Bekijk originele versie : Een ziel???
Safira75
06-08-2002, 11:42
Als een mens wordt gecloned....heeft de clone dan een ziel????
Ben jij voor of tegen clonen?
En waarom?
Safira75
06-08-2002, 12:03
niemand een mening over clonen?? Jammer, het gebeurt al- en hoewel nog niet bij mensen (dacht ik zo)- zal dat niet lang op zich laten wachten.
Origineel gepost door Safira75
En waarom?
Euh ...wat denk je zelf?
Safira75
06-08-2002, 13:00
Origineel gepost door Asri
Euh ...wat denk je zelf?
da's geen antwoord!
da's geen antwoord!
Heeeel goed gezien...Goh wat ben je slim
Safira75
06-08-2002, 13:08
en goh wat ben jij een vriendelijk stukje menselijkheid:)
Miss_Banana
06-08-2002, 13:13
En waarom?
Ik ben er heel erg op tegen. Allah (saw) heeft mensen geschapen. En ik vind dat de mens niet moet proberen om Allah (saw) te evenaren.
Ik vind dat wetenschappers een heel eind zijn gekomen met al hun uitvindingen etc, maar ze moeten ook weten dat er grenzen bestaan.
Safira75
06-08-2002, 13:14
Origineel gepost door Miss_Banana
Ik ben er heel erg op tegen. Allah (saw) heeft mensen geschapen. En ik vind dat de mens niet moet proberen om Allah (saw) te evenaren.
Ik vind dat wetenschappers een heel eind zijn gekomen met al hun uitvindingen etc, maar ze moeten ook weten dat er grenzen bestaan.
en wat dan bijv. van het clonen voor organen..daar kun je dan weer menselevens mee redden...
saidaaatje
06-08-2002, 13:17
IK VIND T CLONEN VAN ORGANEN WEL GOED,WANT DAARMEE KUN JE MENSENLEVENS REDDEN.MAAR T VOLLEDIG CLONEN VAN MENSEN DAT ER DADELYK TWEE SAFIRAATJES OF TWEE SAIDAATJES OF TWEE ASRITJES ZYN NEE DAT MOETN ZE LATEN .IEDER MENS IS UNIEK,EN ER ZYN GRENZEN WAARAAN GEHOUDEN MOETE WORDEN
Safira75
06-08-2002, 15:50
Origineel gepost door saidaaatje
IK VIND T CLONEN VAN ORGANEN WEL GOED,WANT DAARMEE KUN JE MENSENLEVENS REDDEN.MAAR T VOLLEDIG CLONEN VAN MENSEN DAT ER DADELYK TWEE SAFIRAATJES OF TWEE SAIDAATJES OF TWEE ASRITJES ZYN NEE DAT MOETN ZE LATEN .IEDER MENS IS UNIEK,EN ER ZYN GRENZEN WAARAAN GEHOUDEN MOETE WORDEN
maar ik vraag me dus aff he....ALS dan een volledig mens gecloned wordt.....heeft die persoon dan een ziel??
clone van organen vind ik ook niet kunne... denk ik.
ik bedoel: als het voorbestemd is dat je dood gaat, waarom er dan iets aan veranderen... maar hoe ver gaat dit vraag ik me dan af;
stel je hebt een griepje; dan neem je een paracetamol: maar misschien was het wel mektoub om aan die griep te sterven!
en stel je hebt een selchtwerkend hart, dus neem je daarvoor wat pillen, dat kan ook?
stel je hebt nu een pacemaker ingeopereerd gekregen? Kan dat?
En stel nu ipv een pace maker, krijg je een gedoneerd orgaan, misschien zelfs gecloond! Is dat toegestaan in de islam?? Hoever mag het gaan? waar ligt de grens?
Safira75, misschien kan jij een beetje helpen?
Ps; op de vraag of een gecloond lichaam een gecloond ziel zal hebben: ik denk dat de cloon geen ziel heeft: de cloon heeft wel de hersenen en zo om als een normaal mens door te gaan: maar na overlijden blijft er nix over... denk ik...
Safira75
06-08-2002, 16:23
Nou ik zit zo ongeveer met dezelfde vragen als jij...
Hoe ver gaat dat inderdaad. Waar ligt die grens nou daadwerkelijk-hoeveel menselijk ingrijpen is veroorloofd?
ik denk van wel een cloon is een gemanipuleerde cel die ook bevrucht wordt en ook baby wordt en geboren zal worden.
BZZZZZZZZ
06-08-2002, 17:40
Het is klonen met een K en niet met een C :D
Ik ben tegen het klonen van mensen, omdat ik het gewoon a) onnodig vind, b) we weten er niets van en het kan best gevaarlijk zijn en c) vind ik het ethish onverantwoord. Daarnaast als de verkeerde mensen gekloond worden...... BRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR! Dan denk ik dat de aarde niet gezelliger zou worden.
Of klonen een ziel hebben? Ze worden gewoon geboren, dus ik denk het wel. Maar ik weet het niet zeker. Misschien moeten we maar 1 keer proberen, om te zien of het een zieltje heeft....... ;) Voor de nieuwsgierigheid.
NL-girl
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.