Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Nigeriaanse vrouw wordt niet gestenigd

Willemien
25-09-2003, 13:20

Nigeriaanse vrouw wordt niet gestenigd ANP, Reuters KATSINA - Een islamitische rechtbank in de Noord-Nigeriaanse stad Katsina heeft Amina Lawal donderdag vrijgesproken van overspel, waarvoor zij eerder tot de doodstraf was veroordeeld. Een meerderheid van de vijf rechters in het hof van beroep was van mening dat de 31-jarige alleenstaande moeder van vier kinderen niet schuldig was aan overspel. Lawal hing executie door steniging boven het hoofd nadat zij in maart 2002 door een lagare islamitische rechtbank tot de doodstraf was veroordeeld omdat zij ruim twee jaar na haar echtscheiding een kind had gekregen, haar vierde. Volgens de in dit deel van Nigeria geldende regels van de sharia - islamitische wetgeving - staat dat gelijk aan overspel.

sword
25-09-2003, 13:22
Oeffffffff !!! :zwaai: Sword

Peej
25-09-2003, 22:08
Terecht erg veel aandacht voor deze vrouw. Ik ben blij dat ze niet gestenigd zal worden, maar ik ben wel benieuwd wat er nu van haar zal worden. Ik vraag me alleen nog af hoe deze islamitische rechtbank eigenlijk geoordeeld heeft over de man die het overspel pleegde met mevrouw Lawal?

Bidawi_Mazlot
26-09-2003, 01:15
Origineel gepost door Peej Terecht erg veel aandacht voor deze vrouw. Ik ben blij dat ze niet gestenigd zal worden, maar ik ben wel benieuwd wat er nu van haar zal worden. Ik vraag me alleen nog af hoe deze islamitische rechtbank eigenlijk geoordeeld heeft over de man die het overspel pleegde met mevrouw Lawal? Ook al zo'n walgelijk bericht dat er voor moet zorgen dat de Islam zoals die is en blijft tegen een schandpaal wordt gezet....maargoed dat maakt van jouw walgelijke reactie geen pret om te lezen....de man is allang de pijp uit das 1....vrouwen zijn interessanter prooi voor de media om aan heel de wereld te laten zien dat Moslim vrouwen onderdrukt worden en ze halen er een 'islamitische' rechtbank bij en het verhaal is compleet....wat hebben ze aan die man?....nix.....geen camera vond hem waardig om hem door onze huizen te laten paraderen....Mevrouw Lawal daarentegen zal nu om getoverd worden naar een bi.tch van het duurste soort....ze geven haar aand8 en wat nette kleding en ze mag in Nederland een plaatsje veroveren in het parlement....het lijkt misschien een cliché verhaal maar het kan best zo voor haar eindigen....kunnen we weer belanstingcenten afleveren om zo'n PIEP te onderhouden....om misselijk van te worden!.

Peej
26-09-2003, 07:06

Bullshit Bidawi, Voor de man die erbij betrokken was is destijds wel degelijk aandacht geweest. Omdat iedereen het zo schandalig vond dat híj gewoon vrij gesproken werd. Ik plaats dit stukje niet om de hele islam onderuit te halen. ik geloof nog steeds dat het een godsdienst van vrede is. Maar ik benadruk inderdaad wel dat er in de extreem orthodoxe hoek van de islam wel degelijk sprake is van systematische onderdrukking van de vrouw (zie de Taliban in Afghanistan). Ik ben het niet die de islam te schande zet. Het zijn die achterlijke sharia rechters in Nigeria die de islam in een zeer kwaad daglicht zetten. Ik heb al vaker aangegeven dat boeken als de islam en de bijbel voor teveel verschillende interpretaties vatbaar is. Daarom kunnen het voor mij geen duidelijke handboeken zijn.

Peej
26-09-2003, 08:31
=Edit= Per ongeluk twee keer hetzelfde verhaaltje gepost. Peej.

