Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Juridisch advies heb ik nodig

Pagina's : [1] 2 3

OutOfOrder
10-06-2007, 15:05

Beste mensen, Ik stel het zeer op prijs als u even de tijd neemt voor het volgende, Ik was werkzaam bij een heel groot bedrijf A(die opdrachten uitvoert in een ander bedrijf (een hotel) nou kwam ik daar op een ochtend..en kreeg de mededeling dat ik op staande voet ben ontslagen wegens diefstal en volgens mijn leiding gevende had bezwaar geen zin op dat moment omdat hij alleen instructies kreeg. Bedrijf A heeft toen een brief geschreven aan alle medewerkers voor nieuwe huisregels maar op die brief stond..jullie collega ''..... .....(met naam en achternaam) is betrapt op het stelen van item(A) zonder hiervoor te betalen en nadat hij is aangesproken door een ander collega (PETER) heeft ie een grote mond terug gegeven, en dus is hij per direct ontslagen en is ook nie meer welkom in het hotel. OOk is er een ander item (B) gestolen en wij weten niet wie hiervoor verantwoordelijk voor is''. en daaronder de nieuwe huisregels en de brief is getekent door mijn leiding gevende. Vervolgens hebben ze geld ingehouden van mijn salaris voor item (A) EN (B) ook al wisten ze niet wie voor item (B) verantwoordelijk was een deze brief was weer geteknt door een ander. Nou is het zo dat ik niks heb gestolen, ik heb PETER nooit gesproken en er was een ander collega aanwezig toen het voorval gebeurde(het was een ander jongen op zijn laatste dag werken). en toen ik achteraan probeerde te gaan kreeg ik te horen dat mijn leiding gevende niks kan doen omdat hij er niet bij was, de hogere personen van wie hij instructies krijgt zijn op vakantie voor 3 weken,en Peter kan ik niet spreken omdat ik het hotel niet meer in mag. het is wel zo dat het in mijn proefperiode was, maar dat maakt het nog steeds niet terecht, ik heb ook niks tegen het feit dat ik ontslagen ben maar zo een beschuldigende brief en het inhouden van mijn geld zonder enige bewijs of tenminste een gesprek vind ik ongehoord. ik heb alles op papier staan maar weet niet waar ik moet zijn en of ik hier iets mee kan, hebben zij zich schuldig gemaakt aan een overtreding of misdrijf zoals laster. Kan ik een vergoeding vragen of een rectificatie brief aan alle medewerkers. of zou publicatie misschien helpen.... ik weet het niet:(

wammeswaggel
10-06-2007, 16:14
Probeer Uw verhaal aan "Prive "te slijten, kan een hoop geld opleveren, hoef je niet eens voor te "werken ", mar je moet dan wel met kop en kont op de foto................:hadj:

nanana
10-06-2007, 16:20
Wie stelt, moet bewijzen!! Bezwaar maken tegen je ontslag heeft denk ik idd weinig zin, omdat je toch nog in je proefperiode zat. Wat je wel iig moet doen is bezwaar maken tegen het feit dat ze goed B ook op je salaris hebben ingehouden, aangezien ze niet hebben kunnen aantonen dat jij het gestolen hebt (wat ze zelf ook aangeven in de brief). Ook zou ik een verzoek indienen voor rectificatie, alleen bereik je hier ook niet veel mee, nu toch iedereen het idee heeft dat jij de dief bent.. Veel succes!!

wammeswaggel
10-06-2007, 16:35
Wie stelt, moet bewijzen!! Bezwaar maken tegen je ontslag heeft denk ik idd weinig zin, omdat je toch nog in je proefperiode zat. Wat je wel iig moet doen is bezwaar maken tegen het feit dat ze goed B ook op je salaris hebben ingehouden, aangezien ze niet hebben kunnen aantonen dat jij het gestolen hebt (wat ze zelf ook aangeven in de brief). Ook zou ik een verzoek indienen voor rectificatie, alleen bereik je hier ook niet veel mee, nu toch iedereen het idee heeft dat jij de dief bent.. Veel succes!! "Eens een dief altijd een dief "is het toch ?

