeg Marokkanen die zeggen dat ze totaal geen Nederlanders in hun vriendekring hebben. Meestal geven ze als reden dat ze kaaskoppen zowiezo een klot.e volk vinden. Dat vindt ik persoonlijk een stukje vreemder. Ik vind de haat tegen Nederlanders en het westen eigenlijk een stuk schokkender dan de reacties van de meeste Nederlanders. Als de Marokkan in de echte wereld er net zo over denken als de mensen hier is er een groot probleem in dit land. Ben jij simpel of lijkt het maar zo?...het is raar dat Medelanders nog nooit in contakt zijn gekomen met hun Medelanders omdat men geen objectief oordeel kent...het horen en zien van snappie? Boerendorpen of geen boerendorpen als je iets te weten wil komen dan ga je op 'onderzoek' uit punt.....genoeg Marokkanen? waar basseer je dat op, het forum?....erg simpel.....klootzakken heb je over dus ook tussen Nederlandse Medelanders.....het is idd vreemd dat jij met jouw simpele gedachtegoed dit vreemder vindt. Nederland hoort bij het Westen zoals je misschien weet maar het westen vormt geen Nederland in alle opzichten....ieder land heeft haar eigen gewoontes enz enz....in Nederland heb ik persoonlijk niet zo veel te klagen logisch omdat ik een wereldburger ben....maar wat mij irriteert is het genuanceerde gevaar dat schuilt achter het gedachte goed van Nederland....de meeste Europeanen vormen een duidelijke open mening en daar komen ze voor uit en dat vind ik minder gevaarlijk dan wat er hier gebeurt.....hier word veel gekletst maar het uiteindelijke boodschap moet je maar naar gisten.....'' 'blaffende' mensen bijten niet' '' toch?.

rnaj
28-09-2003, 21:32

Origineel gepost door shahinda35 Beste mensen, ik ben nieuw..een paar dagen lees ik mee en af en toe zet ik mijn ongevraagde mening zoals zovelen van jullie ook doen. Wat ik me echt afvraag is: is marokko.nl een goede afspiegeling van de maatschappij? Wat ik bedoel is, zijn jullie in real-life verbaal ook zo goed of is het alleen achter je pc-tje? Wat ik lees hier op het forum strook niet met de gedachte dat de marokkaan achterlijk is...of heb Denk dat dit nog wel een goed onderwerp voor een afstudeer project is. Maar ik denk dat het antwoord nee is, een internet forum is geen goede afspiegeling van de maatschappij. dus ook marokko.nl niet. twee belanrijke redenen zijn dat ieder forum zich richt op een bepaalde doelgroep, mensen buiten de doelgroep zullen dus niet snel reageren. plus dat veel mensen (mijn schatting 95%) van mensen in de maatschappij niet aan een forum mee willen / kunnen doen. En dan ook nog omdat internet een anoniem medium is veel mensen de kans zien om te provoceren en te liegen.

MELILLENSE
28-09-2003, 23:44
Origineel gepost door Democraat Laten we hopen dat de meeste Marokkanen niet de gekke fundamentalistische zelfmoordaanslag goedpratende geindoctrineerde idioten zijn als op dit forum. :) Is dit de zoveelste xenofobe en goedkope cafépraat van een marginale gefrusteerde Nederlander die moeite heeft met Marokkanen die hij van haar noch pluim kent? Of is dit gebaseerd op een wetenschappelijke studie en statische gegevens die rechtstreeks kunnen gelinkt worden aan bepaalde forumleden? Vergeet één ding niet, Democraat, de meeste Nederlanders kennen inderdaad geen Marokkanen, tenzij via de media of 'van horen zeggen', terwijl de de meeste Marokkanen wel Nederlanders kennen in real life: het is dus niet ondenkbeeldig dat op dit forum de mening van een Marokkaan op basis van zijn/haar persoonlijke ervaringen met de 'autochtone' Nederlander veel realistischer is dan in het geval van een 'autochtone' Nederlander die geen persoonlijke ervaringen heeft met een Marokkaan....waar jij blijkbaar duidelijk een voorbeeld van bent, anders zou je geen goedkope en xenofobe opmerkingen op dit forum rondspuien. MELILLENSE :belgie:

