Bekijk originele versie : ***heeeeeerijk!!!
:o:o:o
Gisteren hadden mijn 2 kinderen van 4 een schoolreisje, een hele dag naar de binnenspeeltuin.
Vanaf het moment dat ze werden opgehaald waren ze chagerijnig. Ze waren zoooo moe dat ze door niemand aangesproken wilden worden en eisten naar oma te gaan. Mijn man bracht ze daarheen en ik ging ze ophalen. Normaal rent Montasser naar de deur om open te doen als ik binnenkom maar dit keer wilde hij niet.
‘Waarom?’, vroeg ik. ‘ik ben moe', zei hij. ‘Wat heb je gedaan dan?’. ‘met de bus naar de speeltuin, gesprongen, frietjes, ijsje, paard ..’. alles kwam eruit.
Ik bleef niet te lang hangen bij mijn moeder maar nam ze gelijk mee naar huis. Mijn man deed ze in bad ik zorgde voor een snelle hap en daarna gingen ze naar bed. Ik zeg het jullie , binnen 2 minuten ! WAREN ZE WEGGG!!
Gemeen van me? Ik weet het niet, maar ik vind het heeeeeerlijk om te zien dat die twee ooooverenergieke mensjes nu voor de verandering helemaaal kapot in bed liggen. Ze lagen dan ook precies zo te slapen zoals ik ze erin legde :hihi:
Na 12 uur slapen leken ze vanochtend weer energiek genoeg:moe:
Ze zijn wel gek op oma hé? Echt lieeeeeef!
als ik ze ECHT op de kast wil jagen zeg ik: oma is stout!
pffff, en dan gaan ze in hun kleutertaal aan een stuk door met wijzende vingers en bijna tranen erbij:maf2:
Doenya25
15-06-2007, 11:12
Geweldig..... : )
Mijn zus heeft ook een zoontje van 4, die is ook echt super actief in positieve zin, hij was 2 weken geleden voor het eerst op school reis geweest, kwam hij thuis... 'mamie ben moe' lag er al om 18uur in en sliep als een roos tot de volgende ochtend...
Zo'n reisje mag vaker volgens de ouders.. :hihi:
:haha: Echt Lief..
Ik heb liever energieke kinderen dan weet je dat je kinderen hebt..
dan stille kinderen... je hebt ze wel maar je hoort ze niet
:)
haha! ja heb ik helemaal geen moeite mee, ze hebben 2 schoolreisjes per jaar, aan het begin en aan het eind.
er mogen gerust nog 2 bijkomen wat mij betreft:D
:haha: Echt Lief..
Ik heb liever energieke kinderen dan weet je dat je kinderen hebt..
dan stille kinderen... je hebt ze wel maar je hoort ze niet
:)
energiek is zowieso goed maar voor mij als ouder zeg ik: rust op zijn tijd want soms wil ik gillend wegrennen, maar HEEL soms hoor:)
energiek is zowieso goed maar voor mij als ouder zeg ik: rust op zijn tijd want soms wil ik gillend wegrennen, maar HEEL soms hoor:)
:hihi:
Rabi galihomlek
schatje26
15-06-2007, 11:23
:hihi: dit komt me bekend voor
Doenya25
15-06-2007, 11:24
Ja inderdaad, liever een energiek kindje dat je de oren van het hoofd praat ( zoals mijn zus zegt ) dan een stil kindje....
Hele verhalen joh krijg je te horen van zo'n 4 jarige als hij thuis komt van school, oh ja hij kreeg een kusje van melissa, meisje uit zijn klas dat vond hij vies en zijn wang was helemaal nat ... :haha:
Kinderen zijn masha'allah...
Ja inderdaad, liever een energiek kindje dat je de oren van het hoofd praat ( zoals mijn zus zegt ) dan een stil kindje....