OutOfOrder
10-06-2007, 17:57

Probeer Uw verhaal aan "Prive "te slijten, kan een hoop geld opleveren, hoef je niet eens voor te "werken ", mar je moet dan wel met kop en kont op de foto................:hadj: hahah jaa dat is wel zo..maar ik probeer t eerst liever anders en wie weet als ik echt niet uitkom dat je dan over me leest...met kop en kont:banana: .

OutOfOrder
10-06-2007, 18:00
Wie stelt, moet bewijzen!! Bezwaar maken tegen je ontslag heeft denk ik idd weinig zin, omdat je toch nog in je proefperiode zat. Wat je wel iig moet doen is bezwaar maken tegen het feit dat ze goed B ook op je salaris hebben ingehouden, aangezien ze niet hebben kunnen aantonen dat jij het gestolen hebt (wat ze zelf ook aangeven in de brief). Ook zou ik een verzoek indienen voor rectificatie, alleen bereik je hier ook niet veel mee, nu toch iedereen het idee heeft dat jij de dief bent.. Veel succes!! ja maar ook voor item(A) heb ik 2 getuigen alleen dat verzoek kan ik dus bij niemand indienen omdat niemand de tijd ervoor wil nemen...thnx

OutOfOrder
10-06-2007, 18:03
"Eens een dief altijd een dief "is het toch ? ten eerste is dat niet zooo...dat wordt alleen beweerd ten tweede heeft het helemaal niks te maken met wat hij zegt. dus wil je op deze manier reageren probeer dan ff onzinhoekje:goedzo:

Oguzhan
10-06-2007, 18:36
Selamun Aleykum broeders/zuster wat betekent juridisch ,ik hoor het op tv en radio maar ik weet gewoon echt niet wat het betekent. Zou iemand het mijn willen uitleggen,alstjeblieft:o

wammeswaggel
10-06-2007, 18:40
Selamun Aleykum broeders/zuster wat betekent juridisch ,ik hoor het op tv en radio maar ik weet gewoon echt niet wat het betekent. Zou iemand het mijn willen uitleggen,alstjeblieft:o En dat zegt "gewerkt "te hebben voor een groot bedrijf ???????????? Niet weten wat "juridisch"betekend........................nou ja zeg. Laatst was er hier een die wist het verschil tussen Bruto en netto niet. Wat voor school heeft U gezeten, de BOELO of zo ? Tjonge tjonge................... Hier een bron: http://www.juridisch.com/ Maar je bent niet erg intelligent , sorry hoor.............

Personality
10-06-2007, 18:47
Beste mensen, Ik stel het zeer op prijs als u even de tijd neemt voor het volgende, Ik was werkzaam bij een heel groot bedrijf A(die opdrachten uitvoert in een ander bedrijf (een hotel) nou kwam ik daar op een ochtend..en kreeg de mededeling dat ik op staande voet ben ontslagen wegens diefstal en volgens mijn leiding gevende had bezwaar geen zin op dat moment omdat hij alleen instructies kreeg. Bedrijf A heeft toen een brief geschreven aan alle medewerkers voor nieuwe huisregels maar op die brief stond..jullie collega ''..... .....(met naam en achternaam) is betrapt op het stelen van item(A) zonder hiervoor te betalen en nadat hij is aangesproken door een ander collega (PETER) heeft ie een grote mond terug gegeven, en dus is hij per direct ontslagen en is ook nie meer welkom in het hotel. OOk is er een ander item (B) gestolen en wij weten niet wie hiervoor verantwoordelijk voor is''. en daaronder de nieuwe huisregels en de brief is getekent door mijn leiding gevende. Vervolgens hebben ze geld ingehouden van mijn salaris voor item (A) EN (B) ook al wisten ze niet wie voor item (B) verantwoordelijk was een deze brief was weer geteknt door een ander. Nou is het zo dat ik niks heb gestolen, ik heb PETER nooit gesproken en er was een ander collega aanwezig toen het voorval gebeurde(het was een ander jongen op zijn laatste dag werken). en toen ik achteraan probeerde te gaan kreeg ik te horen dat mijn leiding gevende niks kan doen omdat hij er niet bij was, de hogere personen van wie hij instructies krijgt zijn op vakantie voor 3 weken,en Peter kan ik niet spreken omdat ik het hotel niet meer in mag. het is wel zo dat het in mijn proefperiode was, maar dat maakt het nog steeds niet terecht, ik heb ook niks tegen het feit dat ik ontslagen ben maar zo een beschuldigende brief en het inhouden van mijn geld zonder enige bewijs of tenminste een gesprek vind ik ongehoord. ik heb alles op papier staan maar weet niet waar ik moet zijn en of ik hier iets mee kan, hebben zij zich schuldig gemaakt aan een overtreding of misdrijf zoals laster. Kan ik een vergoeding vragen of een rectificatie brief aan alle medewerkers. of zou publicatie misschien helpen.... ik weet het niet:( Ga naar juridisch loket of als je rechtsbijstandverzekering hebt, daar juridische hulp inschakelen. En wel bezwaar tekenen, zowel tegen je ontslag als "valse beschuldiging'. zodat jij niet verwijtbaar wordt gesteld en voorkom je moeilijkheden bij uitkeringsinstantie en of next job. Succes!

