Bekijk originele versie : piloten israel weigeren missie's
GO GO PILOTEN!!!!!!!!!!!!
Echt fantastisch!!!
Heel erg dapper, echt heel erg dapper.
Bron: http://teletekst.nos.nl/gif/128-01.html
Jeruzalem,
Zevenentwintig piloten van de israelische luchtmacht hebben in een open brief verklaard dat zij weigeren nog langer missie's uit te voeren boven de palestijnse gebieden.
De piloten willen geen bombardementen meer uitvoeren die zijn gericht op het doden van kopstukken van de palestijnse terreurorganisatie's.
Bij die operatie's komen geregeld burgers om het leven.
De piloten zijn het oneens met het beleid van hun regering, die in hun ogen met de bombardementen alle palestijnen onderdrukt, uithongert en vernederd. De piloten riskeren een gevangenisstraf als ze daadwerkelijk bevelen weigeren..
DonAgewan
24-09-2003, 21:28
jah er zijn ook soldaten die weigeren om in dienst te gaan in Palestijnse gebieden . Deze krijgen allemaal 28 dagen cel plus afname van recht op bepaalde subsidies.
Ze hebben en eigen site opgericht:
http://www.seruv.org.il/defaultEng.asp
Je kan ze daar ook steun betuigen ;)
Origineel gepost door Corrie
[B]GO GO PILOTEN!!!!!!!!!!!!
Echt fantastisch!!!
Jeruzalem,
Zevenentwintig piloten van de israelische luchtmacht hebben in een open brief verklaard dat zij weigeren nog langer missie's uit te voeren boven de palestijnse gebieden.
De piloten willen geen bombardementen meer uitvoeren die zijn gericht op het doden van kopstukken van de palestijnse terreurorganisatie's.
De piloten zijn het oneens met het beleid van hun regering, die in hun ogen met de bombardementen alle palestijnen onderdrukt, uithongert en vernederd. De piloten riskeren een gevangenisstraf als ze daadwerkelijk bevelen weigeren.
Dan hoor je het eens van een ander.....
Waar zijn de PRO-Zionisten met hun commentaar?
alhoceima_boy15
24-09-2003, 23:02
Origineel gepost door Corrie
GO GO PILOTEN!!!!!!!!!!!!
Echt fantastisch!!!
Jeruzalem,
De piloten zijn het oneens met het beleid van hun regering, die in hun ogen met de bombardementen alle palestijnen onderdrukt, uithongert en vernederd. De piloten riskeren een gevangenisstraf als ze daadwerkelijk bevelen weigeren. ja dat had ik ook net gelezen :D
Ik zag het ook op het nieuws. Een duidelijk bewijs dat (zoals ik al vaker gezegd heb) lang niet alle israëlisch bij voorbaat fout zijn.
Ali_Z vraagt om een antwoord van pro-zionisten. Daar ben ik ook benieuwd naar. Net als naar de reactie van de radicalen op dit forum die steeds weer staan te juichen als er Israëlische burgers gedood zijn.
Origineel gepost door Peej
Ik zag het ook op het nieuws. Weer een teken dat (zoals ik al vaker gezegd heb) lang niet alle israëlisch bij voorbaat fout zijn.
Inderdaad, maar wel een teken dat de Israelische regering niks goeds van plan is met de Palestijnen. Een teken dat het Palestijnse volk verschrikkelijk lijdt onder het Israelische terreurbewind van Sharon. En dan is dit slechts het topje van de ijsberg, want lang laaaang laaaaaaaaaaaaaaang niet alles komt op het nieuws.
redouan19
24-09-2003, 23:45
In de steek gelaten door hun eigen rechtse regering! Omdat ze het zat zijn arme palestijnse moeders en kinderen af te slachten.
Zeker dapper Corrie, may God truly bless them!!
Inshallah.
En dan te bedenken dat soldaten niet worden opgeleidt om een eigen mening te hebben.
Ik hoop dat deze actie door veel mensen binnen en buiten israel breed gesteund wordt.
