Bekijk originele versie : Eigen mini hamam...
Gypsymeid
18-06-2007, 11:37
Heeft iemand thuis een eigen privé hamam? Ik wil er thuis eentje laten bouwen, maar geen idee hoe of wat. Ik had contact opgenomen met een bedrijf, maar die beginnen pas met een minimale budget van €13.000!!:eek:
Nu zit ik te denken om zelf eentje te laten bouwen, mijn vader is betonstorter en timmerman en hij heeft hier ook een aanbouw aan de woonkamer gemaakt e.d. en een van me ooms is tegelzetter. Zou ik er zelf een kunnen maken?? Mijn budget is € 2.000 daarvoor. Heeft iemand misschien tips, of kennen jullie iemand die me daarmee zou kunnen helpen?? Ik zat te denken om gewoon een ruimte van 2 bij 2 m ervoor te gebruiken en dan aan iedere kant een bank aan de muur vast??
mijn collega laat zijn badkamer verbouwen, inclusief een muur die verplaats gaat worden.
een douche/stoomcabine met mogelijkheid om olieen erin te doen zodat het mee stoomt. er zit TV en radio in. alles word voor hem gedaan voor 7000 euro, de cabine is voor 2 personen.
als je dit zelf wilt doen dan ben je nog goedkoper uit natuurlijk maar dan moet je wel een goeie klusser zijn en er zijn genoeg klussites waarbij zebest veel tips geven. ook op www.eigenhuisentuin.nl hebben ze veel gebruiksaanwijzingen staan.
Gypsymeid
18-06-2007, 11:53
Ja me vader is echt een goede klusser, al zeg ik het zelf. Hij heeft bij mij op de zolder 2 dakkappellen gebouwd, hij heeft 2 eigen klusbedrijven, dus hij kan dit voor me doen. Ik ben zelf zoals je misschien weet niet Marokkaans, weet niet precies waarop ik moet letten bij het laten bouwen van een mini hamam. Niet alles hoeft betegeld te zijn toch?? Kan ook gewoon betonnen muren en dan halverwege de muur pas beginnen met kleine tegeltjes inclusief ook de bank en dan op de vloer dacht ik aan grote tegels.
Ik heb ook gekeken voor een stoomdouchecabine, heb een mooie gezien voor 1600, maar een echte hamam lijkt ons leuker. Ik denk dat ik dan voor € 2000 wel klaar kan zijn. Ik betaal alleen materiaal, me vader maakt een kleine kamertje van betonblokken en dan betegelen en zo'n stoomgenerator moet ik alleen nog even kijken wat de prijzen van zijn..
ben niet zo technisch, maar ik zou in ieder geval een goeie thermokraan willen of hoe je Ze ook noemt. Verder wil ik goede vloerverwarming, zodat de badkamer helemaal verwarmd is en warm blijft. Zitplaatsen is zeker handig.
Wat betreft tegelwerk, het is wel makkelijker schoonmaken en onderhouden.
Leuk hoor! Hoe ken jij de hammam dan als je geen marokkaanse bent? Lijkt me te gek om een sauna te hebben thuis, stoomcabine iets in die richting.
Hebje dan nog wel ruimte voor je bad/douche?
De Nuon zal blij met je zijn als klantzijnde :hihi:
BTW heb je daar niet een vergunning voor nodig?
Gypsymeid
18-06-2007, 15:27
Nee geen nodig vergunning, ik ben getrouwd met een marokkaantje hihi....
Vloerverwarming heb ik niet aangedacht. Me ouders hebben dat ook thuis. Heb net met me pa gepraat, vloerverwarming kan ie regelen maar dan komt er zeker € 500 bovenop. En verder betonblokken en hij wilde plafon beetje verlagen en dan de wanden en vloer grote tegels, beetje groen, zeekleur denk ik en dan de banken zoals op dit plaatje, dubbel, maar dan in kleine zeegroenachtig mozaik steentjes
http://img204.imageshack.us/img204/1771/stoombadne7.jpg
Super idee!!
BEn benieuwd naar het eindresultaat! Je hebt toch hopelijk wel een koophuis?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.