Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : 'Nederland scoort slecht met integratie'

Pagina's : [1] 2 3 4

mokromike
26-09-2003, 17:40

'Nederland scoort slecht met integratie' Uitgegeven: 26 september 2003 15:13 DEN HAAG - De commissie die voor de Tweede Kamer het integratiebeleid onderzoekt, zou zich meer moeten richten op het buitenland. Op die manier kan de commissie beter inzien op welke punten het in Nederland misgaat. In andere landen verloopt de integratie van etnische minderheden beter dan in Nederland. Dat zei hoogleraar sociologie R. Koopmans van de Vrije Universiteit in Amsterdam vrijdag tijdens zijn verhoor door de commissie. In Nederland is meer discriminatie op de arbeidsmarkt, de concentratie van minderheden in steden is sterker, er zitten meer allochtonen in de gevangenissen, er zijn meer 'zwarte' scholen en de zelforganisaties van minderheden functioneren minder goed dan in het buitenland. ---------------------------------------------------------------------------- Maar we moeten hier zelf vooral niets tegen doen hoor. Gewoon rustig in een hoekje zitten en hopen dat het z.s.m. voorbij waait allemaal. Stel je eens voor dat je er een organisatie opgezet wordt die hier wat van zegt ? Nou nee hoor...misschien wordt het dan alleen maar erger. We moeten vooral niemand tegen de schenen schoppen....want dan krijgen we misschien een nog slechtere naam. We hebben het hier in iedergeval beter dan in Marokko...dus we mogen niet klagen toch ?

Bidawi_Mazlot
26-09-2003, 23:02
Origineel gepost door buddy Jij weet beter wat intergratie is dan hoogleraar sociologie R. Koopmans van de Vrije Universiteit in Amsterdam? wie ben jij en waarom denk je het beter te weten? En als een moslim aan komt wandelen met citaten en interpretatie van de Koraan dan weten de niet-moslims het gelijk ook beter....Who the fu.ck is die 'hoogleraar' kan ik jou dan vragen?

Bidawi_Mazlot
26-09-2003, 23:56
Origineel gepost door buddy staat het woord intergratie in de Koraan ??? :zwaai:

Bidawi_Mazlot
27-09-2003, 01:32
Origineel gepost door buddy Sociologie is een wetenschap binnen deze wetenschap hebben ze een term uitgevonden: intergratie. Iemand die hoogleraar is in sociologie legt verband tussen criminaliteit en intergratie. enne volgens jou heeft het niets met elkaar te maken. Je mag van mij best je visie hierover luchten maar je moet wel begrijpen dat je beetje zwak staat tegen een hoogleraar. Dat is dus iemand die er zeg maar gerust een beetje boel verstand van heeft. En jij beweert dat hij (iets redelijks wat redelijk basaal is) toch echt verkeerd ziet. Criminaliteit en Intergratie heeft wel degelijk iets met elkaar te maken. Of zijn die honderden onderzoeken die hiernaar gedaan zijn allemaal onzin. alle publicaties en boeken die hierover geschreven zijn bull. En heeft een Robot ook meer hersens dan zijn onywikkelaar?....met andere woorden is die hoogleraar belangrijker als bron dan de Koraan Allah(swt)'s Woord?....het verschil tussen jou en moslims of ze nou oprecht zijn of niet.....zij geloven voor een groot deel de Koraan en niet een zwak gebral van een schepsel dat vol met fouten gevoelens kan zitten etc etc....een robot doet alleen datgene wat hem ingeprogrammeert is, wij hebben hersens maar ook gevoelens....krijgt het gevoel de overhand dan doen de hersens foute zaken.....ons ego dat vol zit met begeertes kan een mens bijna vergelijken met een robot....totale overgave terwijl boeken, cassette's en noem maar op waarschuwen voor dit gevaar.....achnee dat willen de anders gelovigen niet aanhoren.....het ruikt naar waarheid en dat wil men niet en weet je waarom?.....waar moeten de zionisten en zionistisch Amerika haar vele jaren moeite om Islam omlaag te halen en weten dat de Islam de sleutel naar el Jennah(paradijs) is.....maar de joden waren vervloekt zoals de duivel en dit alles.....arrogantie.....op hen waar de Toorn op is gevallen en de blinde dwalende....vooral de blinde dwalende....hebben nog kans omzich te redden op deze aarde en in het hiernamaalse.

