Bekijk originele versie : IBL,,.. International Business & Languages??
Salaam..
Ik heb een vraagje.. Ik wil graag de IBL opleiding gaan doen. Heb ook al veel informatie opgezocht enz.., maar nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met die opleiding.. Zou iemand mij wat kunnen vertellen?
Alvast bedankt!..
Karimm24
15-06-2007, 10:56
Ik ken iemand die dat ook doet op het HBO. Hij zit in de derde jaar en loopt stage bij een Nederlands bedrijf in Marokko.
1 ding is zeker je moet affiniteit hebben met vreemde talen. Dus Engels/Duits/Frans moet geen probleem voor je zijn.
Oke dankje wel.. Dat met die talen komt wel goed inscha allah :D
ArAbIcAnGeL
16-06-2007, 17:35
Het eerste jaar is heel algemeen je krijgt veel verschillende vakken (sommige heb je niet eens nodig eigenlijk). Ik weet niet waar je het volgen maar op de hes in amsterdam krijg je in het eerste jaar de volgende vakken:
Engels , Communicatie (= nederlands), Frans / Duits / Spaans je moet 2 talen kiezen, Bedrijfeconomie, Bedrijfsorganisatie, De computervakken: excel , spss en theorie, Comerciele economie, Algemene economie, Statistiek (voor mij echt moeilijk), Financieel rekenen (ook moeilijk), Gym en nog een paar andere vakken waar ik nu even niet opkom.
Je doet 2 projecten met andere leden van de klas soms valt het mee soms valt het vies tegen. Je moet een concurrentie analyse maken voor een bedrijf en je moet een eigen bedrijf/ winkel beginnen met alles erop en eraan.
Als je zeker weet dat je dit wilt gaan doen zou ik ervoor gaan. Kijk even naar de vakken of ze je wel echt aanspreken vraag ook aan andere mensen hoe en wat (welke vakkken, welke normen etc)
Veel succes bij het maken van je keuze
groetjes
ik
Hey bedankt!!
Ik maak me geen zorgen om die talen.. Maar meer om het economische gedeelte.. ben nameljik niet egt een wizzkidd.. maja wil et ook graag doen dus moet er wel wat voor over hebben tog..
Ben ook bij het HES geweest, maar er was niemand aanwezig die mij informatie kon geven ofzo.. Volgens een paar leerlingen daar is et wel een makkeljike opleiding maar als ik jou zo hoor niet echt he..?
Groetjess
ArAbIcAnGeL
20-06-2007, 23:12
Nee ik vond niet alles makkelijk...Je moet echt wel je best doen om de vakken te halen niet zozeer de talen want die zijn nu nog wel ok...maar meer de rekenvakken zoals bedrijfeconomie, Financiel rekenen en Statistiek...
helaas heb ik nog niet alle vakken gehaald ,heb financieel rekenen en statistiek (nog) niet gehaald...helaas...inchaalah haal ik ze de eerst volgende keer.
Het is wel zo dat iedere persoon het anders ervaart en misschien beter is in de rekenvakket etc. Daarom kun je het beter aan meerdere personen vragen! zodat je een beter beeld krijgt.
Veel suc-6 denk er goed over na....vraag meerdere personen...informeer bij scholen en inchaalah maak je een goede keuze!
beslamma
groetjes
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.