RitaMaria
25-09-2003, 08:00
Er is hier een tijdje terug ook een documentaire
van te zien geweest.
Deze gasten hebben het niet makkelijk, worden als
landverraders gezien, komen moeilijk elders aan de bak..
Ik vind dit daarom zeker een actie dat getuigd van lef en
moed..
Danielle2
25-09-2003, 10:39
Dit zijn de israelis die logisch nadenken en doordrongen zijn van rechtvaardigheidsbesef. Die zich niet laten leiden door de haat, angst en wanhoop. Er zijn er meer, niet de meerderheid maar toch een hoopgevende groep. Een goede israelische vriendin van mij werkt fulltime bij "Women in black", israelische vrouwen die continue observeren bij checkpoints, opkomen voor de belangen van de palestijnen en wangedrag van soldaten onmiddellijk melden. Ik vind dat extra bewonderingswaardig van haar omdat de familie aan haar vaders kant op haar oma na helemaal is uitgeroeid door de nazis, en aan haar moeders kant is haar tante in de jaren '70 samen met 28 anderen met een bijl afgeslacht door terroristen. Mijn vriendin laat zich echter totaal niet leiden door wraakgevoelens of haat, maar vindt dat juist zij de plicht heeft anderen recht te doen. Van dit soort mensen moet de wereld het hebben.
En toch vind ik het jammer dat mensen als Ezzedine, Antimadkhali, Mazon en Mokromike nu ineens niet reageren.
ik ben erg benieuwd naar hun mening over deze feiten.
Zij hebben er altijd hun mond van vol dat er niet één goede jood is en sommigen staan er bij te juichen als er weer doden gevallen zijn.
Of is dit nieuws wat niet in hun radicale (door oogkleppen beperkte???) blikveld past?
Ezzedine
25-09-2003, 10:49
Waarom zou ik niet reageren ik was blij toen ik dit hoorde.
Ik zou nog blijer zijn als 4.5 miljoen mensen zeiden net als deze heren we zijn fout hier is jullie land Voila!!!!!
Ezzedine
25-09-2003, 10:54
Doden bij vuurgevechten in de Palestijnse gebieden
GAZA-STAD (ANP) - Bij een schietpartij tussen Israëlische militairen en Palestijnen in het zuiden van Gaza zijn twee Palestijnen, onder wie een Hamas-activist, gedood. Het Israëlische leger meldde dat bij de schotenwisseling in het Palestijnse vluchtelingenkamp Bureij een militair is omgekomen.
Aan beide zijden zou een onbekend aantal gewonden zijn gevallen. Tientallen Israëlische tanks vielen onder begeleiding van legerhelikopters het vluchtelingenkamp binnen en omsingelden een huis. Bij het vuurgevecht dat volgde, werd onder anderen Mohammed Bashir Akel gedood. Hij was lid van de gewapende tak van Hamas. Zijn dood werd door een imam met megafoon van een nabijgelegen moskee bekendgemaakt.
In Hebron op de Westelijke Jordaanoever zijn donderdagochtend twee leden van de radicale Palestijnse beweging Islamitische Jihad doodgeschoten door het Israëlische leger. Dat meldden Palestijnse ooggetuigen.
And it resumes
DUTCHIEXL
25-09-2003, 11:01
ieder gebaar is er eentje meer dan niets
Overcome the devils with a thing called LOVE
Het is wel moedig want van fouten leer je zeggen ze altijd. Maar vergeet niet dat deze piloten wel vele mensen hebben omgebracht . Wat ik moedig vind is als jongetje je eigen leven op het spel zetten om je land te verdedigen en dat word nooit gezegd. Er word alleen maar genoemd zelfmoordaanslagen. Maar als jullie je eens wisten wat er allemaal achter zit voordat iemand zichzelf opblaast. Dan is nee zeggen van die piloten voor het werk dat ze moeten verrichten nieteens 4% moedigheid tegenover 100% moedigheid van het jongetje die zichzelf opblaast en daarmee 10 doden en 12 gewonden veroorzaakt. Denk hier maar eens een keertje over !!!!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.