Bidawi_Mazlot
27-09-2003, 01:57

Origineel gepost door buddy volgens mij blijft je capslock hangen. Intergratie gaat over negatieve afwijking die een allochtone bevolking heeft ten opzichte van de autochtone bevolking. Waarom zou zoiets goed meetbaars als criminaliteit niet mee doen? Grote groepen mensen door een onafhankelijke instantie (justitie) beoordeeld en hierover zijn goed interpreteerbare getallen bekend. Het kunnen spreken van nederlands is al veel moeilijker te beoordelen. Wat is goed nederlands spreken, verstaanbaar? voor wie verstaanbaar? accentloos? dat kunnen de meeste nederlanders niet. Gekke vraag, uhhh twee minutjes ofzo ... denk ik ... kan ook langer zijn aangezien ik op meer fora zit misschien zat ik ondertussen daar wat te posten. Als ik een beetje heen kijk door jouw gezeik zie ik de realiteit zoals die in Den Haag word bekeken ja.....zij zeggen ''spreek ons taal'' maar bedoelen ''we zien jullie als gevaar", ''jullie haten ons''....Bin Laden in het geheugen.....Moslims zijn gevaarlijk als ze beginnen te roeren....allemaal 1 pot nat.....Moslims willen niet van hun geloof raken....hun geloof is zo gewortelt dat het echt gevaarlijk begint te worden....leer toch nederlands joh dan kunnen wij jullie ook verstaan.....nee we willen dat jullie gewoon 100% Nederlands worden of anders Homo 4 Christ Sake!.....Marokkaantjes wakker worduuuu......Buddy je lijkt wel een wekker joh

awajager
27-09-2003, 12:11
BIJ JULLIE IN NEDERLAND VALT T NOG MEE HOOR ALS IK ER KOM ZIE IK DAT DE MAROKKANNEN TENMINSTE EEN BEETJE GEÎNTEGREERD ZIJN KOM EENS NAAR BELGIE HIER IS NIEMAND GEÎNTEGREERD WEET JE DE MEESTE MAROKKANEN WISTEN PAS NADAT ABU JAH JAH VERSCHEEN EN DE RELLEN ONTSTONDEN DAT ER EEN INTEGRATIEBELEID BESTOND EN NOG STEEDS 75% WEET NIET EENS WAT T BETEKENT EN IK BEN TEGEN INTEGRATIE WAAROM INTEGREREN? IK BEHOU MIJNE CULTUUR EN GODSDIENST T ENIGSTE WAT IK MOET DOEN IS ME AAN DE BELGISCHE WETTEN HOUDEN DAS AL