Willemien
26-09-2003, 09:22
Origineel gepost door Bidawi_Mazlot Ook al zo'n walgelijk bericht dat er voor moet zorgen dat de Islam zoals die is en blijft tegen een schandpaal wordt gezet....maargoed dat maakt van jouw walgelijke reactie geen pret om te lezen....de man is allang de pijp uit das 1....vrouwen zijn interessanter prooi voor de media om aan heel de wereld te laten zien dat Moslim vrouwen onderdrukt worden en ze halen er een 'islamitische' rechtbank bij en het verhaal is compleet....wat hebben ze aan die man?....nix.....geen camera vond hem waardig om hem door onze huizen te laten paraderen....Mevrouw Lawal daarentegen zal nu om getoverd worden naar een bi.tch van het duurste soort....ze geven haar aand8 en wat nette kleding en ze mag in Nederland een plaatsje veroveren in het parlement....het lijkt misschien een cliché verhaal maar het kan best zo voor haar eindigen....kunnen we weer belanstingcenten afleveren om zo'n PIEP te onderhouden....om misselijk van te worden!. Je zult mij zeker niet horen zeggen dat deze wetgeving alleen maar een ellende is voor vrouwen ... Een islamitisch hof van beroep in Nigeria heeft gisteren de alleenstaande moeder Amina Lawal alsnog vrijgesproken van overspel, zodat zij ontsnapt aan de doodstraf door steniging. De 32-jarige Nigeriaanse Amina Lawal en haar twee jaar oud dochtertje Wasila komen bij de rechtbank aan in de Nigeriaanse stad Katsina. Lawal was van overspel beschuldigd omdat zij een kind had gekregen, twee jaar nadat zij was gescheiden. Zij zou ter dood worden gebracht in januari, zodra haar nu anderhalf jaar oude dochtertje geen borstvoeding meer zou krijgen. De 32-jarige moeder van vier kinderen had het overspel bekend en de verwekker van haar jongste dochtertje aangewezen. Die ontkende en werd vrijgesproken. Bij een veroordeling had ook hij steniging geriskeerd. Daarbij wordt men tot de nek ingegraven, en vervolgens met stenen bekogeld. Lawal, gehuld in een oranje sluier, hoorde het vonnis stil en met neergeslagen ogen aan, haar dochtertje in haar armen. Lawals advocate, Hauwa Ibrahim reageerde opgetogen op de vrijspraak. ,,Het is een overwinning voor het recht en voor alles waar wij voor staan: waardigheid, fundamentele mensenrechten.'' Lawals andere advocaat wees erop dat volgens sommige interpretaties van de sharia (islamitische wetgeving) een zwangerschap wel vijf jaar kan duren, zodat ook de ex-man de verwekker kon zijn geweest. Bij Lawals bekentenis was bovendien geen advocaat aanwezig. Vier van de vijf islamitische rechters van het hof in Katsina namen de argumenten van de verdediging over. Zij wezen er onder meer op dat er geen getuigen waren van het overspel. Eén rechter, Sule Sada, keerde zich tegen de vrijspraak omdat Lawal immers had bekend. De zaak van Amina Lawal heeft in heel de wereld woede gewekt. Zij zou de eerste vrouw zijn die gestenigd zou worden sinds 12 deelstaten in het noorden van Nigeria in 1999 de sharia invoerden. De federale regering van president Obasanjo en verscheidene wereldleiders hadden opgeroepen Lawal te sparen. Brazilië bood haar vorige week zelfs asiel aan. Mensenrechtenorganisaties organiseerden een e-mailcampagne. Door haar veroordeling werd Lawal wereldwijd het symbool van de discussie die in Nigeria woedt over herinvoering van de sharia waardoor dergelijke straffen mogelijk worden. Veel Nigerianen vinden die wreed en niet meer van deze tijd. Activisten voor de mensenrechten in het land zeiden dat de internationale gemeenschap Nigeria zou veroordelen als de doodstraf zou worden bevestigd en dat buitenlandse investeerders zich zouden terugtrekken. Tot dusver zijn vijf mensen tot steniging veroordeeld. Juist gisteren veroordeelde een ander islamitisch hof nog een man tot steniging wegens homoseksuele contacten. Van drie anderen is een hand afgekapt wegens diefstal van respectievelijk een geit, een koe en drie fietsen. Een minderjarige moeder werd in het openbaar afgeranseld.

Aichake
26-09-2003, 09:27
salaam waren al de mensen moslims dan was er geen homo...sexchoppen...enz... islam als je erin verdiept is ee n serieus geloof. daar staat duidelijk wat goed en fout is maar de westerse landen zijn jarloes op de islam daarom verlagen ze de islam.ze weten het ,maar omwillen van hun trots zien ze er niet naar. en dan komen met een smoes van,de vrouwen mogen niet onderdrukt worden ,en van dat boelshit. wij zijn juist vrij,, maar nee ze willen ons naar beneden halen.

