Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : negeffa voor bruidjes met hoofddoek gezocht

Pagina's : [1] 2

marakech83
26-09-2003, 12:32

Hoi Ik ga binnenkort trouwen en draag zelf een hoofddoek. Ik heb een probleempje ik kan geen negaffa vinden die bruidjes met hoofddoeken kan maken. Weet iemand toevallig een goeie negaffa voor bruidjes met hoofddoek laat even weten. Alvast bedankt Serieuze reacties graag.

zindelali
26-09-2003, 12:52
WAAROM MET HOOFDOEK,ALS JE TUSSEN VROUWEN ZIT HOEF JE TOCH GEEN HOOFD DOEK TE DRAGEN,OF GAAN JULLIE EEN GEMIXTE FEEST GEVEN WAAR MANNEN EN VROUWEN ZITTEN,

zindelali
26-09-2003, 12:53
EN TROUWENS GEFELICITEERD NOG,HOOP DAT JE GELUKKIG ZAL ZIJN

beppie_truus
26-09-2003, 12:56
naima uit den haag die doet ook bruidjes met hoofddoek

fatousch
26-09-2003, 14:54

Salaam ou alaykoum wa rahmatouAllah, het is aangeraden om op deze dag niet jouw hijaab af te doen. Dit zodat de vrouwen dan geen roddels kunnen verspreiden over hoe je er uit ziet zonder hijaab. Een hoop vrouwen zijn niet te vertrouwen vandaar dat het aangeraden is jouw hijaab op te houden... Wat ook enorm belangrijk is, is dat je jouw gebeden op zo'n belangrijke dag op tijd verricht. Alles in dit leven is een aanbidding inclusief een huwelijk. Als je jouw Heer niet aanbidt op zo'n macha Allah dag hoe kan je verwachten dat Onze Heer jouw huwelijk vol met zegenen laat slagen? Moge Allah jouw huwelijk zegenen incha Allah.. Mijn tip aan jou zuster is, aub begin niet aan een neggafa... Met dat geld dat je een neggafa inhuurt kan je al drie macha Allah mooie jurken kopen. Daarbij kan je macha Allah hijaabs kopen her en der. Make - up, daar toon je jouw schoonheid niet mee.. Jouw schoonheid zit van binnen en niet van buiten. Die stoel waar je op gaat zitten kan je zelf ook huren.. het is maar een tip.. wa salaam, Fatima

Liloesh
26-09-2003, 15:09
Salaam meid, Gefeliciteerd meid... Ik ben het eens met Fatoesh...waarom je hoofddoek op die speciale dag, waarop je zolang hebt gewacht, waarvoor je heel veel hebt moeten bidden aan Allah, juist gaan uitdoen??? Je zit wel tussen vrouwen, maar je draagt een hoofddoek voor je eigen, maar dat wist je al denk ik. En zindelali wat je zei; had je niet mogen zeggen....je bent erg dom geweest. Het is ieder voor zich :D En marakech meid, als je een nagafa wilt doen, doe je het maar zoals fatoush zegt, schoonheid zit vanbinnen, maar het is nog steeds jou keuze... Moge je Allah nog vele goede dingen belonen en veel succes met wat je zoekt. ma3asalaam Liloesh

soennia83
27-09-2003, 22:52
salaam alaikom warahmatollah, ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Ik heb altijd gedacht dat het haram is een negaffa te nemen en nog steeds tenzei het tegendeel bewezen word.Maar ik ben een tijdje terug naar een Maschalah zuster geweest die ging trouwen en waarvan haar ouders ook strikt islamieten zijn. IK moet eerlijk zeggen dat ik wel schrok toen de negafa naar binnen kwam met haar. Het feest was zonder muziek, alleen el Imdeh!!!!( islamitische zang) Veel mensen begonnen raar op te kijken , je weet m3arba, ze zeggen neggaffa en etarba(imdeh)?? Gaat dat samen. IK hoor de laatste tijd ook van andere mensen dat een vrouw haar zelf wel mag opmaken op haar dag( maar een vrouw inhuren, nee dat gaat niet!!) En wat betreft hoofddoek afdoen, ze zeggen als er alleen vrouwen(moslimvrouwen) zijn is het geen probleem, alhoewel er altijd toch wel iemand binnenkomt van het ander geslacht( je weet neven etc voor het maken van de foto'sbijvoorbeeld) Dus het is beter je hoofddoek op te laten, maar goed ieder voor zich!! Hoe denken jullie daarover??

