Bekijk originele versie : Wie van de mannen doet elke vrijdag het vrijdagsgebed in de moskee?
douniaberkania
27-09-2003, 21:32
Wie van de mannen doet elke vrijdag het vrijdagsgebed in de moskee?
Ik merk dat weinig jongens dat doen terwijl :jammer: het een plicht is voor de man...
.....hoe zit het ermee? :o
_l_wael_l_
27-09-2003, 21:41
absoluut :goedzo:
elke vrijdag ga ik met m'n vader en 2 vrienden het dohr gebed bidden in de moskee! alhamdo lillah al 3 jaar lang!:)
Origineel gepost door _l_wael_l_
absoluut :goedzo:
elke vrijdag ga ik met m'n vader en 2 vrienden het dohr gebed bidden in de moskee! alhamdo lillah al 3 jaar lang!:)
Ben jij dat op die foto?
Zie dat je een oorbel in hebt?
Zinagirl21
27-09-2003, 22:05
ik ook gezellig met de mannen :goedzo:
MocrowGirlBella
27-09-2003, 22:30
Hmmmmzzzz zijn er niet zoveeel zow te zien dus:)
jongens tog k wou dat wij een vrouwenmoskee in de buurt hadden:) dan was k daar niet alleen vrijdag maar elke dag jullie mannen hebben be3da de kans ervoor maar wij vrouwen niet echt tenminste waar k woon dan:D
Ga nooit naar de moskee, maar bid gewoon thuis. waarom weet ik niet? misschien wel om de roddels te ontlopen, hou daar niet van.
Origineel gepost door ewasafi
Ga nooit naar de moskee, maar bid gewoon thuis. waarom weet ik niet? misschien wel om de roddels te ontlopen, hou daar niet van.
Om roddels te ontlopen, kan ook op een andere manier. Zoals een moskee bezoeken waar je niemand kent, dan zal ook niemand zijn roddels met je komen delen.
Of duidelijk laten weten dat je niet gediend bent van roddels aan te horen, zo doe je ook nog een beetje dawa als je vertelt hoe roddelen in de islam is, en dat het haraam is (niet dat men dat niet weet, maar de mens is zwak en is goed om zo nu en dan anderen aan te herinneren)
Het is zonde als je alleen om die reden het vrijdagsgebed na laat, en zo een zonde maakt, en iets heel moois mist.
Abou Hoerayra en ibn Omar (moge Allah tevreden met hen zijn) hebben overgeleverd dat zij de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) hebben horen zeggen op de minbar (kansel): "Sommigen moeten ophouden niet naar de vrijdagsgeden te gaan, of Allah verzegelt hun harten en maakte ze onachtzaam." (Moesliem).
In een andere hadith zegt de Boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem): "Wie drie keer het vrijdagsgebed verwaaloost (dus niet bidt), zijn hart wordt verzegelt".
Allah zegt in de Qor'aan:"O jullie die geloven, wanneer jullie tot het vrijdaggebed worden geroepen, haast jullie dan naar het gedenken van Allah en laat de handel achter. Dat is beter voor jullie, als jullie het wisten!" (Soerat Al Djomo'a aya 9).
ik ga elke vrijdag, tenzij ik echt, maar dan ook echt niet kan (bv erg ziek of zo)
ChOcOtOfFfF
27-09-2003, 23:15
Origineel gepost door Zinagirl21
ik ook gezellig met de mannen :goedzo:
mesgotta :zwaai:
berkanie
27-09-2003, 23:41
vorig jaar doe ik dat altijd ,maar nu helaas ik kan dat niet want ik zit de heel dag op vrijdag op school ik kan niet anders ,ik hoop dat allah (swt0 mijn roster gaat veranderen inschallah om te gaan bidden in de moskee
ChOcOtOfFfF
27-09-2003, 23:43
Origineel gepost door berkanie
vorig jaar doe ik dat altijd ,maar nu helaas ik kan dat niet want ik zit de heel dag op vrijdag op school ik kan niet anders ,ik hoop dat allah (swt0 mijn roster gaat veranderen inschallah om te gaan bidden in de moskee
Insha Allah
LoCoMoCrO
27-09-2003, 23:45
Ik ga wel inshaalah
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.