Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Een Paar Vragen Over Masturberen

Straats0ldaat
22-06-2007, 01:24

Hallo, Ik had een paar vragen die ik aan jullie wou stellen :o 1a. Is het haram om je zelf te masturberen en tegelijk te kijken naar erotische beelden (als Jongen)? 1b. Zo ja, Als je het deed, maar je stopt ermee en doet het nooit meer opnieuw word je dan vergeven? 2. Sex voor de huwelijk mag tog niet, of wel? en als je zeg maar naar bed bent gegaan met kleren aan en zonder dat je bent klaargekomen en met alle kleding aan>> is tog geen sex en dus niet haram? Ik hoop dat k er een antwoord op krijg :p En ff trug op vraag 1a, Er zijn wel zeker 5/10 van de islamitiche jongens in nederland die sich zelf masturbere =O

marok_moslima
22-06-2007, 01:49
Is haram mijn lieve jongen kweet er ook niet meer over ik verwijs je door naar deze linkhttp://app.al-islaam.com/index.php/module/cyberimam/action/qanda/qanda/648

samira_anvers
22-06-2007, 12:16
Allah heeft wel betere dingen te doen dan zich druk maken omdat jij met je fluitje speelt...

shabbentayebb
22-06-2007, 15:47
samira wat weet jij van allah a snotneus doe niet alwetend want volgens mij weet je nog net je naam

just_a_babe
22-06-2007, 17:17

Samira wat je zegt is belachelijk,Denk na Voordat je iets zegt !

nasira12
22-06-2007, 23:45
Hallo, Ik had een paar vragen die ik aan jullie wou stellen :o 1a. Is het haram om je zelf te masturberen en tegelijk te kijken naar erotische beelden (als Jongen)? 1b. Zo ja, Als je het deed, maar je stopt ermee en doet het nooit meer opnieuw word je dan vergeven? 2. Sex voor de huwelijk mag tog niet, of wel? en als je zeg maar naar bed bent gegaan met kleren aan en zonder dat je bent klaargekomen en met alle kleding aan>> is tog geen sex en dus niet haram? Ik hoop dat k er een antwoord op krijg :p En ff trug op vraag 1a, Er zijn wel zeker 5/10 van de islamitiche jongens in nederland die sich zelf masturbere =O salaam oe3ALAIKOEM, Sex voor het huwelijk Vraag: Wat als je met de intentie om te trouwen met een man toch seks hebt gehad voor het huwelijk en het toch niet voorbestemd was om met hem te trouwen? Vraag ontvangen op 10 november 2003 Antwoord: Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper. De intentie alleen om met iemand te trouwen maakt het nog niet toegestaan om contact te hebben voor het huwelijk. Het is zelfs vaak zo dat wanneer een man iets met een vrouw heeft gedaan, hij haar dumpt en anderen wellicht vertelt over zijn avonturen met haar. De vrouw is in dit geval ook degene die hiervan het meeste schade ondervindt in dit wereldse leven. Wat betreft het Hiernamaals zegt Allah (interpretatie van de betekenis): “Wie ter grootte van een mosterdzaadje aan goeds doet, zal het zien. En wie ter grootte van een mosterdzaadje aan kwaads doet, zal het zien.” (Soerat az-Zalzalah: 7-8) In ieder geval, het enige wat je nu kunt doen is berouw tonen, Allah om vergeving vragen en goede daden verrichten. En laat datgene wat jou is overkomen een les en een aanleiding zijn voor jou om andere moslimvrouwen hiertegen te beschermen door hen advies hierover te geven en om jou dochters in de toekomst Islamitisch op te voeden. Allah zegt: “En wie slechte werken verricht of zichzelf onrecht aandoet, maar dan om vergeving bij Allah vraagt: hij zal vinden dat Allah vergevingsgezind, meest Barmhartig is.” (Soerat an-Nisaa’: 110) En Allah weet het beter. Sheich Fawaz Jneid Vraag: Wat kun je doen om niet te masturberen of om er niet aan te denken? Vraag ontvangen op 22 maart 2004 Antwoord: Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper. Beste broeder, om dit te realiseren willen wij jou adviseren de volgende zaken in acht te nemen: Vermijd het kijken naar verdorven tv-programma’s en zedenbedervende series. Behoed daarnaast je oren voor het luisteren naar immoreel muziek. Blijf uit de buurt van alles wat jouw lustgevoelens aanwakkert en zoek niet de plaatsen op waar vrouwen zich zedeloos vertonen. Vermijd zoveel mogelijk het alleenzijn en zoek het gezelschap op van rechtschapen mensen. Vermijd het eten van bepaalde voedingswaren waarvan het bekend is dat deze de geslachtsdrift prikkelen, zoals peulvruchten, chocolade enz. Werk er naartoe te trouwen met een rechtschapen vrouw die jou zal helpen in het waken over je kuisheid. Het allerbelangrijkste is wel dat je je wendt tot Allah en Hem oprecht vraagt om jou te beschermen tegen het kwaad, zedenloosheid en afgedwaalde gedachten. En Allah weet het beter. Sheich Fawaz Jneid vraag allah om vergeffenis aan allakh en inshallah vergeeft allah je en verbeter wel je leven wa gier inshallah:)