MELILLENSE
27-09-2003, 15:05
Origineel gepost door Fethullah OVER INTEGRATIE ZIJN ER VERSCHILLENDE INTERPERTATIES. DUS ER KAN VERSCHILLEND OVER GEPRAAT WORDEN. MEESTAL ALS JE IEMAND VRAAGT WAT HET BETEKENT, ZUL JE ALS ANTWOORD KRIJGEN: IEMAND DIE NEDERLANDS LEERT SPREKEN EN WERKT. CRIMINALITEIT HEEFT NIKS TE MAKEN MET IEMAND DIE NIET GEINTEGREERD IS. ER ZIJN TOCH OOK NEDERLANDERS DIE HOOP IK NEDERLANDS SPREKEN CRIMINELEN ACTIVITEITEN BEGAAN. OF ZIJN DIE NEDERLANDERS DAN NIET GEINTEGREERD. DAT KLINKT ONLOGISCH VIND JE NIET? Ook zeg ik toch duidelijk in een van mijn eerdere berichtjes dat mijn berichtje gericht was op de persoon die de topic gemaakt heeft. over die hoogleraar van jou die zo geweldig is heb ik nog steeds niks verkeerds gezegd. Alleen als die hoogleeraar zegt dat het integratie en criminaliteit met elkaar te maken hebben dan kan ik het anders als hem interperteren. Alleen ik kan het niet uit dat kleine stukje tekst precies opmaken wat die hoogleeraar zegt. Vindt het overgens knap van je dat jij allemaal precies weet wat die hoogleeraar bedoeld. Je bent toch niet helderziende?Anders laat me even weten joh. Ik weet niet waar jij je allemaal druk om maakt? Ik vind het alleen erg dat het geplaatst wordt op deze topic alsof het verband met elkaar heeft. Dat criminaliteit onder het kopje "Nederland scoort slecht met integratie" geplaatst wordt. Nederlanders willen toch zo graag dat wij integreren. Hoe kunnen wij integreren als Nederlanders altijd duidelijk verschil leggen? Vooral nu veel buitenlanders een Nederlandse nationaliteit hebben. Het is onnozel dat ze dan als buitenlander aangesproken worden als er wat gebeurd.Als ze de Nederlandse taal spreken en opschool zitten of werken zijn ze al geïntegreerd. Dus is er absoluut geen verband legging. DAT IS NOU DE FOUT, JE MOET EEN CRIMINEEL NIET BEOORDELEN OP NATIONALITEIT, MAAR ALS EEN MENS DIE EEN FOUT HEEFT GEPLEEGD. PS HOE LANG HEB JE EROVER GEDAAN OMDAT OP DE TOPIC TE PLAATSEN. Salaam aleikoem Fethullah, Maak je zeker niet druk om een iemand als buddy: voor deze perfect geïntegreerde Molukse 'homo'-fiel en verstarde Islamofoob, ligt het allemaal al vast: Marokkanen zijn criminelen en de Marokkaanse gemeenschap is een probleem in Nederland. Hij gelooft noch in het christendom en zeker niet in de Islam, wat zijn goed recht is op deze wereld.....toch valt hij constant de Koran aan, tegen beter weten in. Begrijpe wie begrijpen kan: hij gelooft niet in God's Woord maar verwijst er wel contant naar om zijn eigen tegenargumentatie 'kracht' bij te zetten. MELILLENSE :belgie:

Bidawi_Mazlot
27-09-2003, 15:50
Origineel gepost door MELILLENSE Salaam aleikoem Fethullah, Maak je zeker niet druk om een iemand als buddy: voor deze perfect geïntegreerde Molukse 'homo'-fiel en verstarde Islamofoob, ligt het allemaal al vast: Marokkanen zijn criminelen en de Marokkaanse gemeenschap is een probleem in Nederland. Hij gelooft noch in het christendom en zeker niet in de Islam, wat zijn goed recht is op deze wereld.....toch valt hij constant de Koran aan, tegen beter weten in. Begrijpe wie begrijpen kan: hij gelooft niet in God's Woord maar verwijst er wel contant naar om zijn eigen tegenargumentatie 'kracht' bij te zetten. MELILLENSE :belgie: Nu begrijp ik waarom mijn neef nu 3 jaar vast zit omdat hij een Molukse portier heeft verminkt :D...tuurlijk is het erg voor de kids die nu een vader hebben die hen kust met zijn BooMan's face....Molukkers vind ik hele toffe mensen maar er zitten sommige bij die zelfs nog erger zijn dat de Nederlandse Nderlanders als het aankomt op integratie....buddy is misschien vergeten dat Nederland in de tijd van de kolonisatie zijn ouders en voorouders gebruikt hebben als kannonevoer en ze moesten ploeteren op de rijstvelden terwijl een man met zwaard en hoge laarzen stond te kijken hoe zij werkte.....intussen zat zijn superieure baas even te rotzooien met één of andere Molukse moeder....bastards ontstonden...buddy is het resultaat. Hij kan beter eerst zijn eigen mess opruimen en dan pas de Moslims vertellen wat ze moeten doen en wat niet....maar in het algemeen heb je er hele goeie mensen aan hoor die Molukkers.

