Bekijk originele versie : Zwanger???
MarocBabe18
20-06-2007, 00:04
Mijn vraag is kan je de eerste keer zwanger raken ook al slik je de pil al een maandje ofzo?
Oumaima_rose
20-06-2007, 00:06
alaikoem salaam,
Als het goed is niet.! Maar het beste antwoord zal je vinden bij je huisarts.
Oumaima_rose
MarocBabe18
20-06-2007, 00:10
dank je wel voor je antwoord.
Oumaima_rose
20-06-2007, 00:11
dank je wel voor je antwoord.
alaikoem salaam,
You're welcome.
Oumaima_rose
Hanan23_24
20-06-2007, 00:24
Normaal gezien niet, als je je pil correct genomen hebt, ben je zeker veilig na een maandje pilgebruik.
P.s.: als je geen voorbehoedsmiddelen gebruikt en je doet het voor de 1e keer kan je wel zwanger worden, dit om eventuele misverstanden te vermijden. Sommige mensen denken dat je niet zwanger kan worden de 1e keer dat je seks hebt, dit is dus NIET waar hé! Je kan wel degelijk zwanger worden vanaf de 1e keer dat je seks hebt!
Zoen, Hanan.
C_warrior
20-06-2007, 14:05
Als je de pil niet dagelijks neemt is dat mogelijk, maar als je het blijft nemen na je zwangerschap is de kans op een miskraam heel groot.
shie_oua7da
20-06-2007, 16:58
Nou, ik heb zelf de pil via de huisarts gekregen en die zei dat je nou weet ik niet zeker of het 2 of 3 maanden is de pil moet gebruiken en natuurlijk zonder een dag over te slaan zodat het is ingewerkt... ze raden je ook aan om minstens 2 of 3 maanden aan de pil te gaan voordat je het onveilig doet.
Vatos_Zwienos
21-06-2007, 10:33
Mijn vraag is kan je de eerste keer zwanger raken ook al slik je de pil al een maandje ofzo?
Is de pil niet haraam dan?
Alles wat het kindje tegenhoud is haraam, zelfs condoom.
Tenzij je al een groot gezin hebt en het niet meer aankan, dan is het aangeraden.
By the way, een meisje kan perfect weten wanneer ze vruchtbaar is en wanneer niet, is niet altijd 100% maar toch zijn er veel die het op deze manier doen en hebben daar absoluut geen problemen mee.
ja lieverd kan wel wand ik ben nu 3 maanden getrouwd en ben zwanger:-( maar hamdulilah wat moet ik doen
OutlawPride
26-06-2007, 12:31
Tenzij je al een groot gezin hebt en het niet meer aankan, dan is het aangeraden.
By the way, een meisje kan perfect weten wanneer ze vruchtbaar is en wanneer niet, is niet altijd 100% maar toch zijn er veel die het op deze manier doen en hebben daar absoluut geen problemen mee.
Yeh onzin... de metgezellen deden in de tijd van de Profeet vmzh aan coitus intereptus (terugtrekken op het laatste moment)... de Profeet vzmh wist dit en zei er niks van. En zoals je weet vertelde de Profeet ons als hij iets verbied moeten we ons ervanaf houden en waar hij over zwijgt hoef je niet aan te houden.
Nou, ik heb zelf de pil via de huisarts gekregen en die zei dat je nou weet ik niet zeker of het 2 of 3 maanden is de pil moet gebruiken en natuurlijk zonder een dag over te slaan zodat het is ingewerkt... ze raden je ook aan om minstens 2 of 3 maanden aan de pil te gaan voordat je het onveilig doet.
ONZIN....
Domme huisartsen ook altijd...
Het ligt aan het beginmoment, begin jij met je pil op de eerste dag van je menstruatie(als je hem begint te slikken he) dan ben je gelijk veilig, doe je dat niet dan moet je een maand wachten.
In alle gevallen moet je de pil trouw slikken, bij vergeten ligt het aan de week waarin je dat doet hoe gevaarlijk het is.
In de eerste week vergeten is linke loetje, in de laatste week vergeten is vaak niet zo'n probleem.
Mensen, maak het jezelf makkelijk en LEES DE BIJSLUITER, er zit een boekwerk zowat bij je pil, neem de tijd en lees deze door, daarin kan je presies vinden wanneer je veilig bent en wanneer niet.
Weet wat je slikt, ik vind het zo dom om maar gewoon blind te vertrouwen op een huisarts(die helemaal niet zoveel verstand van zaken heeft op dit gebied, hun kennis is vaak stuitend slecht!), lees die bijsluiter, weet wat er in je lichaam gebeurt en wat je moet doen mocht er iets fout gaan.
Bv je bent ziek geweest, hebt diarree gehad, medicijnen moeten slikken, je moet weten hoe dat samen gaat met de pil, beter gezegd wat niet samengaat met de pil.
Natuurlijke geboorteplanning...
Daarvoor moet je een heel regelmatige cyclus hebben en een aantal maanden metingen in temp moeten doen, naar je baarmoedermond moeten kijken en je afscheiding moeten onderzoeken.
Als je het goed doet en je een regelmatige cyclus hebt dan is deze methode aardig betrouwbaar, maar het is geen makkelijke methode, vereist veel discipline anders ben je binnen no time zwanger.
De meet apperaatjes voor je vruchtbare dagen moet je alleen aan beginnen als je het niet erg vindt als je toch verrast wordt met een kleintje.
Bounty78
26-06-2007, 13:05
Je kunt wel degelijk zwanger raken, ook al slik je de pil. Stel dat je een een paar dagen lang diaree hebt gehad of na het innemen van de pil hebt moeten overgeven dan kan de pil zijn werking niet goed of helemaal niet doen. Dus je moet eventjes terugdenken of je geen diarree hebt gehad en niet hebt overgegeven tijdens het slikken van de pil. Dit soort infomatie kun je terugvinden in de bijsluiter van de anticinceptie. Succes :goedzo:
MarocBabe18
27-06-2007, 18:50
Dank jullie wel voor al jullie reacties.
Bounty78
28-06-2007, 11:51
No Problem:goedzo:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.