Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Marokkaanse vrouw, nu machtiger dan ooit

Pagina's : [1] 2

jabrimaroc
25-09-2003, 10:31

Decennia geleden zou men nog kunnen beweren dat de vrouw minder rechten had dan de man. Nu werkt het veel anders. In marokko krijgen vrouwen al snel een baan toegewezen (vind de directeur fijner) en vrouwelijke ministers worden toegewezen, ondanks zij daarvioor geen geldig diploma voor hebben. Positie van de vrouw; in ieder geval beter dan die van de man

Safia21
25-09-2003, 10:41
Nou beter dan de man dat ben ik niet echt met je eens, maar dat hoeft ook niet... het is wel zo dat de positie van de Marokkaanse vrouw verbeterd is

power_flower
25-09-2003, 10:42
jabri je had toch een probleem..?? is dit hem misschien.. DE MAROKKAANSE VROUW???

jabrimaroc
25-09-2003, 10:46
Ik heb helemaal geen problemen met de marokkaanse vrouw, integendeel. Voor mij is een marokkaanse die ideale vrouw. Maar mensen in marokko zijn verontwaardigd over de wijze waarop een vrouw voorgetrokken wordt. Een directeur die meer geinteresseerd is in haar, dan in haar werk.

power_flower
25-09-2003, 10:47

ik heb geantwoord op je vorige topic.. Sucses verder. :zwaai:

jabrimaroc
25-09-2003, 10:49
okee thanx

Safia21
25-09-2003, 10:52
Origineel gepost door jabrimaroc Ik heb helemaal geen problemen met de marokkaanse vrouw, integendeel. Voor mij is een marokkaanse die ideale vrouw. Maar mensen in marokko zijn verontwaardigd over de wijze waarop een vrouw voorgetrokken wordt. Een directeur die meer geinteresseerd is in haar, dan in haar werk. dat is natuurlijk ook niet juist, de vrouw mag geen lustobject zijn

jabrimaroc
25-09-2003, 13:07
Luister eens Safia; ik zeg niet dat het goed is dat de vrouw om seksuele redenen voorgetrokken wordt. Ik beweer net zo min dat de vrouw een lustobject is. Maar de realiteit is zo, en dat frustreerd mensen.

gooja
25-09-2003, 18:34
Origineel gepost door jabrimaroc Decennia geleden zou men nog kunnen beweren dat de vrouw minder rechten had dan de man. Nu werkt het veel anders. In marokko krijgen vrouwen al snel een baan toegewezen (vind de directeur fijner) en vrouwelijke ministers worden toegewezen, ondanks zij daarvioor geen geldig diploma voor hebben. Positie van de vrouw; in ieder geval beter dan die van de man we zijn er nog langgeeeeee niet :D

jabrimaroc
26-09-2003, 12:53
Wat moet er dan nog veranderen? Iedereen is het met mij eens dat we nog veel in moeten halen. Maar op welk gebied moeten wij beginnen. Moeten wij de man voorrang geven bij topfuncties?

gooja
26-09-2003, 21:03
Origineel gepost door jabrimaroc Wat moet er dan nog veranderen? Iedereen is het met mij eens dat we nog veel in moeten halen. Maar op welk gebied moeten wij beginnen. Moeten wij de man voorrang geven bij topfuncties? Alles op zijn tijd.... Steeds meer vrouwen studeren af en werken in topfuncties, naar mijn mening is dat wel belangrijk, maar dat gaat toch wel met de tijd mee... Zolang we nog vasthouden aan bepaalde elementen uit onze cultuur die de vrouw belemmert zich te ontplooien (die belemmering kom je overigens niet in onze dien tegen), zal de vrouw maar langzaam voorruit komen.... Ik streef echter niet naar een complete emancipatie van de vrouw zoals de Westerse wereld die ziet, ik neem meer dan genoegen met de positie van de vrouw in de Islam...

jabrimaroc
29-09-2003, 12:08
Gooja heeft een aantal ware woorden geschreven. Maar hoe maak je een 'vernederlandst' meisje duidelijk dat de Islam de vrouw niet benadeeld.

Mocro4eva
29-09-2003, 19:51
Origineel gepost door jabrimaroc Gooja heeft een aantal ware woorden geschreven. Maar hoe maak je een 'vernederlandst' meisje duidelijk dat de Islam de vrouw niet benadeeld. Misschien door haar duidelijk te maken dat de "westerse vrouw" niet het ideaalbeeld is. In de titel spreek je over macht. Ik denk persoonlijk dat het niet moet gaan om wie meer macht heeft, de man dan wel de vrouw, maar om het wederzijds respect dat vergroot en versterkt moet worden.

jabrimaroc
30-09-2003, 12:57
Het gaat over de positie van de vrouw in de maatschappij en niet binnen het gezin. Het gezin kun je echter ook erin betrekken. Mag een vrouw werken als de man genoeg verdient?? Mag de vrouw een hogere functie hebben dan de man??

Mocro4eva
30-09-2003, 13:41

Ik had het ook over de positie van de vrouw in het algemeen. Wat je vragen over het gezin betreft. Ik zie niet in waarom een vrouw niet zou moeten werken als haar man genoeg verdient. Als de vrouw heeft gestudeerd en al haar energie in haar studie heeft gestoken, dan vind ik het nogal vanzelfsprekend dat ze wil werken. Het hoeft dan niet zozeer te gaan om het geld maar meer om het principe dat men iets heeft bereikt. Voorts zie ik niet in waarom een vrouw geen hogere functie mag hebben dan een man. Hoe denk jij er eigenlijk over?

Pagina's : [1] 2