Aichake
29-09-2003, 10:01
lach maar wacht maartot je in de hel verbrand.dan zal je lachen vergaan..

rnaj
29-09-2003, 10:03
Origineel gepost door Aichake lach maar wacht maartot je in de hel verbrand.dan zal je lachen vergaan.. Ik wordt liever na mijn dood in de hel verbrand dan tijdens mijn leven gestenigd. Maargoed dat is mijn mening :boogie:

DUTCHIEXL
29-09-2003, 10:23
Origineel gepost door Willemien Je zult mij zeker niet horen zeggen dat deze wetgeving alleen maar een ellende is voor vrouwen ... Een islamitisch hof van beroep in Nigeria heeft gisteren de alleenstaande moeder Amina Lawal alsnog vrijgesproken van overspel, zodat zij ontsnapt aan de doodstraf door steniging. De 32-jarige Nigeriaanse Amina Lawal en haar twee jaar oud dochtertje Wasila komen bij de rechtbank aan in de Nigeriaanse stad Katsina. Lawal was van overspel beschuldigd omdat zij een kind had gekregen, twee jaar nadat zij was gescheiden. Zij zou ter dood worden gebracht in januari, zodra haar nu anderhalf jaar oude dochtertje geen borstvoeding meer zou krijgen. De 32-jarige moeder van vier kinderen had het overspel bekend en de verwekker van haar jongste dochtertje aangewezen. Die ontkende en werd vrijgesproken. Bij een veroordeling had ook hij steniging geriskeerd. Daarbij wordt men tot de nek ingegraven, en vervolgens met stenen bekogeld. Lawal, gehuld in een oranje sluier, hoorde het vonnis stil en met neergeslagen ogen aan, haar dochtertje in haar armen. Lawals advocate, Hauwa Ibrahim reageerde opgetogen op de vrijspraak. ,,Het is een overwinning voor het recht en voor alles waar wij voor staan: waardigheid, fundamentele mensenrechten.'' Lawals andere advocaat wees erop dat volgens sommige interpretaties van de sharia (islamitische wetgeving) een zwangerschap wel vijf jaar kan duren, zodat ook de ex-man de verwekker kon zijn geweest. Bij Lawals bekentenis was bovendien geen advocaat aanwezig. Vier van de vijf islamitische rechters van het hof in Katsina namen de argumenten van de verdediging over. Zij wezen er onder meer op dat er geen getuigen waren van het overspel. Eén rechter, Sule Sada, keerde zich tegen de vrijspraak omdat Lawal immers had bekend. De zaak van Amina Lawal heeft in heel de wereld woede gewekt. Zij zou de eerste vrouw zijn die gestenigd zou worden sinds 12 deelstaten in het noorden van Nigeria in 1999 de sharia invoerden. De federale regering van president Obasanjo en verscheidene wereldleiders hadden opgeroepen Lawal te sparen. Brazilië bood haar vorige week zelfs asiel aan. Mensenrechtenorganisaties organiseerden een e-mailcampagne. Door haar veroordeling werd Lawal wereldwijd het symbool van de discussie die in Nigeria woedt over herinvoering van de sharia waardoor dergelijke straffen mogelijk worden. Veel Nigerianen vinden die wreed en niet meer van deze tijd. Activisten voor de mensenrechten in het land zeiden dat de internationale gemeenschap Nigeria zou veroordelen als de doodstraf zou worden bevestigd en dat buitenlandse investeerders zich zouden terugtrekken. Tot dusver zijn vijf mensen tot steniging veroordeeld. Juist gisteren veroordeelde een ander islamitisch hof nog een man tot steniging wegens homoseksuele contacten. Van drie anderen is een hand afgekapt wegens diefstal van respectievelijk een geit, een koe en drie fietsen. Een minderjarige moeder werd in het openbaar afgeranseld. Makkelijk he RD overschrijven. weet je niet dat t verboden is iets over te schrijven zonder bronvermelding

rnaj
29-09-2003, 10:26
Origineel gepost door DUTCHIEXL Makkelijk he RD overschrijven. weet je niet dat t verboden is iets over te schrijven zonder bronvermelding En welke straf moet er volgens de Islam uitgedeeld worden aan een vrouw die zonder bronvermelding iemand citeert?