Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : zou jij je dochter/zoon laten trouwen met een niet-moslim?

tonk
04-08-2002, 22:35

In de "discussie" over dochters die al dan niet mogen trouwen met negers, werd regelmatig gezegd dat dat uiteraard geen probleem is, zolang de beste jongen maar moslim is. Vandaar dit onderwerp. Van mij mag het, maar het lijkt me erg, erg moeilijk, een huwelijk met verschillende religies of zelfs een huwelijk waarbij de een moslim is en de ander helemaal niet gelooft. karima_lal

DePaRaBier
04-08-2002, 22:41
A Karima.......... Kijk waar jij dit post, a laat ons eerst trouwen, en shi huwelijk beginnen wat degelijk is en iets leuks hebben en dan later aan kinderen denken en die naar ons beste kunnen opvoeden en dan vervolgesn hun zelfs een keuze laten maken wat betreft hun partner,maar vergeet niet dat de ouders altijd wat (al was het niets) in de melk te brokkelen hebben!

Jamal2002
04-08-2002, 23:07
Origineel gepost door karima_lal In de "discussie" over dochters die al dan niet mogen trouwen met negers, werd regelmatig gezegd dat dat uiteraard geen probleem is, zolang de beste jongen maar moslim is. Vandaar dit onderwerp. Van mij mag het, maar het lijkt me erg, erg moeilijk, een huwelijk met verschillende religies of zelfs een huwelijk waarbij de een moslim is en de ander helemaal niet gelooft. karima_lal Ik zou mijn dochter noch zoon laten trouwen met een niet moslim! niet alleen omdat niet niet mag, maar bij het ovoeden van hun kinderen zullen er problemen ontstaan en dat is natuurlijk zonde. Als jij je kinderen opvoed om volwaardige moslims ta zijn, dan zou je dit probleem waarschijnlijk niet hebben. Maar gebeurt dit toch dan kan je beter de niet-moslim partner van je dochter of zoon de "mooiheid" van de islam zien en zal degene van zelf moslim willen worden. Verwelkom hem of haar in de Umma!

Pinokkio
04-08-2002, 23:16
Mijn kinderen als ik die ooit krijb (inshallah), mogen van mij niet trouwen met een niet moslim ,maar wel met een niet marokkaan. ciao

hadja
04-08-2002, 23:19

Salaam oe aleikom wr wb, Ik zou het ook niet willen dat mn dochter/zoon met een niet-moslim gaat trouwen. Het is beter om te voorkomen dan te genezen, het zal in hun verdere leven veel moeilijkheden en tegenstellingen met zich mee brengen(opvoeding van kinderen is daar 1 van) Wa aleikom oe salaam wr wb,

Najib26
04-08-2002, 23:22
Mijn goedkeuring zal hij/zij niet krijgen. Ik zal alles in het werk stellen om het huwelijk tegen te gaan. Maar als het er eenmaal van komt, zal ik geen rare dingen doen zoals hem of haar mishandelen. Ik zal alleen bidden dat hij/zij de ogen zal openen en beseffen dat het gewoon verkeerd is. En zal bidden dat Allah hem/haar vergeeft. Want het doet ongelooflijk veel pijn als je ziet dat je zoon/dochter van je eigen vlees en bloed, waar je al die jaren je voor je hebt ingezet, ervandoor gaat met een niet-moslim. Een niet-Marokkaan die moslim is zou mij niet veel uitmaken.

Jamal2002
04-08-2002, 23:36
Origineel gepost door Najib26 Mijn goedkeuring zal hij/zij niet krijgen. Ik zal alles in het werk stellen om het huwelijk tegen te gaan. Maar als het er eenmaal van komt, zal ik geen rare dingen doen zoals hem of haar mishandelen. Ik zal alleen bidden dat hij/zij de ogen zal openen en beseffen dat het gewoon verkeerd is. En zal bidden dat Allah hem/haar vergeeft. Want het doet ongelooflijk veel pijn als je ziet dat je zoon/dochter van je eigen vlees en bloed, waar je al die jaren je voor je hebt ingezet, ervandoor gaat met een niet-moslim. Een niet-Marokkaan die moslim is zou mij niet veel uitmaken. Leuk een aardig allemaal maar....in hoor niet van jullie om degene waar het allemaal omgaat "de niet moslim", om die te introdiceren aan de islam Niet met dwang natuurlijk!! maar met de liefde en goedheid van de islam die Allah (SWT) ons heeft gegeven. In het begin kwamen moslims ook niet uit de lucht vallen! mensen werden moslim. Die werden moslims omdat het een mooi geloof is. Laat dit dan ook zien. Is dat geen optie ??? of moet hij of zij van te voeren al moslim zijn??