Bidawi_Mazlot
27-09-2003, 18:52
Origineel gepost door buddy Mijn grootouders hadden het heel erg goed onder de Nederlanders en nog steeds verlangen veel molukkers terug naar de bloeiende tijd van de molukkers tijdens de kolonisatie. Overgens op de molukken waren niet zo veel rijstvelden. :P beetje voor eigen gebruik. Er kwamen voorals specerijen vandaan. Klinkt erg 'romantisch' allemaal maar we weten beter....jij begint echt laag te zakken weet je dat?....je smeekt naar neo-kolonisme terwijl een groot deel van de molukkers die ik persoonlijk ken zich schamen voor wat er met hen of voorouders is gedaan....bekende treinkapingsaffaire enz. enz....je mag blij zijn dat jij niet in de Molukse ghetto woont....ze zullen je levend villen en laat ik het maar niet hebben over de niet-geassimileerde Indo's.

MELILLENSE
27-09-2003, 22:34
Origineel gepost door buddy schat, ben geen homofiel, geen Isamofoob, criminaliteit onder marokanen is een probleem in nederland, Marokaken in algemeen niet. Enne ik vergrijp naar gods woord? ik kan niet zo fijn als jullie citeren uit een een of ander boek en heb dit daarom ook nog nooit gedaan. Maar inderdaad alle geloven vind ik onzin, heb helemaal niets tegen homo's. Schat? En toch geen homofiel? Ben jij transsexueel ofzo? Geen Islamofoob? En toch tegen alles zijn wat Islam is....als jij dan toch alle geloven onzin vindt, vanwaar de angst dan voor de Islam? Je gelooft er toch niet in? Criminaliteit onder Marokkanen is een probleem in Nederland, Marokkanen in het algemeen niet? Wat is er buddy, aan het terugkrabbelen soms? Remember this one, Origineel gepost door MELILLENSE Een eenvoudige vraag voor jou, Nederlandse buddy: jij als geassimileerde Nederlander, associeer jij Marokkanen met criminelen, probleemgroep binnen de Nederlandse samenleving? MELILLENSE :belgie: Origineel gepost door buddy ja , en een flink aantal mensen in den haag is het met mij eens . Je excuses aanbieden aan de Marokkanen op dit forum zou geloofwaardiger zijn! Zolang je dit niet doet, zullen je eigen woorden je blijven achtervolgen....tot vervelens toe! MELILLENSE :belgie:

MELILLENSE
27-09-2003, 23:27
Origineel gepost door buddy Ik ben volledig man, bijzonder hetro. Maar ik heb er verder ook weinig problemen mee als mensen denken dat ik homo ben. Als het komt omdat ik als een van de weinige hier niets tegen homo's heb vind ik dat prima. Zoals al regelmatig eerder gezegd, ik vind alle geloven totale onzin. Ik heb geen angst voor de islam, ik neem alleen wel waar dat er een klein percentage islamieten een beetje aan het doorslaan zijn. Voorbeeld 11/9. Maar eigelijk alle jihad acties. Ergens iets mee associeren betekend nog niet dat ik het daarom veralgemeniseer. Vuur associeer ik met gevaar, Denk je dat ik mijn aansteker gevaarlijk vind, mijn openhaard of een BBQ? Dus ik krabbel nog steeds niet terug ik heb nooit gezegd dat alle marokanen crimineel zijn, Wat ik wel heb gezegd is dat criminaliteit onder marokanen een probleem is. Maar je kan ook alleen maar horen wat je wilt horen. Je doet je best maar :), vind het eigenlijk wel leuk dat iemand de moeite neemt om zoveel energie in mij te steken. Een man die er geen problemen mee heeft om zich nicht te laten noemen....een hele eer voor jou, voor jou een waarde, voor anderen een schande. Geen wonder dat je nu als een kip zonder kop jezelf probeert te redden met zinloze uitleg om je valse beschuldigingen jegens de Marokkaanse gemeenschap te doen wegdeemsteren......verloren moeite, buddy. MELILLENSE :belgie:

