Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Harame relaties tegenwoordignormaal ofzo?

Pagina's : [1] 2 3 4 5

DanGamocroGirl
24-09-2003, 18:19

Salaam allemaal!!!!! De laatste tijd merk ik steeds meer dat jonge marokkanen (ongetrouwd dus) een harame relatie met iemand hebben. Ik vind dat gewoon niet kunnen het is niet voor niets harame. Je moet naar mijn mening gewoon een echte relatie hebben, dus dat je van plan bent met diegen ete trouwen (niet dat als excuus gebruiken). Ewa ik wou graag weten wat jullie van relaties vinden???????? :confused: :zwaai:

Lady_moi
24-09-2003, 18:22
tegenwoordig isda de normaalste zaak van de wereld zelfs bij de moslims :jammer: ik keur het compleet af!!

Lady_moi
24-09-2003, 18:26
ik ben altijd verliefd dusss :rolleyes:

maroc_chica
24-09-2003, 18:30
het is en blijft haram

sihemm
24-09-2003, 18:46

Ik zelf keur het natuurlijk ook af maar je weet wat ze zeggen liefde maakt blind -x-siham-x- ;)

naisha
24-09-2003, 18:46
Origineel gepost door JAAPIE iedereen keurt het af tot jezelf verliefd word en als je verliefd bent dan ben je verliefd....en daarom ga je een relatie nemen...? NOT...je imaan is dan niet sterk genoeg om dat te weerstaan... in ieder geval..ik keur het af...die relaties dan he.. verliefd zijn niet... :Iluvu:

naisha
24-09-2003, 18:59
Jah het is ook makkelijk... Het is haram.....wat valt er niet te snappen...er zijn geen uitzonderingen ofzo...

Lady_moi
24-09-2003, 19:04
ik ben elke dag verliefd :D elke dag weer op iemand anderes :hihi: maar een relatie??nopesss gelukkig altijd bij stilgestaan dat da nie mag :)

naisha
24-09-2003, 19:08
Origineel gepost door Ashanty kweet dat het haram is , zo is het ook haram om iemand een hand te geven zo is het haram om vrouwen en mannen te mengen , haram om je handen omhoog te doen wanneer je word bedreigt met een pistool in je eigen land . zo is het haram om foto`s thuis te hebben , haram om levende wezens op dekens , kleding of wat dan ook te dragen ,.... ik wil maar zeggen er is zoveel haram dat de gemiddelde moslim nog niet eens beseft laat staan practiseren ,... ik ben er persoonlijk ook tegen ik heb nog nooit en relatie gehad :bril: Okeej dan...volhouden ... :D

Tijn
24-09-2003, 19:08
Ben benieuwd hoeveel jonge Marokkanen zich aan de 5 zuilen houden?.....zolang dit maar een klein aantal is (wat ik vermoed ;) ), dan heeft `t volgens mij ook weinig zin om `t over "haram" relaties te beginnen..... Op dit forum worden "alleen" zaken besproken die betrekking hebben op de sociale controle onder Marokkanen, denk aan hoofdoekjes of relaties.......Zelden hoor je iets over de 5 grondbeginselen, bedriegen, rente, oordelen etc......dat is blijkbaar niet belangrijk. M.A.W: Er is geen "angst" voor Allah, slechts angst voor de buurvrouw!

naisha
24-09-2003, 19:10
Origineel gepost door Tijn Ben benieuwd hoeveel jonge Marokkanen zich aan de 5 zuilen houden?.....zolang dit maar een klein aantal is (wat ik vermoed ;) ), dan heeft `t volgens mij ook weinig zin om `t over "haram" relaties te beginnen..... Op dit forum worden "alleen" zaken besproken die betrekking hebben op de sociale controle onder Marokkanen, denk aan hoofdoekjes of relaties.......Zelden hoor je iets over de 5 grondbeginselen, bedriegen, rente, oordelen etc......dat is blijkbaar niet belangrijk. M.A.W: Er is geen "angst" voor Allah, slechts angst voor de buurvrouw! Okeej...effe een vraagje...waarom zeg je dit altijd als het over de islam gaat...altijd is dit het wat je zegt....WAAROM... :)

Tijn
24-09-2003, 19:18
Origineel gepost door naisha Okeej...effe een vraagje...waarom zeg je dit altijd als het over de islam gaat...altijd is dit het wat je zegt....WAAROM... :) Voor een leek zoals ik komt `t heel lachwekkend/sneu (of whatever) over als je "Moslims" over hoofdoekjes/relaties hoort praten, terwijl "ze" alle andere regels van de Islam aan de laars lappen........conclusie lijkt me dat die hoofdoek/relatie erg weinig met de Islam te maken heeft, sterker nog al die aandacht (en gebrek aan aandacht voor de andere zaken) maakt de Islam alleen maar belachelijk...... ff een voorbeeldje: Deze week was er een topic over fraude bij de studiefinanciering.....vind blijkbaar `t merendeel gewoon kunnen.....waarschijnlijk ook de figuren die zich druk lopen te maken over zaken als `t hoofddoekje :wat?!:

Tijn
24-09-2003, 19:22
Origineel gepost door Samorra hoezo weinig zin om over harame relaties te beginnen?? Dat je andere dingen doet die niet echt "halal" zijn, betekent niet dat je meteen alles over boord moet gooien, omdat je toch al 'foute' dingen doet! Kijk zo begint het dus! mensen denken, oh ik heb hem toch al gezoend, dat is haram, dan kan ik net zo goed alles doen, want ik heb toch al een zonde begaan!! Als iedereen zo zou denken, dan blijft er toch helemaal niets meer over? de dingen die je fout doet in je leven behoor je gewoon te compenseren met goede daden. Denk daar maar eens over na Tijntje Spijt me zeer, maar ik zou liever niets doen, dan schijnheilig met een hoofddoekie rondlopen (nou niet allemaal op de achterste poten gaan staan/geen kamscheerverhalen ;) ) ander voorbeeld: Ik zag pas een vader met een +/- 8 jaar oud dochtertje lopen, dochter met hoofddoek en pappie met een sigaret......dan klopt er toch iets niet?

naisha
24-09-2003, 19:23
Origineel gepost door Tijn Spijt me zeer, maar ik zou liever niets doen, dan schijnheilig met een hoofddoekie rondlopen (nou niet allemaal op de achterste poten gaan staan/geen kamscheerverhalen ;) ) ander voorbeeld: Ik zag pas een vader met een +/- 8 jaar oud dochtertje lopen, dochter met hoofddoek en pappie met een sigaret......dan klopt er toch iets niet? heb je ook al een keer gezegd... :D :hihi: ik kon het niet laten..

Tijn
24-09-2003, 19:24

Origineel gepost door Ashanty er word gesproken over de meest voorkomende zaken , you know ... Allah maakt geen verschil tussen een klein leugentje of een reuze leugen ,een leugenaar is een leugenaar of je een snoepje steelt of een auto je bent een dief ! dat is ook iets wat de mense ni beseffe , het was maar nix zeggen ze dan . trust in Allah :) ik vraag me af hoeveel trust in Allah er zo rondloopt?.....Zeg eens zelf hoeveel % van de Marokkanen in Nederland neemt zelfs maar de moeite om zich aan de 5 grondbeginselen te houden?

Pagina's : [1] 2 3 4 5