Najmatje
27-09-2003, 23:55
Origineel gepost door fatousch Salaam ou alaykoum wa rahmatouAllah, het is aangeraden om op deze dag niet jouw hijaab af te doen. Dit zodat de vrouwen dan geen roddels kunnen verspreiden over hoe je er uit ziet zonder hijaab. Een hoop vrouwen zijn niet te vertrouwen vandaar dat het aangeraden is jouw hijaab op te houden... Wat ook enorm belangrijk is, is dat je jouw gebeden op zo'n belangrijke dag op tijd verricht. Alles in dit leven is een aanbidding inclusief een huwelijk. Als je jouw Heer niet aanbidt op zo'n macha Allah dag hoe kan je verwachten dat Onze Heer jouw huwelijk vol met zegenen laat slagen? Moge Allah jouw huwelijk zegenen incha Allah.. Mijn tip aan jou zuster is, aub begin niet aan een neggafa... Met dat geld dat je een neggafa inhuurt kan je al drie macha Allah mooie jurken kopen. Daarbij kan je macha Allah hijaabs kopen her en der. Make - up, daar toon je jouw schoonheid niet mee.. Jouw schoonheid zit van binnen en niet van buiten. Die stoel waar je op gaat zitten kan je zelf ook huren.. het is maar een tip.. wa salaam, Fatima Juistem:goedzo: :bril:=Najmatje=:bril:

oem_roekaya
28-09-2003, 12:46
salaam eleykoem hebben jullie misschien nummer van die vrouw die dat ook bij bruidjes met hoofddoek doet?

MiSs_TaNgEr24
28-09-2003, 19:00
ja nummers a.u.b ik ben ook aan het zoeken ;-)

zindelali
02-10-2003, 11:10
nou sorry hoor ,maar ik vind het kant en klare onzin dat je ook tussen vrouwen hoofdoek gaat dragen,dat is toch niet gezegd in de islam of zitten jullie nu de islam te veranderen met jullie meningen, trouwens ik heb geen bezwaar tegen hoofdoek dragen tussen vrouwen maar het moet niet een regel zijn die toegepast moet worden.

salwa23
02-10-2003, 13:09
gewoon je hoofddoek dragen meid op je grote dag je heb er 100 procent voor je hoofddoek gekozen. als je hem af doet op je bruiloft dan pleeg je een zonde dat heb op iqraa gehoort daar lieten ze een keer een documenteren over bruidjes met hoofddoek succes

MiSs_TaNgEr24
02-10-2003, 14:46
lieve zindelali hoofddoek af tussen vrouwen mag wel maar zoals ze al hier hebben gezegd je hebt ten eerst vrouwen die roddelen dus gaan ze over jou haar enz praten tegen hun man of andere mannen en dat is haram. En bijvoorbeeld jou neef wil op de foto of de broer van je man of de man van je tante dan kan dat allemaal niet. Dus je moet een keuze maken. en op een bruiloft heb je dat nooit onder controle er kan altijd wel een man binnen lopen. En dan nog de foto's en videocamera . misschien is de ontwikkelaar wel een man??? misschien krijgt geen mahram die foto's te zien . Dus in een zin : het is een veels te groot te risico dat je toch haraam begaat . Daarom zeg ik nee ik hou mijn hooffddoek op. En voor de meiden die nog een negaffa/ziyanna zoeken Nejma uit amsterdam doet het ook. Ze krijgt met nieuwjaar een hele nieuwe collectie . Ik ga inshallah ook bij haar kijken.

MiSs_TaNgEr24
02-10-2003, 14:50
ja klopt salwa heeft helemaal gelijk .Ik heb het pas ook op Iqraa gehoord en de geleerde weten het beter dan ons.;)

Serendipity
11-10-2003, 15:51

[QUOTE]Origineel gepost door MiSs_TaNgEr24 [B]lieve zindelali hoofddoek af tussen vrouwen mag wel maar zoals ze al hier hebben gezegd je hebt ten eerst vrouwen die roddelen dus gaan ze over jou haar enz praten tegen hun man of andere mannen en dat is haram. Dat is dan haram voor die vrouwen die roddelen :rolleyes:

Pagina's : [1] 2