Najib26
04-08-2002, 23:54
Origineel gepost door Jamal2002 Leuk een aardig allemaal maar....in hoor niet van jullie om degene waar het allemaal omgaat "de niet moslim", om die te introdiceren aan de islam Niet met dwang natuurlijk!! maar met de liefde en goedheid van de islam die Allah (SWT) ons heeft gegeven. In het begin kwamen moslims ook niet uit de lucht vallen! mensen werden moslim. Die werden moslims omdat het een mooi geloof is. Laat dit dan ook zien. Is dat geen optie ??? of moet hij of zij van te voeren al moslim zijn?? Een garantie dat hij of zij moslim wordt heb je niet. Het kan ook gebeuren dat je eigen dochter of zoon juist wordt meegesleurd door de ander en zich helemaal van de islam afwendt.

Jamal2002
05-08-2002, 00:31
Origineel gepost door Najib26 Een garantie dat hij of zij moslim wordt heb je niet. Het kan ook gebeuren dat je eigen dochter of zoon juist wordt meegesleurd door de ander en zich helemaal van de islam afwendt. Daar heb je groot gelijk in broeder.......maar is het van ons zelf te veel gevraagd om het te proberen. Iemand helpen om op de rechte pad te komen (de islam volgen) moslim of niet moslim hangt een grote beloning aan. waarom zouden wij dit niet doen dan?? andere dingen doen wij wel .......maar dit slaan we over? eigenlijk is dat wel een beetje krom. Dat vind ik tenminste. Ik zou het proberen. Mensen verwelkomen in de umma vind ik belangrijk. Liever dat ik het probeer en dat ik faal. Qu'raan 98:7 "Doch zij die geloven en goede werken doen, zij zijnde beste der schepselen." Sadaqa Allahu Ahdien

Miss_Banana
05-08-2002, 00:54
Origineel gepost door karima_lal In de "discussie" over dochters die al dan niet mogen trouwen met negers, werd regelmatig gezegd dat dat uiteraard geen probleem is, zolang de beste jongen maar moslim is. Vandaar dit onderwerp. Van mij mag het, maar het lijkt me erg, erg moeilijk, een huwelijk met verschillende religies of zelfs een huwelijk waarbij de een moslim is en de ander helemaal niet gelooft. karima_lal Ik denk dat je dat pas kan zeggen als je een zoon of dochter hebt.

Hot_n_Spicy
05-08-2002, 03:32
van mij mag die trouwen met wie hij/zij maar wil....als ie maar gelukkig is.....zulke dingen moet je meegekregen hebben met zijn/haar opvoeding...en als hij/zij nou eenmaal volwassen is mag hij/zij zelf een beslissing maken!

selmasoussia
05-08-2002, 10:50
Nou ik heb een dochter die word bijna 2 jaar ik moet er niet aan denken dat ze later thuis komt met een jongen die niet moslim is. Maar goed ik zie het wel tegen die tijd, ik heb nog tijd zat ze is pas 2 jaar nog effe genieten van haar. Soussia

Boerinneke
05-08-2002, 12:08
Origineel gepost door DePaRaBier A Karima.......... Kijk waar jij dit post, a laat ons eerst trouwen, en shi huwelijk beginnen wat degelijk is en iets leuks hebben en dan later aan kinderen denken en die naar ons beste kunnen opvoeden en dan vervolgesn hun zelfs een keuze laten maken wat betreft hun partner,maar vergeet niet dat de ouders altijd wat (al was het niets) in de melk te brokkelen hebben! Okey laten we maar gelijk beginnen met een huwelijk regelen voor onze rwinagast hierzo. Wie meldt zich aan bij mij? Het is een strenge procedure (parabier heeft veel eisen :D) maar then again wil natuurlijk alleen maar het beste voor mijn collegaatje :)

nime
05-08-2002, 18:44
Origineel gepost door Timoucha Het is niet aan mij om hem het te verbieden of wat dan ook........... hij moet op die leeftijd zelf zijn keuzes kunnen maken! HE.. HE WE HAVE A WINNER.. Eindelijk iemand met verstand. 1 woord Fantastisch.. Tuurlijk kan ik het me voorstellen dat je het ONTZETTEND vervelend vind dat je zoon/dochter met een niet-moslim thuiskomt als je zelf moslim bent. Maar als je je dochter/zoon gelukkig wil zien en de persoon waarmee die is is een goed persoon. Dan kan je hoogstens waarschuwen dat het moeilijk gaat worden. Maar het verbieden of teveel!! doen omdat te voorkomen lijkt me heel erg verkeerd.