Bekijk originele versie : baby die vaak schrikt
sallam dames
ik heb een vraagje
mijn dochtertje schrikt heel vaak
ze hoort echt alles als ik zeg maar hoest
of met me man praat schrikt zei al wakker
wie weet wat ik heir tegen kan doen
ze houdt ook niet van lawaai enz als
ik op bezoek ben ga ik altijd vroeg na huis
omdat zei niet kan slapen door de spelende kinderen
hoe kan ik haar hier aan laten wennen
zou het te maken hebben met toen ze
in het zieknhuis heeft gelegen en is zei
het zo gewend ze lag er namelijk 2 maanden lang
gelijk na haar geboorte
help mij ik wordt hier gek van:maf2:
probeer haar beetje bij beetje te laten wennen aan geluiden... zet bv overdag de tv aan (niet te hard, maar net hard genoeg dat ze het kan horen)
probeer ook niet superstil te zijn als zij slaapt... zo krijg je dat ze heel gauw wakker wordt van geluiden
Tafersite_girl
14-06-2007, 00:02
sallam dames
ik heb een vraagje
gelijk na haar geboorte
Is jou dochtertje te vroeg geboren?? Daar kan het ook door komen dat ze schrik heeft. Dat ze in een keer gelijk uit de baarmoeder word gehaald en dat ze daarom snel schrikt. Mijn dochtertje heeft dat ook gehad.
Maar zoals safia21 al zei probeer haar aan geluiden te laten wennen. :)
Sweetmarocia
14-06-2007, 10:06
Je kunt beginnen met zachtjes een cd'tje met babymuziek (ja t klinkt raar ik weet het, maar mijn dochter vind het heerlijk) of een muziekdoosje af te spelen. Het is wel lastig want ik heb het probleem dat mijn dochter (7.5 maanden) alleen in haar eigen bedje wil slapen en nergens anders.
alhoceima20
14-06-2007, 10:56
Mijn dochtertje schrikt ook heel snel wakker. Als ik bij mijn (schoon) ouders ben kan ze ook nooit slapen door het lawaai. Ik ga dan meestal ook snel weg..Ik weet ook niet hoe dat komt. Ze is niet te vroeg geboren en mocht gelijk naar huis, dus weet het ook niet..
mijn dochtertje is niet te vroeg geboren
maar was ziek bij de geboorte en heeft
al die tijd in het ziekenhuis gelegn en is
sinds 3 weken thuis
Tafersite_girl
15-06-2007, 20:30
mijn dochtertje is niet te vroeg geboren
maar was ziek bij de geboorte en heeft
al die tijd in het ziekenhuis gelegn en is
sinds 3 weken thuis
Ze moet denk ik dan gwoon aan haar omgeving wennen. Maar elhamdoulilah dat ze nu thuis is. Geniet van haar. :)
Tafersite_girl
15-06-2007, 20:49
Je kunt beginnen met zachtjes een cd'tje met babymuziek (ja t klinkt raar ik weet het, maar mijn dochter vind het heerlijk) of een muziekdoosje af te spelen. Het is wel lastig want ik heb het probleem dat mijn dochter (7.5 maanden) alleen in haar eigen bedje wil slapen en nergens anders.
Dat hebben kinderen die hun eigen plekje gewend zijn. Probeer als ze een dutje doet in jou bed te laten slapen. Zo raakt ze gewend aan een andere slaapplek. En dat is dan ook makkelijk als je op bezoek bent.
Tafersite_girl
15-06-2007, 20:50
Sorry ik ben de verkeerd bericht geciteerd, was bedoeld voor elhoceima20.
Glimlach
15-06-2007, 23:42
Salam oualaikoum Najat,
het is zeker wel vervelend als je meisje niet tegen geluid kan....maar het is een kwestie van wennen voor haar...ze moet aan haar bedje wennen de nieuwe geluiden...als ze daar aan gewend is zal het voor haar geen reden zijn om daar wakker van te worden....zet wat koran op als ze gaat slapen, in haar kamertje...of zeg het voor haar op...laat haar af en toe ook gwoeon in de huiskamer slapen....maar alles gaat vanzelf wel weer goedkomen..inshaAllah....voor je het weet slaapt ze lekker overal doorheen...
Allah y A3wnek!
hanounna
16-06-2007, 02:38
Salam,
Imraan had dit ook toen hij in die leeftijd zat. Nu schrikt hij nog wel af en toe, maar niet meer zo vaak als in het begin. Stel je eens voor dat je op een plek bent waar je nog nooit bent geweest. Je herkent de geluiden niet, je kent de geuren niet en de kleuren zijn nog erg vaag. Het is niet gek dat ze schrikken, ze zijn net hun leven begonnen en moeten nu gaa wennen aan het leven buiten die o zo veilige buik.
Dat hebben kinderen die hun eigen plekje gewend zijn. Probeer als ze een dutje doet in jou bed te laten slapen. Zo raakt ze gewend aan een andere slaapplek. En dat is dan ook makkelijk als je op bezoek bent.
Salaam oeghti,
sorry hoor maar waarom moet je kinderen laten wenen aan een andere slaapplaats dan hun bed, wat is dat voor egoistisch gedrag dat je kinderen moeten laten wenen omdat je anders niet op bezoek kan gaan nr schoonouders, familie. Wij kiezen voor kinderen, dus waarom moeten kinderen zich aan ons aanpassen? Blijf thuis als je kind slaapt, kinderen horen in hun eigen bedje te slapen.
ik bedoel het niet aanvallend hoor, maar ik vind dit niet normaal!
zine_du_gatar
16-06-2007, 21:33
sallam dames
ik heb een vraagje
gelijk na haar geboorte
He, mijn zoontje is net 3 weken oud en die schrikt ook heel vaak, die maakt in zijn slaap ook van die bewegingen alsof tie schrikt, maar ik heb gehoord dat dit komt door de weeënopwekkers die ik tijdens mijn bevalling gehad heb en dat het vanzelf weer overgaat. Misschien dat dat ook bij jouw dochtertje het geval is, althans ik weet niet of jij ook weeënopwekkers gehad hebt. zo niet dan zal het wat anders zijn denk ik.
lallakouzina
16-06-2007, 21:55
probeer eens met inbakeren..mischien een tip.daar worden de meeste baby s rustig van.en wat eerder is gezegt:laat haar geleidelijk aan geluiden wennen.
en heb sabr.succes!
Tafersite_girl
17-06-2007, 00:32
Salaam oeghti,
sorry hoor maar waarom moet je kinderen laten wenen aan een andere slaapplaats dan hun bed, wat is dat voor egoistisch gedrag dat je kinderen moeten laten wenen omdat je anders niet op bezoek kan gaan nr schoonouders, familie. Wij kiezen voor kinderen, dus waarom moeten kinderen zich aan ons aanpassen? Blijf thuis als je kind slaapt, kinderen horen in hun eigen bedje te slapen.
ik bedoel het niet aanvallend hoor, maar ik vind dit niet normaal!
Lieve schat, mijn moeder woont 2 uurtjes van me vandaan. Dus als ik naar me moeder wil gaan dan blijven we altijd daar slapen ( al mijn zussen en broers wonen daar).
Me dochtertje is nu 2 jaar en is nu wel gewend om op andere slaapplaats te slapen. In het begin had ze er ook moeite mee om ergens anders te slapen. En zo heb ik het gedaan....ff op mij bed te laten slapen of een dutje op de bank. Maar nu vindt ze het heel leuk om haar haar neefjes en nichtjes te zien. :)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.