Bekijk originele versie : Gevaar zit in een klein hoekje!
HoneyBee
14-06-2007, 14:17
Namelijk, medicijnen, gevaarlijke stoffen en kinderen.
Ik gebruik heel vaak ibuprofen tegen hoofdpijn en een enkele keer leg ik deze zonder bij na te denken op het dressoir.
Mijn zoontje vond laatst het doosje en omdat ze zo mooi roze zijn dacht ie natuurlijk dat het snoepjes waren. En ja hoor, hij stopte dat mooie roze snoepje in zijn mond. Het bovenste roze laagje is nog zoet maar daaronder zit het bittere. Gelukkig weet hij onderscheid te maken en spuugte hij het uit. Hij kwam naar me toe met het half opgezogen tabletje en zei "mama, dit snoepje is niet lekker". Ik herkende het tabletje in eerste instantie niet en dacht dat het inderdaad een snoepje was. Dus ik weer vragen "waar heb je dit snoepje vandaan dan" en toen liet hij me de verpakking zien. Ik schrok wel natuurlijk, maar hij had het gelukkig weer uitgespuugd.
Maar kan me voorstellen dat kinderen die een stuk jonger zijn de medicijnen gewoon inslikken.
Wat doe je in zo een situatie als het gebeurd? Paniek natuurlijk! En waar bewaar jij je medicijnen.
OemAbdoellah
14-06-2007, 14:22
ik bewaar ze hoog in de bovenste keukenkastr.. boven de koelkast.. daar komt ze nie bij!
Ik bewaar ze nu in een commode of nachtkastje...
Maar het beste is om ze in een hoogkastje in de douche ofzo op te bergen.
paleisje
14-06-2007, 14:33
Rotterdamse, ah zielig voor je kleintje. Maar heb je tegen je man gezegd wat er gebeurd is, doe jij dat?
Gypsymeid
14-06-2007, 14:39
Gewoon veilig opbergen en komen ze er toch bij en hebben ze het in hun maag dan naar het ziekenhuis en dan wordt het maagje leeg gepompt en/of krijgen ze medicijnen om het proces af te breken ofzo. Ze zullen er niet dood aan gaan, maar wel erg ziek van kunnen worden. In sommige medicijnen, zoals slaappillen zitten ook middelen die reageren wanneer je een overdosis neemt en dan ga je kotsen en dus gaat het uit je lichaam.
Yasmina1
14-06-2007, 14:46
in elke bijsluiter staatwat je moet doen bij overdosis of andere vorm van 'misbruik"van medicijnen, ook bij schoonmaakmiddelen staatvaak wat je meto doen
maar ik raad iedereen aan om zich hierin te verdiepen zeker met kids thuis!
een afsluitbare box of kast is het beste, dus met een sleutel, en dan ook die sleutel uit het bereik van kinderen bewaren
Hemdullilah is het bij het eerste suikerlaagje gebleven, Rotterdamse!
ik bewaar ze in een kast die altyd op slot gaat in mijn kamer
HoneyBee
14-06-2007, 14:48
Ook ooit meegemaakt dat je kind iets raars had geslikt?
Younes had toen ie ongeveer een jaar oud was zo een zakje die je ook wel bij nieuwe schoenen of in nieuwe tassen vind opgegeten. Er staat heel duidelijk op het zakje DO NOT EAT, THROW IT AWAY.
Ik weet echt niet hoe hij eraan kwam en kom me ook niet herinneren wanneer ik misschien nieuwe schoenen had gekocht of een tas.
Nou daar zat ie dan op de grond met dat zakje met korreltjes in zijn handje opengescheurd en korreltjes lagen op de grond en in zijn mond.
Wollah, ik dacht dat ik gek werd. Ik pakte hem beet leegde zijn mond maar durfde hem geen water te geven of een vinger in zijn keel te stoppen om hem over te lagen geven. Naar de huisarts bellen was al laat en het nummer van de huisartsen post had ik niet zo snel bij de hand. Ik heb huilend toch maar het nummer van de huisarts gedraaid en op zijn voicemail stond het nummer van de huisartsenpost. Ik dus het nummer draaien en dan krijg je te horen "als uw leven in gevaar is, toets dan 1". Ik snel 1 intoetsen en dan krijg je gelijk iemand aan de lijn. Ik helemaal in paniek het verhaal vertellen en zeggen dat ik bang was dat ie dood zou gaan. Kreeg te horen dat ze eerst contact op moest nemen met het gifcentrum en navragen hoe giftig het is.
Gelukkig bleek het allemaal mee te vallen en moest hij gewoon heel veel water drinken. Dat spul is er om dat leer mee droog te houden dat het niet gaat schimmelen. Dus hij moest daarom veel vocht binnenkrijgen en dan zou het spul vanzelf uit zijn lichaampje verdwijnen.