nanana
10-06-2007, 20:07
"Eens een dief altijd een dief "is het toch ? dat is een uitdrukking. Wie stelt, moet bewijzen is daarentegen wettelijk vastgesteld!!

Aitouzine
10-06-2007, 21:27
Wie stelt moet inderdaad bewijzen.. Omdat je nog in je proefperiode zat en geen vast contract hebt, kun je je baan niet terug krijgen denk ik. Het zou wel kunnen dat je een schadevergoeding kunt eisen als het inderdaad zo is dat je onterecht bent ontslagen. Ook kun je een schadevergoeding claimen, omdat je werkgever je naam heeft geschaadt bij je collega's.

OutOfOrder
11-06-2007, 02:01
En dat zegt "gewerkt "te hebben voor een groot bedrijf ???????????? Niet weten wat "juridisch"betekend........................nou ja zeg. Laatst was er hier een die wist het verschil tussen Bruto en netto niet. Wat voor school heeft U gezeten, de BOELO of zo ? Tjonge tjonge................... Hier een bron: http://www.juridisch.com/ Maar je bent niet erg intelligent , sorry hoor............. :jammer: meneer, heb je geen nuttige info of wil je het die man niet normaal uitleggen, reageer dan aub niet... IK de topic opener heb voor een groot bedrijf gewerkt en diegene die dat vroeg is heeeel iemand anders...capisch plus inteligentie heeft daar niks mee te maken heeft, niet kunnen uitvinden wie de onderwerp start en wie reageert aan de andere hand heeft er alles mee te maken. dus om U de nodige leslezen en ons de irritatie te besparen AUB niet reageren bij voorbaat dank,

OutOfOrder
11-06-2007, 02:06
Ga naar juridisch loket of als je rechtsbijstandverzekering hebt, daar juridische hulp inschakelen. En wel bezwaar tekenen, zowel tegen je ontslag als "valse beschuldiging'. zodat jij niet verwijtbaar wordt gesteld en voorkom je moeilijkheden bij uitkeringsinstantie en of next job. Succes! heey, dank je voor je reactie...ben al geweest maar zij konden niet veel voor mij doen, ze hebben liever dat ik het uitpraat maar wat voor hun en voor mij niet duidelijk is...ik moest personeelszaken proberen te bereiken maar diegene is dus op vakantie maar bezwaar ga ik zeker tekenen. dank u

OutOfOrder
11-06-2007, 02:12

Wie stelt moet inderdaad bewijzen.. Omdat je nog in je proefperiode zat en geen vast contract hebt, kun je je baan niet terug krijgen denk ik. Het zou wel kunnen dat je een schadevergoeding kunt eisen als het inderdaad zo is dat je onterecht bent ontslagen. Ook kun je een schadevergoeding claimen, omdat je werkgever je naam heeft geschaadt bij je collega's. heey, idd ze hoeven mij niet terug te nemen omdat ze ook bv kunnen zeggen dat het aan mijn kwaliteit ligt maar dat hoeft ook niet, voor mij zal het werksfeer ook nooit zijn zoals het was...en om de schade claim gaat het mij ook niet alhoewel dat ook wel mooi zou zijn, maar het feit dat ze dit zomaar kunnen doen erger ik me aan en natuurlijk mijn naam. bedankt,:goedzo:

Pagina's : [1] 2 3