nasira12
23-06-2007, 01:09
Vraag: Wat is het Islamitisch oordeel over masturbatie? Vraag ontvangen op 29 oktober 2003 Antwoord: Masturbatie is haraam, dit op basis van bewijzen vanuit de Koran, en de Soennah van de Profeet (vrede zij met hem). Allah, de verhevene zegt: “En degenen die over hun kuisheid waken, behalve tegenover hun echtgenoten en wat hun rechterhanden bezitten (slavinnen), dan worden zij niet verweten. Maar wie dan meer dan dat wensen; zij zijn degenen die de overtreders zijn.” (Soerat al-Moe’minoen: 6-7) Wie iets anders wenst buiten zijn vrouw behoort, op basis van deze vers, tot de overtreders. De Profeet (vrede zij met hem) zei: “O verzameling van jongeren, wie van jullie (een vrouw) onderhoud kan bieden, laat hem dan trouwen. Voorwaar, dit helpt om de blik neder te slaan en is het meest beschermend voor de kuisheid. En wie hiertoe niet in staat is, laat hem dan vasten, dit zal voor hem als bescherming dienen.” (al-Boechari en Moeslim) De Profeet (vrede zij met hem) droeg degenen die (nog) niet kunnen trouwen op om te vasten. Als het masturberen toegestaan zou zijn, dan had de Profeet (vrede zij met hem) dit wel als mogelijkheid gegeven. Aangezien hij dit, met al zij zachtmoedigheid, niet als optie bood, betekent het dat het verboden is en dus niet is toegestaan. Volgens medici heeft het masturberen overigens ook schadelijke gevolgen voor de gezondheid, de sexuele en geestelijke toestand en wellicht houdt dit de persoon tegen om te trouwen aangezien deze een alternatieve wijze heeft gevonden om de sexuele verlangens te stillen. Sheich Mohammed ibnoe Saalih Ibn al-cOethaymien

Straats0ldaat
24-06-2007, 01:57
Egt Egt Bedankt Nasira, inchallah krijg je hasanet van Allah, want je bent een goed vrouw die iemand van het slechte pad om het goede pad hebt gebracht. Ik heb mijn fout geleerd, en ik zal het dus nooit meer herhalen en inchallah vergeeft allah mij met de foute dingen die ik had vericht. Nogmaals bedankt Nasira :goedzo:

Myno
24-06-2007, 12:59
Hallo, Ik had een paar vragen die ik aan jullie wou stellen :o 1a. Is het haram om je zelf te masturberen en tegelijk te kijken naar erotische beelden (als Jongen)? 1b. Zo ja, Als je het deed, maar je stopt ermee en doet het nooit meer opnieuw word je dan vergeven? 2. Sex voor de huwelijk mag tog niet, of wel? en als je zeg maar naar bed bent gegaan met kleren aan en zonder dat je bent klaargekomen en met alle kleding aan>> is tog geen sex en dus niet haram? Ik hoop dat k er een antwoord op krijg :p En ff trug op vraag 1a, Er zijn wel zeker 5/10 van de islamitiche jongens in nederland die sich zelf masturbere =O 1a) Masturberen is volgens een paar mazaahibs(leerscholen) niet Haram maar kijken naar erotische beelden wel:) het is wel sterk afgeraden en voor meisjes al helemaal met betrekking tot risico vann maagdenheidsverlies ;) de ahadith die hier zijn geplaatst hebben niets te maken met masturbatie;) 1b) zie vorige antw. 2) je mag een meisje niet eens aanraken laat staan naast haar liggen ;)

