Bekijk originele versie : Wat zou jij doen?
Selaam Mensen
Iemand is mij om mijn hand komen vragen waarin ik interesse heb, alleen zei hij wel dat ik een hoofddoek moest gaan dragen. Verder zei hij dat ik niet net als vroeger zo vaak naar buiten mag. Ik ga alleen naar school of mijn werk of naar de stad dus vaak is het niet.
Dat maakte mij wel aan het twijfelen, ik was blij dat hij goed aan de islam dacht maar ik wil niet gëisoleerd worden later.
Wat zouden jullie doen? En kan hij dat eisen van mij?
DOUKALIA18
26-09-2003, 14:45
Waarom zou je je zo erg laten commanderen??? oke hoofddoek is nog acceptabel die gaan we uiteindelijk toch allemaal dragen! maar niet meer zo vaak naar buiten ................????????? slaat nergens op ,maar ja ik heb gestemd op niet trouwen met hem ,
maar de keuze is aan jou als je echt van hem houdt ...............
assalam
vraag om exacte uitleg hierover. wat bedoelt ie met niet zo veel naar buiten, mischien denkt ie dat je uitgaat of zo, ik weet niet wat ik hiervan moet denken, mischien bedoelt ie het anders. ik probeer m niet te verdedigen of zo hoor maar, vraag hoe hij het bedoeld, en wat hoofdoek betreft, dat moet je gewoon accepteren denk ik. elke marokaanse man wil dat zijn vrouw een hoofdoek draagt, en het is ook goed voor jouw,
ik heb gestemd op iets anders. omdat ik niet weet wat hij exact bedoeld,
groetjes loena
numidiya25
26-09-2003, 17:26
weg er mee als hij nu al zo begint dan weet ik niet hoe die zal zijn als jullie eenmaal samen zijn
Origineel gepost door Chamae
Selaam Mensen
Iemand is mij om mijn hand komen vragen waarin ik interesse heb, alleen zei hij wel dat ik een hoofddoek moest gaan dragen. Verder zei hij dat ik niet net als vroeger zo vaak naar buiten mag. Ik ga alleen naar school of mijn werk of naar de stad dus vaak is het niet.
Dat maakte mij wel aan het twijfelen, ik was blij dat hij goed aan de islam dacht maar ik wil niet gëisoleerd worden later.
Er is geen dwang in geloof. Dat staat toch in de koran?? Wist niet dat de islam zegt dat een vrouw zowat opgesloten moet worden in huis.
ik weet niet hoor :confused: ik zou hem niet trouwen maar ja het is jou beslissing.
Bidawi_Mazlot
26-09-2003, 21:27
Mannen die veel eisen in het begin worden later schaapjes, je moet hem met touwen vastbinden dus trouw met hem! :D
C_warrior
26-09-2003, 22:20
Ik zou hem ditchen, want hoofdoek is begrijpelijk, maar je totaale vrijheid te ontnemen nee dat is overdreven heeft hij geen vertrouwen in jouw ?
ben je 12 jaar oud?