Bidawi_Mazlot
29-09-2003, 21:07
Origineel gepost door Democraat Wat is dit voor ondoordachte reactie? Ja, ik zie het al helemaal voor me. Het is doodnormaal dat sommige Nederlanders geen Marokkanen kennen, verwacht jij van Nederlanders dat ze op onderzoek gaan naar Marokkanen? wat een gel.ul.: Hallo Ben jij een Marokkaan?, wat vindt jij nou van integratie? ga toch weg man. Dat Marokkanen geen Nederlanders kennen is veel vreemder want daar moet je echt je best voor doen. Dat een Nederlanders geen Marokkaan tegen komt kan gebeuren in een dorp. Maar dat een Marokkaan geen Nederlander tgen komt kan niet. Dan maak je bewust een keuze om niet met Nederlanders om te gaan, en ben je wat mij betreft een vreemd en pas echt een wereldvreemd persoon. Blaffende mensen bijten niet? Ik mag het hopen anders hebben we hier genoeg potentiele wannabee terroristjes rondlopen. Als dit forum een afspiegeling is van de Marokkaanse gemeenschap is het nog veel erger gesteld met die gemeenschap dan Nederland denkt. Je kan je toch niet voorstellen dat in ons land zoveel mensen achter ideeen van gekke idioten zoals Bin Laden staan? Die mensen zullen nooit een positieve bijdrage aan ons land kunnen leveren en zijn dus op zichzelf een probleem. Als je een beetje snugger bent dan zou je 'onderzoek' moeten lezen als 'praatje maken als de omstandigheden het toe laten' bijvoorbeeld....maar dat doe je gemakshalve niet om zgm de wiseguy uit te hangen hier....'het horen van-mensen' neem ik niet serieus punt.....wel serieus genoeg als ze doelgericht schade willen berokken aan mijn religie zonder de daadwerkelijke feiten te kennen...maarjah jij bent de zoveelste Westerse 'beterweter'. Citaat ''Maar dat een Marokkaan geen Nederlander tgen komt kan niet. Dan maak je bewust een keuze om niet met Nederlanders om te gaan, en ben je wat mij betreft een vreemd en pas echt een wereldvreemd persoon.''.....de is de zoveelste uit de lucht gegrepen onzin dat nergens toe leidt....er zullen misschien enkelingen bij zitten die geen contakten hebben met Nederlandse Medelanders en dit vloeit vaak voort uit 'slechte ERVARINGEN'....dat is wat anders dan NOOIT contakt hebben gehad en dan BEWUST Nerlandse Mederlanders totaal vermijden wat overigens moeilijk zal gaan of je leeft als kluizenaar. Ja jajaja ideeen van 'terroristen' en Marokkanen zijn allemaal terroristen omdat ze een keer duidelijk zeggen dat bv een man als O. binLaden weerstand biedt aan 's werelds grootste misdadiger in de gehele geschiedenis Zionitisch Amerika....Als ik fan zou zijn geweest van el man3oul a shaytan G.W. Bush dan was het een stuk minder gevaarlijk omdat hij staat voor ''vrede voor Amerika en de gehele wereld''....fuc.k off onnozel stuk stront!

MELILLENSE
29-09-2003, 22:45
Origineel gepost door Democraat xenofoob? Een naief dom meisje dat ben je. Waarom moet ik mensen kennen om hun meningen af te keuren. ik ken Bush ook niet maar als ik lees wat hij schrijft keur ik dit af, daarvoor hoef ik hem niet face to face te ontmoeten. Als ik zie dat mensen achter Bin Laden staan hoef ik ze niet te ontmoeten, hoeveel ik ook met ze zal praten ik zal ze altijd een stelletje idioten blijven vinden. Mensen die terorisme tegen onschuldige Amerikanen goedpraten vindt ik gehersenspoelde gekken. (ik heb het niet over Palestijns terrorisme, dat is een andere kwestie). Ik ken persoonlijk veel Marokkanen, ik zat met ze op de basisschool. Ik ontmoet ze nog wel eens en kan goed met ze lachen. Dus zeg niet van die domme dingen naief meisje je weet niets van Nederland want je woont er niet. Inderdaad, Democraat, xenofoob....en dat is nog maar een understatement; iemand die zonder rancune stelt dat de Marokkaanse forumleden gekke fundamentalistische zelfmoordaanslag goedpratende geindoctrineerde idioten, is ofwel mentaal gestoord of vertoond een pathologische vorm van xenofobie. Jij bent inderdaad een schoolvoorbeeld van een Nederlander die zich de moeite bespaart om Marokkanen die hier ruim dertig jaar vertoeven in dit kikkerlandje, echt te leren kennen: ingeval je het nog niet wist, Marokkanen zijn hier heus niet van de éne dag op de andere geland met vliegende schotels om je zo aanstellerig te gedragen en doen alsof alle 'onheil' in dit land te wijten is aan deze bevolkingsgroep. Misschien wordt het eens hoog tijd dat mensen zoals jij zich eens daadwerkelijk integreren in hun eigen land en de realiteit met beide ogen aanschouwen i.p.v. moord en brand te schreeuwen over sommige forumleden hier die er een zeer expressieve en fantasierijke taal op nahouden....ongeacht of ze nu Marokkaan zijn of niet, iedereen speelt het spel mee. Als jij zelfs de moeite niet neemt op je 'opponent' eerst te identificeren zodat je weet tegen wie je het hebt, hoe kan men dan je wartaal au sérieux nemen, zelfs al heb je ooit nog met Marokkaanse klasgenootjes zandkastelen gebouwd..... Dus nogmaals, Democraat.....xenofobie is inderdaad het resultaat van jouw kinderlijke naïeviteit. MELILLENSE :belgie:

Pagina's : [1] 2