Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Werken in een mannenwereld

Pagina's : [1] 2

LZN
25-09-2003, 09:55

Dag heren en dames op dit forum. Ik zit met een probleem. Afgestudeerd en al heb ik de voor mij perfecte baan gevonden. Inmiddels ben ik al een tijd aan het werk. Er is echter 1 probleem: ik werk in een mannenwereld: dit gaat er moeilijk in bij mijn ouders maar ook bij mijn broers en zussen. Zijn er meer meiden die hiermee kampen of heren met goed advies: ik zou er graag over van gedachten willen wisselen. Het blijft moeilijk iets te willen blijven doen waar de belangrijkste mensen in je leven gewoonweg niet achter staan.....

Jawhara23
25-09-2003, 10:17
wat doe je dan precies?

Jawhara23
25-09-2003, 12:00
leuk toch!!!

lovejamal
25-09-2003, 13:24
hoi, ik zit ook een beetje in de mannenwereld, ik doe werktuigbouwkunde. Maar de richting van tekenen en ontwerpen maar bij me stage werk ik ook bijna alleen maar met mannen er werkt bij mij 1 meisje. Maar het maakt toch niet uit wat je doet als je het toch maar naar je zin heb

lovejamal
25-09-2003, 13:27

Ik zit nu in het laatste jaar en mijn vriend (marokkaanse jongen) heeft er geen problemen mee, hij zegt je moet doen wat jij leuk vind en zijn ouders hebben er ook geen moeite mee volgens mij. Ik werk gelukkig niet in een fabriek ofzo en doe geen vies werk, want dat zou hij ook niet leuk vinden. Ik teken veel op de computer.

185353
01-10-2003, 15:05
je hebt hard gestudeerd om te komen waar je nu bent.Probeer gewoon met je ouders te praten en ze de voordelen van je werk te laten zien. ze er ook bij dat heel veel mensen je dingen ook niet gunnen en daarom roddelen.Ik zou volhouden uiteindelijk accepteren ze het wel. ik studeer nog,en zit ook in een klas met veel jongens we zijn met 5 meiden en ja ze zijn juist trots op me dat ik me daar staande weet te houden.

maro
16-10-2003, 13:21
Hoezo ik werk allen met mannen mij ouders en mij man hebben geen probleem mee. Ik werk bij KLM als monter ik heb nooit last gehad van mijn ouders en nu ook niet van mijn man. Gr maro

oem_roekaya
16-10-2003, 13:42
nee maar later krijg je hier wel last van van Allah swt of vergeten jullie dat maar even?

oem_roekaya
16-10-2003, 13:44
Zoals voor het gebed bepaalde eisen en voorwaarden zijn, (zo is de kleine wassing - wodo' - een voorwaarde om het gebed te accepteren), zo zijn er ook voorwaarden aan het werk van een vrouw. Een vrouw mag werken mits zij voldoet aan een paar voorwaarden: Dat de vrouw haar waarden en normen moet behouden, ze moet zich strikt houden aan de kledingvoorschriften die Allah en Zijn Boodschapper (Allah's vrede en genade zij met hem) bekend hebben gemaakt in de Qor'aan en Soenna. Een vrouw mag haar schoonheid niet tentoonstellen aan anderen, ze dient andere niet in de war te brengen door de schoonheid die Allah aan haar gegeven heeft. Mannen en vrouwen moeten gescheiden zijn op het werk, omdat het mixen van mannen en vrouwen veel ellende veroorzaakt in de maatschappij. Ze moet functies vervullen die bij haar nature passen o.a het onderwijs, verpleging, zorg, kinderdagverblijven....etc Ze moet geen belemmering zijn voor mannen die willen werken, waarbij vrouwen de taken van mannen nemen. Het werk dat ze verricht moet haar niet belemmeren om voor haar kinderen en echtgenoot te zorgen. Het geld wat de vrouw verdient is haar eigen bezit, haar man mag niet aan haar geld komen. Wanneer de vrouw uit eigen wil een bijdrage wil leveren aan het huishouden dan is dit haar recht. En Allah weet het het beste.

Chico07
16-10-2003, 14:38
ik heb aan jou een persoonlijke vraag je ouders zijn er op tegen maar je vriend vindt het geen probleem stel nou dat je vriend et wel een probleem zou vinden zou je er dan anders tegen op kijken?????? ik wacht op je reactie liefs nadia

Teaser
18-10-2003, 11:41
Werkte ik maar in een vrouwen wereld

oem_roekaya
22-10-2003, 17:06
nee misschien maken je ouders er geen probleem van maar Allah swt later wel wat vind je balangrijker?

Pagina's : [1] 2