Myno
24-06-2007, 13:01
Vraag: Wat is het Islamitisch oordeel over masturbatie? Vraag ontvangen op 29 oktober 2003 Antwoord: Masturbatie is haraam, dit op basis van bewijzen vanuit de Koran, en de Soennah van de Profeet (vrede zij met hem). Allah, de verhevene zegt: “En degenen die over hun kuisheid waken, behalve tegenover hun echtgenoten en wat hun rechterhanden bezitten (slavinnen), dan worden zij niet verweten. Maar wie dan meer dan dat wensen; zij zijn degenen die de overtreders zijn.” (Soerat al-Moe’minoen: 6-7) Wie iets anders wenst buiten zijn vrouw behoort, op basis van deze vers, tot de overtreders. De Profeet (vrede zij met hem) zei: “O verzameling van jongeren, wie van jullie (een vrouw) onderhoud kan bieden, laat hem dan trouwen. Voorwaar, dit helpt om de blik neder te slaan en is het meest beschermend voor de kuisheid. En wie hiertoe niet in staat is, laat hem dan vasten, dit zal voor hem als bescherming dienen.” (al-Boechari en Moeslim) De Profeet (vrede zij met hem) droeg degenen die (nog) niet kunnen trouwen op om te vasten. Als het masturberen toegestaan zou zijn, dan had de Profeet (vrede zij met hem) dit wel als mogelijkheid gegeven. Aangezien hij dit, met al zij zachtmoedigheid, niet als optie bood, betekent het dat het verboden is en dus niet is toegestaan. Volgens medici heeft het masturberen overigens ook schadelijke gevolgen voor de gezondheid, de sexuele en geestelijke toestand en wellicht houdt dit de persoon tegen om te trouwen aangezien deze een alternatieve wijze heeft gevonden om de sexuele verlangens te stillen. Sheich Mohammed ibnoe Saalih Ibn al-cOethaymien De Profeet (vrede zij met hem) droeg degenen die (nog) niet kunnen trouwen op om te vasten. Als het masturberen toegestaan zou zijn, dan had de Profeet (vrede zij met hem) dit wel als mogelijkheid gegeven. Aangezien hij dit, met al zij zachtmoedigheid, niet als optie bood, betekent het dat het verboden is en dus niet is toegestaan. De profeet vzmh zei: het is BETER om te vasten !!! als het verboden was dan had hij een "nahy" gegeven een nahy = afkeuring/verbod :)

nasira12
24-06-2007, 13:10
De profeet vzmh zei: het is BETER om te vasten !!! als het verboden was dan had hij een "nahy" gegeven een nahy = afkeuring/verbod :) O agie ik sta verbaast van wat je zegt:wow: , ik kan zoveel ahadiths en koran verzen voor je zetten waarin dijdelijk staat dat het haram is, en met wat ze bedoelen met mensne die sterk sexueel actief zijn beter kunnen trouwen zodat ze geen zonde begaan zoals maturberen , dus agie lees de boven staande nog een keer en als je niet overtuigt bent vraag het maar en ik zit meer voor je inshallah, onze geliefde profeet heeft het sterk verboden en daarvan heb ik veel bewijs. ik hoop inshallah dat, dat laat wat ons de moslims is verboden en inshallah zul je meer kennis over dit onderwerp gaan zoeken, wa allah i3uinkoem inshallah. wasalaam oe3alaikoem agie fi dien:)

Myno
24-06-2007, 13:12
O agie ik sta verbaast van wat je zegt:wow: , ik kan zoveel ahadiths en koran verzen voor je zetten waarin dijdelijk staat dat het haram is, en met wat ze bedoelen met mensne die sterk sexueel actief zijn beter kunnen trouwen zodat ze geen zonde begaan zoals maturberen , dus agie lees de boven staande nog een keer en als je niet overtuigt bent vraag het maar en ik zit meer voor je inshallah, onze geliefde profeet heeft het sterk verboden en daarvan heb ik veel bewijs. ik hoop inshallah dat, dat laat wat ons de moslims is verboden en inshallah zul je meer kennis over dit onderwerp gaan zoeken, wa allah i3uinkoem inshallah. wasalaam oe3alaikoem agie fi dien:) ik heb het gestudeerd ya okthy el kareema :goedzo: tijdens oorlogspad masturbeerden de sa7abas (rad.) zich ook als er geen vrouwen mee waren :goedzo: de ahadith en koranteksten gaan over kuisheid jegens anderen.. maar zoals ik al zei het veschilt peer leerschool !! de meesten verbieden het overigens wel :goedzo:

BATOEL
24-06-2007, 15:39
Egt Egt Bedankt Nasira, inchallah krijg je hasanet van Allah, want je bent een goed vrouw die iemand van het slechte pad om het goede pad hebt gebracht. Ik heb mijn fout geleerd, en ik zal het dus nooit meer herhalen en inchallah vergeeft allah mij met de foute dingen die ik had vericht. Nogmaals bedankt Nasira :goedzo: inshallah agie het is fijn om te horen, ik zal inshallah du3a voor je doen en natuurlijk voor alle moslims inshallah, allah hdiek, wa allah 3awniek ya agie, ameen ya rabbie al 3alamien:)