Zelfkritiek
28-09-2003, 10:59
Origineel gepost door buddy zit je wel hoog he :) Welnee joh! Hij heeft gewoon een chronisch slachtoffercomplex... Alles wat mis gaat in zijn zielige leventje is de schuld van de 'kaaskop', je kent het wel... Nooit de oorzaak een keertje bij zichzelf zoeken. En dan het gelul over de misdragingen van Nederlanders in de molukken, is weer precies zo. De heren MELILLENSE en Bidawi_Mazlot weten totaal niet waar ze over praten, maar ze denken weer iets gevonden te hebben waarop ze de 'kaaskop' kunnen aanvallen. Zie je wel? Slachtoffercomplexje is de enige diagnose! En ook in dit verband wil het heerschap weer niet kritisch naar zichzelf kijken, want het makkelijk de 'kaaskop' af te rekenen voor wat zij decennia geleden 'misdaan' zouden hebben. Maar tegelijktijd hoor ik ze niet over de recente misdaden van de Marokkanen in de Westerlijke Sahara, om maar wat te noemen. Conclusie: een slachtoffercomplex vertroebelt de geest en laat mensen eenzijdig en onnozel denken. :zwaai:

MELILLENSE
28-09-2003, 14:43
Origineel gepost door Zelfkritiek Welnee joh! Hij heeft gewoon een chronisch slachtoffercomplex... Alles wat mis gaat in zijn zielige leventje is de schuld van de 'kaaskop', je kent het wel... Nooit de oorzaak een keertje bij zichzelf zoeken. En dan het gelul over de misdragingen van Nederlanders in de molukken, is weer precies zo. De heren MELILLENSE en Bidawi_Mazlot weten totaal niet waar ze over praten, maar ze denken weer iets gevonden te hebben waarop ze de 'kaaskop' kunnen aanvallen. Zie je wel? Slachtoffercomplexje is de enige diagnose! En ook in dit verband wil het heerschap weer niet kritisch naar zichzelf kijken, want het makkelijk de 'kaaskop' af te rekenen voor wat zij decennia geleden 'misdaan' zouden hebben. Maar tegelijktijd hoor ik ze niet over de recente misdaden van de Marokkanen in de Westerlijke Sahara, om maar wat te noemen. Conclusie: een slachtoffercomplex vertroebelt de geest en laat mensen eenzijdig en onnozel denken. :zwaai: Hij moet echt wel je buddy zijn, om op zijn bericht te reageren....nu ja, daar zijn buddies voor, niet? De ene gaat al wat dieper dan de andere. Wat jouw uit de duim gezogen diagnose met deze topic te maken heeft, is op z'n minst gezegd een raadsel....misschien heeft dit wat met autoprojectie op anderen te maken, maar dat is dan ook jouw probleem. Hetzelfde kan gezegd worden over jouw verwijzing naar de Westelijke Sahara; misschien klinkt het wat onnozel en eenzijdig, maar het topic gaat wel degelijk over het slechte integratiebeleid van Nederlanders....inclusief jij dus, en dan kom jij mekkeren over zelfkritiek.... Wees gerust, Zelkritiek, als er één volk is met weinig tot geen complexen, dan zal het wel de Marokkaanse gemeenschap zijn, waar ook ter wereld....Is het misschien daarom dat jouw buddy Marokkanen bestempeld als crimininelen? Moet er uit afgeleid worden dat je dezelfde mening bent toegedaan? Nogal simplistisch gedachtegoed, denk je niet? Hoe je het draait of keert, Nederland bestaat eveneens uit Nederlanders met Marokkaanse roots en de Islam als hun godsdienst, die zul je moeten accepteren willens nillens....anders kun je misschien je heil elders gaan zoeken; Marokko is een gastvrij land met respect voor je geaardheid....alleen mag je de Islam niet in een slecht daglicht stellen, zoals dit ook hier in Nederland het geval is.... The choice is yours! Eén ding moet je toegegeven worden, je weet wat MELILLENSE is....wat niet kan gezegd worden van je ééncellige Amoebe, buddy. Misschien dat hij het nu doorheeft.... Van een ruimdenkende, complexloze en levensgenietende MELILLENSE :belgie: ....Allah(swt) zij geprezen!

