Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Gouddd?!?!

yasmina11
10-06-2007, 22:13

Assalamoe alaikoem wa rahmatulahi wa barakatuhoe Ik zit al een tydje met een vraag waar ik nog geen antwoord op gevonden heb.. namelijk waarom het dragen van goud by mannen niet is toegestaan.. ik weet dat vrouwen het wel mogen (zonder het uit huis te tonen) maar wat is de reden dat mannen het niet mogen? mogen ze geen enkel sierraad dragen, of gaat het echt om het dragen van Goud dat niet mag en zo ja waarom? weet iemand het antwoord hierropp!??! :o Wa alaikoem salaam wa rahmatulahi wa barakatuhoe

roemaisa78
10-06-2007, 22:58
salaam aleikoem ik heb begrepen dat goud en zijde iets typisch vrouwlijks is. en dat de man een vrouw niet mag nadoen. in kleding e.d. maar lahoe a3lam je kan het beste deze topic openen bij is islam&ik. daar krijg je meteen ook de daliel of fatwa's bij. salaam aleikoem

zanouba
10-06-2007, 23:00
het zou niet zijn voor hun hart.maar aloe a3lam

yasmina11
10-06-2007, 23:06
wa alaikoem salaam oooh dankjewelll oughti, jaaa ik heb daar ook al een bericht achtergelaten maar ik heb nog geen reactie gekregen, dus ik dacht ik probeer het hier eens ahahah Assalamoe alaikoem

oem_mujahid2
10-06-2007, 23:38

Uit boek van Mohammed salih al Munajjid Abu Moosa al-Ash’ari (moge Allah tevreden zijn met hem) verhaalde dat de Profeet heeft gezegd: “Zijde en goud zijn toegestaan voor de vrouwen van mijn ummah, en zijn verboden voor de mannen,” [1]. De tegenwoordige markt is gevuld met massa’s items ontworpen voor mannen, zoals horloges, brillen, speldjes, pennen, kettingen en zogenaamde “medaillons” gemaakt van goud van verschillende standaarden of volledig goudverguld. Een van de algemene zonden doen zich voor in wedstrijden waar tussen de prijzen gouden herenhorloges zijn. Ibn ‘Abbaas (moge Allah tevreden over hem zijn) verhaalde dat de Boodschapper van Allah een man een gouden ring zag dragen; hij nam het en gooide het opzij, zeggende, “Zou iemand van jullie een brandend stukje kool uit de Hel pakken en het in zijn hand vasthouden?” Nadat de Profeet weg was gegaan, stelde iemand aan de man voor: “Waarom pak je je ring niet en trek je er voordeel uit (verkoop je het niet)?” Hij zei,”Nee, bij Allah, ik zal het nooit terugpakken nadat de Boodschapper van Allah het opzij heeft gegooid.” [2] -------------------------------------------------------------------------------- [1] overgeleverd door Imaam Ahmad, 4/393; zie ook Saheeh al-Jaami’, 207 [2] overgeleverd door Muslim, 3/1655

yasmina11
10-06-2007, 23:48
ooohh dankjewel oughti :o dus de reden is eigenlijk dat de man de vrouw niet mag nadoen (en andersom ).. en dat zijde en goud iets voor de vrouw is.. :o