Pffff, was me dat even schrikken toen.
HoneyBee
14-06-2007, 14:50
Rotterdamse, ah zielig voor je kleintje. Maar heb je tegen je man gezegd wat er gebeurd is, doe jij dat?
Ik heb het wel verteld. Hij was zo kwaad. Maar ja, het was een ongelukje. Had hem ook kunnen overkomen toch!
Maar ik vertel dat soort dingen altijd.
HoneyBee
14-06-2007, 14:55
in elke bijsluiter staatwat je moet doen bij overdosis of andere vorm van 'misbruik"van medicijnen, ook bij schoonmaakmiddelen staatvaak wat je meto doen
maar ik raad iedereen aan om zich hierin te verdiepen zeker met kids thuis!
een afsluitbare box of kast is het beste, dus met een sleutel, en dan ook die sleutel uit het bereik van kinderen bewaren
Hemdullilah is het bij het eerste suikerlaagje gebleven, Rotterdamse!
Ik wist niet dat dat ook in bijsluiters stond. Maar dan moet je het natuurlijk wel vooraf lezen. Heeft nog geen zin om het pas te doen als het is gebeurd.
paleisje
14-06-2007, 14:55
Je hebt wel wat meegemaakt, rotterdamse pfffffff! eng lijkt mij dat joh!
Dus je zegt het tegen je man .. nou daar krijg je gelijk een heel preek pffffff nog erger.
LellaMarrakchia
14-06-2007, 14:56
ibuprofen is ook gevaarlijk voor volwassenen! Ik slik het helaas al jaren :jammer: wegens menstruatiepijn en ben er verslaafd aan geworden. Probeer het natuurlijk zo lang mogelijk vol te houden, maar de pijn is bij mij gewoon niet te houden! Misselijkheid.....Braken....rugpijn....buikpijn. Ik heb een hoge pijngrens en kan veel hebben alleen die pijn duurt echt te lang...soms dagen!! ben daarvoor ook naar de dokter geweest en heeft me andere medicijnen gegeven, maar die helpen niet. Niet schrikken...maar ik slik soms wel 3 in 1 keer dan gaat het gelukkig wel over maar misselijkheid en rugpijn gaat niet weg alleen de pijn in me buik!
Ik heb van alles geprobeerd maar niks helpt :(
Enigste oplossing wat er nog is, is de pil maar daar wil ik nog niet aan beginnen!
HoneyBee
14-06-2007, 15:00
Je hebt wel wat meegemaakt, rotterdamse pfffffff! eng lijkt mij dat joh!
Dus je zegt het tegen je man .. nou daar krijg je gelijk een heel preek pffffff nog erger.
Hij mag wel boos zijn, zou ik ook worden maar hij hoeft echt niet te preken. Ik ben nog altijd een volwassen vrouw. Preken is voor kinderen vind ik. :D
paleisje
14-06-2007, 15:04
Hij mag wel boos zijn, zou ik ook worden maar hij hoeft echt niet te preken. Ik ben nog altijd een volwassen vrouw. Preken is voor kinderen vind ik. :D
Nee preken in de zin van, ja waar was je dan toen hij had ingeslikt, je moet op hem passen ipv daar te gaan zitten en blablaaaaaaaa pfff. :moe:
MAar inderdaad preken is voor kids :hihi:
paleisje
14-06-2007, 15:07
ibuprofen is ook gevaarlijk voor volwassenen! Ik slik het helaas al jaren :jammer: wegens menstruatiepijn en ben er verslaafd aan geworden. Probeer het natuurlijk zo lang mogelijk vol te houden, maar de pijn is bij mij gewoon niet te houden! Misselijkheid.....Braken....rugpijn....buikpijn. Ik heb een hoge pijngrens en kan veel hebben alleen die pijn duurt echt te lang...soms dagen!! ben daarvoor ook naar de dokter geweest en heeft me andere medicijnen gegeven, maar die helpen niet. Niet schrikken...maar ik slik soms wel 3 in 1 keer dan gaat het gelukkig wel over maar misselijkheid en rugpijn gaat niet weg alleen de pijn in me buik!
Ik heb van alles geprobeerd maar niks helpt :(
Enigste oplossing wat er nog is, is de pil maar daar wil ik nog niet aan beginnen!
waarom niet aan de pil, Marakkechia? Ik heb er ook namelijk aangedacht omdat, het verschrikkelijk veel pijn doet. Plus je krijgt er ook wat boezem voor terug :hihi: en aangezien ik wel wat wil bij hebben. leek me het een goed idee? Wat vind jij
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.