Hele verhalen joh krijg je te horen van zo'n 4 jarige als hij thuis komt van school, oh ja hij kreeg een kusje van melissa, meisje uit zijn klas dat vond hij vies en zijn wang was helemaal nat ... :haha:
Kinderen zijn masha'allah...
mjin zoontje word elke ochtend met open armen ontvangen door zijn klasgenootje, zooo lief. hij houdt zich heeeel rustig, ze3ma 7ashmen:hihi:
Doenya25
15-06-2007, 11:32
mjin zoontje word elke ochtend met open armen ontvangen door zijn klasgenootje, zooo lief. hij houdt zich heeeel rustig, ze3ma 7ashmen:hihi:
maar ondertussen...... :hihi:
Hoe lang zitten je kleintjes nu op school?, die van mijn zus nog maar een paar maanden, hij is namelijk pas 4...
Nu hij er een broertje of zusje bij krijgt (insha'allah) is het helemaal feest voor hem, hij doet aktief mee met verhuizen, zijn oude kamertje word de nieuwe baby kamer en hij slaapt nu in een stoere kamer die hij samen met zijn papa heeft ingericht... hij koos de kleur van zijn kamer en andere spulletjes...
Ik het zal het zo zeggen "je verveelt je géén dag met een kind" toch noona... :D
maar ondertussen...... :hihi:
Hoe lang zitten je kleintjes nu op school?, die van mijn zus nog maar een paar maanden, hij is namelijk pas 4...
Nu hij er een broertje of zusje bij krijgt (insha'allah) is het helemaal feest voor hem, hij doet aktief mee met verhuizen, zijn oude kamertje word de nieuwe baby kamer en hij slaapt nu in een stoere kamer die hij samen met zijn papa heeft ingericht... hij koos de kleur van zijn kamer en andere spulletjes...
Ik het zal het zo zeggen "je verveelt je géén dag met een kind" toch noona... :D
nee vervelen doe je niet!
ze zitten al anderhalf jaar op school , inclusief voorschool. dit is in belgie.
zij zijn samen weer 2 handen op 1 buik, owee als ik boos word op e 1 want dan krijg ik de ander op mijn dak.
ik heb ook stoere dingen voor de kids, maar niet TE, dekbedovertrekken met auto's erop vonden ze al interessant genoeg. toen ik besloot een wereldkaart op te hangen legde ik ze uit waar Nederland, Marokko en Frankrijk lag, vroegen ze me alleen waar de Efteling lang:hihi:
steeds bijdehander ook en dan moet ik nog zeggen dat mijn kinderen nog best laat zijn met praten.
Doenya25
15-06-2007, 11:44
nee vervelen doe je niet!
ze zitten al anderhalf jaar op school , inclusief voorschool. dit is in belgie.
zij zijn samen weer 2 handen op 1 buik, owee als ik boos word op e 1 want dan krijg ik de ander op mijn dak.
ik heb ook stoere dingen voor de kids, maar niet TE, dekbedovertrekken met auto's erop vonden ze al interessant genoeg. toen ik besloot een wereldkaart op te hangen legde ik ze uit waar Nederland, Marokko en Frankrijk lag, vroegen ze me alleen waar de Efteling lang:hihi:
steeds bijdehander ook en dan moet ik nog zeggen dat mijn kinderen nog best laat zijn met praten.
hihi... typisch een tweeling!
Kennen ze de efteling al... wow! :eek: slimmerikken...
Tijdens het avond eten, als papa thuis komt van zijn werk word ie helemaal overladen met verhalen nonstop serieus, ook tijdens het avondmaal, moeders kan papa niet vragen hoe het op zijn werk was, dat moet maar wachten tot hij in bed ligt...
Vind het fijn om te horen van mijn zus dat hij het erg naar zijn zin heeft op school en dat hij nu smorgens soms geen zin heeft om op te staan... :hihi:
Gezellige boel bij jou thuis met zo'n tweeling... :maf2:
het is inderdaad leuk en veeeel makkelijker als je kind graag naar school gaat.
montasser probeert het vaak nog: ik wil naar oma koffiedrinken!
dacht eht niet mannetje.
ja de efteling zijn ze vorig jaar geweest en gaan ze niet gauw vergeten. van 10 u tot 20 u 's avonds hebben ze daar rondgelopen. en toen we naar huis gingen rende sohaib op de parkeerplaats weg omdat ie niet meewilde:maf2:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.