Bekijk originele versie : Lening met BKR en studieschuld
Amsterdammer83
18-06-2007, 01:28
Stel je maakt een goeie ondernemingsplan en gaat naar de bank voor een lening, gaan ze je dan weigeren vanwege een negatief bkr en/of een studieschuld?
Iemand weet er wat van?
cute_mokro
18-06-2007, 11:27
Studieschuld zeker niet. Negatief BKR denk ik wel, dat betekent namelijk dat je een wanbetaler bent....moeten ze niet hebben.
Na 5 jaar wordt je BKR-status weer verschoond als je daarna niets hebt uitgespookt volgens mij....
Amsterdammer83
18-06-2007, 11:32
Thnx :jammer:
supersoesje
18-06-2007, 18:52
Ja wilde ik net zeggen, als je negatief staat bij bkr kun je t schudden en zowieso als je een lening wilt en je staat rood bijvoorbeeld kun je t ook vergeten
yusuf1981
18-06-2007, 19:05
nee man ze maken je alleen maar bang iedereen is bkr geregistreerd en ze kijken naar hoe en wat:moe:
Marokaanse24
18-06-2007, 21:55
nee man ze maken je alleen maar bang iedereen is bkr geregistreerd en ze kijken naar hoe en wat:moe:
Dat klopt inderdaad er wordt gekeken of je coderingen achter je lening hebt staan, dit betekent namelijk dat je minimaal 3maanden achter loopt met af betalen.
En je bkr is pas na 5 jaar schoon als je daadwerkelijk alles hebt afbetaalt en anders zit je er je hele leven aan vast.
Het lijkt mij dat het afhangt van de hoogte van de schuld. Voor euro 800 die bij BKR staat gaat men toch niet moeilijk doen lijkt me. Daarnaast.........als het plan ECHT goed is gaat men wel met je door.
Amsterdammer83
19-06-2007, 12:06
Thnx all :)
LoveBaby20
19-06-2007, 16:35
Studieschuld doen ze niet moeilijk over
Er zijn instellingen die je ook een lening aan kunnen bieden met bkr registratie.
Studieschuld doen ze niet moeilijk over
Er zijn instellingen die je ook een lening aan kunnen bieden met bkr registratie.
Maar met dat soort vage instellingen ga je normaliter niet in zee als je geld nodig hebt voor het starten van een zaak.
Banken doen altijd moeilijk over een BKR registratie.
Je kan volgens mij al een BKR krijgen als je je telefoonrekening laat oplopen tot 800 en niet betaald. Als jij met een goed plan komt voor het starten van een zaak lijkt het mij heel vreemd als men valt over zo'n klein bedrag. Maar je moet geen 10.000 bij wehkamp aan schuld hebben....
LoveBaby20
19-06-2007, 16:58
Maar met dat soort vage instellingen ga je normaliter niet in zee als je geld nodig hebt voor het starten van een zaak.
Ja daar heb je wel gelijk in..
en David: Ik ken iemand MET bkr registratie(heeft al wel schuld afbetaald waarvoor die op de BKR kwam) maar hij heeft wel een lening gekregen v/d bank gewoon. ABN AMRO
Als je een lening aanvraagt, tikt een bank je gegevens in. Indien je geregistreerd staat bij BKR wijst de computer je direct af - de bankmedewerker ziet niet eens wat de reden is dat je staat geregistreerd. Wat je wel kunt doen is bellen met degene die je heeft aangemeld. Die is namelijk de enige die zo'n registratie kan intrekken. Gaat het om een achterstand die je inmiddels weer hebt ingelopen, dan willen ze de registratie nog wel eens ongedaan maken.
Maar gewoonlijk praat je met iemand die wat hoger is qua functie als een balie-/vloermedewerker. Ik denk wel dat je er ZELF direct over moet beginnen. Hele 'pitch' doen en dan, als je interesse voelt, vertellen dat er 1 klein probleempje is. Mocht je gelijk hebben, en dan kan zeer goed, dan raad ik aan iemand te vinden die zijn zaken aardig voor elkaar heeft....zakelijk......en bij de bank zit waar je de lening wil afsluiten.
Devil_Delicious
19-06-2007, 19:18
probeer t gewoon;)
Marokaanse24
20-06-2007, 20:23
Je kan volgens mij al een BKR krijgen als je je telefoonrekening laat oplopen tot 800 en niet betaald. Als jij met een goed plan komt voor het starten van een zaak lijkt het mij heel vreemd als men valt over zo'n klein bedrag. Maar je moet geen 10.000 bij wehkamp aan schuld hebben....
Het maakt niet uit hoe hoog het bedrag is negatief is negatief( het gaat namelijk ook om je moraliteit).
Je hebt dan trouwens nog een extra reden om geweigerd te worden.
De bank vraagt zich dan af waarom jij een grotel lening van hun zou krijgen als je niet eens een klein bedrag kan aflossen.;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.