Bekijk originele versie : Willen jullie mannen ook nie helpen in het Huishouden??
boeboescha
11-06-2007, 16:22
Hallo
Ik ben getrouwd en mijn man wil niet helpen in het huishouden.
Hij verwacht gewoon dat ik strijk, de was doe, kook, etc kortom ALLES.
Brood op de plank is zijn taak en verder moet ik het maar bekijken...
Dat kan toch niet? ik werk ook fulltime!! Ik heb heel vaak taken verdeeld maar hij verwerpt deze gewoon! :(
wat moet ik doen? help, hij luisterd gewoon niet! de vrouw dient t binnenshuis te regelen zegt hij! ik kan hier niet meer tegen we hebben hier zo vaak ruzie over:traan1:
kindly_mom
11-06-2007, 16:36
hem de hadith laten bestuderen want daar staat haarfijn beschreven dat onze lieve profeet (saws) het huishouden deed!!!
en zelf moet je maar plannen... dus alleen weekend strijken en wasgoed doen...en doordeweeks gewoon afwassen,koken, en schoonmaken...
je man straffen en belonen als een kleine rotblaag als hij nie mee wilt helpen!!!
zoals bv. voetbalkleren niet wassen :ego: alleen als hij die avond gaat koken dan wel :)
SUcces
Vlinder07
11-06-2007, 16:37
Ik denk dta hij het niet gewend is om thuis mee te helpen..Mijn man werd ook erg verwend door zijn moeder en zusjes, maar toen hij met me ging trouwen is dat wel veranderd!
Ik werk ook fulltime en ben ook moe na het werk net als hem..Als ik kook, dan wast hij af. En in het weekend doen we samen het huishouden. En nu ik zwanger ben, mag ik van hem zo weinig mogelijk doen..
Meid, praat er met je man erover en vertel hem dat je ook moe ben en het gewoon niet trekt als jij alles alleen doet..Kijk als hij nou alleen werkte en jij niet, dan kan ik wel begrijpen dat jij alles doet..Maar ik lees dat jij ook fulltime werkt voor jullie toekomst en dan kan hij best zijn handen uit zijn mouw steken!!!
Succes!
Sibel_flower
11-06-2007, 16:46
Ik hou me huisje zelf bij door de weeks, strijken doe ik ook. In het weekend helpt hij wel een handje mee met het huishouden.. Maar meestal zorg ik er voor dat ik in het weekend niks hoef te doen..Gewoon de kleine dingen afwassen dweilen enzz
Maar meestal doet hij zelf iets uit zich zelf..Praat gewoon met jou man en blijf dat gewoon doen..
CryAngel
hem de hadith laten bestuderen want daar staat haarfijn beschreven dat onze lieve profeet (saws) het huishouden deed!!!
...én zelf de gedragswijze en taken van de echtgenotes van de profeet (saws) bestuderen. Zo hebben beide echtelieden er voordeel aan inshaAllah.
TemsoenT
mijn man helpt nu gelukkig wel .. heb ik m ff aangeleerd :D
Stoppen met werken. Of minder. Klaar. Jij wilt geen huishouden doen. Dan wil ik het wel doen, maar dan ga ik ook niet werken, is dan zijn taak. Vaste lasten delen is er dan ook niet meer bij. Man zijn taak mij te onderhouden. Moet je kijken hoe snel ze gaan helpen.
cuisinetje
11-06-2007, 16:54
Toen we net getrouwd waren deed mijn man ook niet veel.............bijna niets..........maar nu 10 jaar en 3 kinderen later moet je hem zien.........:hihi:
Laat hem eerst beginnen met stofzuigen........daarna afdrogen.........daarachter komt de afwas ( wat moeilijker met die vetvlekken:o ) .................. en laat hem doen..........hem niet op de vingers kijken............
Als je meteen met een echte taakverdeling komt werkt dat een beetje averechts denk ik............een beetje teveel ineens.......
Succes!
babyvanbelisma
11-06-2007, 17:02
Wij verdelen het wel, maar meestal komt het er in de praktijk op neer da tik het meeste doe. Want hij doet het wel, maar op zijn tijd, en dat duurt mij te lang.
Maar tijdens de verbouwing hebben we afgesproken dat hij niets in het huishouden hoeft te doen, want hij doet de verbouwing.
Yasmina1
11-06-2007, 17:02
en waarom moet ik nu opeens aan Noona denken???:hihi:
nasiha_2140
11-06-2007, 17:07
mijn man helpt ook niet echt in het huishouden buiten de kids in bad stoppen en de vuilbak buiten zetten,:D :D
Maar ik ben wel huismoeder en hij werkt voltijds
me man werkt ook ,en hij doet zoveel hij kan in het huishouden.,toen hij thuis bij zijn ouders woonde werd hij ook in de watten gelegd door zijn mama.en nu bij mij kan hij het wel schudden:hihi:
als hij aan het werk is dan doe ik het meeste ,en als hij vrij of vakantie heeft ,dan mag hij zijn handjes uit de mouwen steken en lekker mee helpen
Moslima22
11-06-2007, 18:05
Gewoon wat minder gaan werken, ideaal.
Mijn man doet ook nauwelijks wat in het huishouden. Af en toe wanneer hij er zelf zin in heeft doet hij wel eens "iets" (afwas, tafel opruimen, was draaien) ... maar hij vindt inderdaad ook dat dat mijn taak zerhma is. Maar jah werken en huishouden is niet gemakkelijk ik stel dan ook heel veel dingen uit naar dagen dat ik niet werk, daar heeft hij geen problemen mee, maar ikzelf vaak wel merk ik. Takenlijst en dat soort dingen is echt allemaal onzin volgens hem.
Mannen denken dat vrouwen "superwhoman's" zijn.... ze kunnen alles, vaak is dat ook zo :o
MaRoCcInA
11-06-2007, 18:08
Haha, Ga minder werken meid, of helemaal niet.
Hij zal rennend het huishouden doen. :haha:
2_Heartbreak_3
11-06-2007, 18:23
Jy werkt ook Full Time maar er is wel een verschil.
U man zorgt dat zyn loon verdeelt word by et huishouden.
Jouw loon is jouw loon.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.