Bekijk originele versie : Vraag omtrent vrijwaringbewijs
Sallaamoe Aleikoem,
Papierwerk stapelt zich op en zo ben ik miraculeus mijn Vrijwaringsbewijs kwijt geraakt. Ik kan dus mijn verzekering door dit verlies niet opschorten:nerd:
heeft iemand hier ervaringen mee???
Tips zijn ook welkom....
Broeder in nood:hihi:
Miss_Oujdia
25-06-2007, 10:12
Je kan ook bellen toch,naar je verzekeringsmaatschappij?
Of wie em voor je gevrijwaard heeft...of die ff een nieuwe wilt uitschrijven
Ik heb die lui van de verzekering gebeld en ze blijven erop hameren dat ik mijn vrijwaringsbewijs moet opsturen....:moe:
Ik ga zo wel informeren bij de rdw, dank voor je reactie....
Miss_Oujdia
25-06-2007, 20:25
Verzekeringsmaatschappij kan in RDW systeem kijken, dus jij hoeft niets te doen indien je daadwerkelijk auto hebt overgeschreven en een vrijwaring hebt.
Echter is er één uitzondering, als je bij een garage bedrijf een vrijwaring hebt gehad, dan kan de verwerking een paar werkdagen kosten en dus staat het nog niet in het systeem bij de RDW.
Indien je auto nog op je naam staat dan kun je zowieso beter niet je verzekering opschorten want je bent namelijk verantwoordelijk en indien er schade gereden word ben je de sigaar.
Dus gewoon je verzekeraar bellen en zeggen dat jij je auto wilt opschorten zij kunnen je dan vertellen of auto niet meer op je naam staat in hun systeem en klaar is kees.
Euh nee meid,is precies hetzelfde,als er bij een garage gevrijwaard word,word die transactie gelijk verwerkt..
Mr_berkane1986
25-06-2007, 20:30
Euh nee meid,is precies hetzelfde,als er bij een garage gevrijwaard word,word die transactie gelijk verwerkt..
IDD
Miss_Oujdia
26-06-2007, 08:26
IDD
:goedzo:
Miss_Oujdia
27-06-2007, 09:46
En in het weekend ook ?
Ik dacht niet dat men voor de APK op zaterdag kunnen afmelden dus in die context dacht ik dat ze niet realtime auto's konden vrijwaren.
Maar indien het realtime is, dan verklaard dat ook meteen waarom er een afmeld code opstaat. (aldaniet handgeschreven)
Klopt ja,op zaterdag kan je niet apk keuren,maar wel gewoon vrijwaren etc.
Maar je had het over werkdagen toch..
Zowieso heeft in dit geval apk niks met de vrijwaringsbewijs te maken.
Miss_Oujdia
27-06-2007, 09:48
Conclusieeeeeeeeeeeeeeeeeeeee: Vraag of de garagehouder of degene die de vrijwaring aan je heeft overgehandeld,ff een nieuwe wilt uitschrijven...!
Succes
Dank voor de reacties....
Ik ben inmiddels naar het postkantoor geweest om te vragen hoe het precies zit; hier heb ik uiteindelijk mijn auto verkocht. Het antwoord luidde: Het vrijwaringbewijs wordt maar eenmalig verstrekt..........dusja, ik ben voorlopig aangewezen op mijn verzekeringsmaatschappij.
Maar goed, ik heb inmiddels een brief gestuurd naar de verzekering met daarin mijn verhaal. Hopelijk heeft dit alsnog een happy end...:hihi:
Dus mensen: berg je vrijwaringbewijs goed op!!
abdelkader
27-06-2007, 12:40
Sallaamoe Aleikoem,
Papierwerk stapelt zich op en zo ben ik miraculeus mijn Vrijwaringsbewijs kwijt geraakt. Ik kan dus mijn verzekering door dit verlies niet opschorten:nerd:
heeft iemand hier ervaringen mee???
Tips zijn ook welkom....
Broeder in nood:hihi:
Aangifte doen bij de politie en dan opsturen naar de verzekeringsmaatschappij.:D
Het is mij nooit gebeurt hoor als je dat wilt weten.;) :hihi:
Aangifte doen bij de politie en dan opsturen naar de verzekeringsmaatschappij.:D
Het is mij nooit gebeurt hoor als je dat wilt weten.;) :hihi:
Dankoe Dankoe:goedzo: :hihi:
Dus jij zit tegenwoordig ook op Business Point...geen witwas pratijken hier he:hadj:
abdelkader
27-06-2007, 13:12
Dankoe Dankoe:goedzo: :hihi:
Dus jij zit tegenwoordig ook op Business Point...geen witwas pratijken hier he:hadj:
Ik lees deze forum altijd.;)
Witwas praktijken hmm ik geloof dat je de verzekeringmaatschappij wilt oplichten met jouw zogenaamd kwijtraken van vrijwaringsbewijs.:hihi:
Ruim je kamer op en misschien ziet je dat papiertje.:hadj:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.