dacht ik niet
Mocro4eva
27-09-2003, 20:44
Origineel gepost door Chamae
Selaam Mensen
Ik zou het persoonlijk niet doen dan. Ik ben nogal gesteld op mijn keuze- en bewegingsvrijheid. :D
MwSAMLIMA
27-09-2003, 22:04
ik zou zeker met hem trouwen alles draait of zijn ISLAM goed is, :gniffel: en door middel wat hij nu tegen je zegt,over niet te vaak naar buiten heeft te maken met verleiding :sjans: die je tegenkomt snap je, je zou altijd samen kunnen gaan,maar wat hij bedoeld is dus DAT HIJ VAN JE HOUD EN OM JE GEEFT!! :love: als hij niets om je gaf zou hij dit niet eens zeggen,hij heeft JOU uitgekozen tot zijn vrouw,en ja hij wil zijn vrouw niet SHOWEN!!Ik spreek uit ERVARING meid!!! :love2: echt als zijn Islam in orde is en als hij verder een lieve man is en rustig zou ik zeggen: MOGE ALLAH JULLIE EEN GEZEGEND HUWELIJK SCHENKEN EMT EEN MOOI TOEKOMST!!! :Iluvu:
als je er gewoon klaar voor bent ga ervoor
GROETJES EN SUCCES :zwaai:
Bidawi_Mazlot
27-09-2003, 22:21
Origineel gepost door MwSAMLIMA
ik zou zeker met hem trouwen alles draait of zijn ISLAM goed is, :gniffel: en door middel wat hij nu tegen je zegt,over niet te vaak naar buiten heeft te maken met verleiding :sjans: die je tegenkomt snap je, je zou altijd samen kunnen gaan,maar wat hij bedoeld is dus DAT HIJ VAN JE HOUD EN OM JE GEEFT!! :love: als hij niets om je gaf zou hij dit niet eens zeggen,hij heeft JOU uitgekozen tot zijn vrouw,en ja hij wil zijn vrouw niet SHOWEN!!Ik spreek uit ERVARING meid!!! :love2: echt als zijn Islam in orde is en als hij verder een lieve man is en rustig zou ik zeggen: MOGE ALLAH JULLIE EEN GEZEGEND HUWELIJK SCHENKEN EMT EEN MOOI TOEKOMST!!! :Iluvu:
als je er gewoon klaar voor bent ga ervoor
GROETJES EN SUCCES :zwaai:
Hoe kan hij nou van een vrouw houden als hij niet minstens 1 jaar ins- en buitenshuis heeft geleeft met haar?.....tuurlijk is Islam heel belangrijk maar OOK een oprechte moslim kan pas van iemand houden als hij in het huwelijksproces zit....'eisen' heeft niets te maken met 'houden van'...maar ik begrijp voor de rest wat je bedoelt. :D
Origineel gepost door Mocro4eva
Ik zou het persoonlijk niet doen dan. Ik ben nogal gesteld op mijn keuze- en bewegingsvrijheid. :D
ga je een vriendje naast je man erop na houden ?
dat valt ook onder keuze- en bewegingsvrijheid :rolleyes:
Origineel gepost door menana
Slaat nergens op deze opmerking....vreemdgaan is niet te vergelijken met zelfstandig kunnen kiezen waarheen je gaat.
Ik vind dat de betreffende jongen met zijn eisen blijk geeft van onvoldoende vertrouwen in jou. Ik weet niet of jullie elkaar goed kennen of juist niet..In het laatste geval zou het daaraan kunnen liggen.
Ik zou niet per defintie afwijzen om bovengenoemde reden. Je kunt het bespreken met die jongen en laat hem vooral uitleggen wat de reden van zijn eis is.
En vergeet niet; nobody is perfect! (mannen verre van zelfs ;))
ik ben niet degene die de hand van Chaimae heeft gevraagd. Loop niet zo hard van stapel ;)
dat was een grap van mij naar mocro4eva, als zij not amused is dan hoor ik het wel :rolleyes:
Volgende keer effe vermelden wanneer je 'grappig' wil zijn aub...want zo kwam je niet over! :confused:
en laten we het niet hebben over hard van stapel lopen...wie begint er over vreemdgaan n.a.v bewegingsvrijheid :confused:
een vriend hebben is vreemd gaan ?
heb jij geen vrienden waarmee je geen seksueel contact hebt ? vrienden op een vriendschappelijke basis :rolleyes:
De benaming 'vriendje' wordt over het algemeen gebruikt voor een man waarmee je een liefdesrelatie onderhoud. Dus als jij die benaming gebruikt vat ik hem ook zo op!!!
Het is laat, doc25......je kunt niet altijd geestig uit de hoek komen!!
was ik echt niet geestig ? :rolleyes:
Het is je vergeven....daarbij heb je hebt een ijzersterk excuus namelijk het lid zijn van het mannelijk geslacht....dus doc25. je voldoet aan de verwachtingen ;)
bedankt, oh schone jonkvrouw voor uwer vergevingsgezindheid :rolleyes:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.