Bidawi_Mazlot
28-09-2003, 15:23
Origineel gepost door Zelfkritiek Welnee joh! Hij heeft gewoon een chronisch slachtoffercomplex... Alles wat mis gaat in zijn zielige leventje is de schuld van de 'kaaskop', je kent het wel... Nooit de oorzaak een keertje bij zichzelf zoeken. En dan het gelul over de misdragingen van Nederlanders in de molukken, is weer precies zo. De heren MELILLENSE en Bidawi_Mazlot weten totaal niet waar ze over praten, maar ze denken weer iets gevonden te hebben waarop ze de 'kaaskop' kunnen aanvallen. Zie je wel? Slachtoffercomplexje is de enige diagnose! En ook in dit verband wil het heerschap weer niet kritisch naar zichzelf kijken, want het makkelijk de 'kaaskop' af te rekenen voor wat zij decennia geleden 'misdaan' zouden hebben. Maar tegelijktijd hoor ik ze niet over de recente misdaden van de Marokkanen in de Westerlijke Sahara, om maar wat te noemen. Conclusie: een slachtoffercomplex vertroebelt de geest en laat mensen eenzijdig en onnozel denken. :zwaai: Jij hebt ZELFKRITIEK genomen als nick en denkt gelijk dat dat het ware probleem is....dat is het ook wel maar dan van de Nederlandse kant en niet van de Marokkaanse.....Wanneer men serieus genomen wil worden dan moet men minstens het verschil kunnen zien tussen menselijk falen en de Islam....blijft men onzorgvuldig linken leggen met de Islam dan zal men nooit tot oplossingen komen voor de DAADWERKELIJKE problemen.....heel simpel....ik ben en blijf niet verantwoordelijk voor andermans falen of het nu een mede-Marokkaan is of wie dan ook....ik leef als individu en zo moet men mij ook zien.....enigste wat mij roert en zal laten blijven roeren is mijn liefde voor de Islam.....en zoals iedereen bijna weet wordt de Islam gewoon misbruikt voor eigen doeleinde.....praat men over integratie dan valt het woord Islam of Moslim dus Islam.....praat men over een Marokkaanse man die zijn dochter 'heeft' verkracht dan komen we vanzelf uit oip Islam....met andere woorden dit is het probleem dat Medelanders moeten aanpakken dus zelfkritiek.....doet men dat niet dan gaan wij dezelfde 'wapens' gebruiken om te weerleggen en met wapens bedoel ik alles wat maar in ons bereik is om het te weerleggen wordt erbij gepakt....geschiedenis is er niet voor niets en dat blijft je altijd volgen of je het nou wil of niet.....geschiedenis is meestal de oorzaak van het heden dus waarom zou ik daar geen dankbaar gebruik van maken als niet-moslims ook maar van alles erbij grijpen voor hun doel....jij bent niet beter als mij dus laat de volgende keer je gebalk maar voor je.

sahira
28-09-2003, 15:55

Origineel gepost door buddy Mijn grootouders hadden het heel erg goed onder de Nederlanders en nog steeds verlangen veel molukkers terug naar de bloeiende tijd van de molukkers tijdens de kolonisatie. Overgens op de molukken waren niet zo veel rijstvelden. :P beetje voor eigen gebruik. Er kwamen voorals specerijen vandaan. Buddy....hou op, want je maakt ons belachelijk!

Pagina's : [1] 2 3 4