Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Vinden jullie nou echt dat zelfmoordaanslagen enzo kunnen ?

Pagina's : [1] 2 3 4

Sanae-01
24-09-2003, 11:44

Elke keer lees ik echt berichten waar ik van schrik. Ik bedoel met zelfmoordaanslagen vallen alleen maar, vaak onschuldige doden en het lost niks op. Als het steeds zo doorgaat komt er nooit vrede. Kleine kinderen nemen instinctief het gedrag van hun omgeving over.

Jupiter
24-09-2003, 11:59
Origineel gepost door Sanae-01 Elke keer lees ik echt berichten waar ik van schrik. Ik bedoel met zelfmoordaanslagen vallen alleen maar, vaak onschuldige doden en het lost niks op. Als het steeds zo doorgaat komt er nooit vrede. Kleine kinderen nemen instinctief het gedrag van hun omgeving over. Het enige dat een zelfmoordaanslag oplevert is dat er een zelfmoordaanslagpleger minder is.

PeterN
24-09-2003, 12:33
Mensen die terecht ontzettend kwaad zijn omdat onschuldige kinderen worden vermoord neem ik een stuk minder serieus als ze vervolgens zelf ook onschuldige kinderen gaan vermoorden.

Jupiter
24-09-2003, 12:38
Origineel gepost door Mazon De joden worden gestraft , er gaat bv een palestijn dood maar ook 20 doden joden. Dan moeten we toch blij zijn :gefeli: :hoera: Jammer dat nog voordat jouw feestje afgelopen is de Joden intussen een paar raketten hebben afgevuurd met de nodige slachtoffers als wraak voor de aanslag.

PeterN
24-09-2003, 12:38

Origineel gepost door Mazon De joden worden gestraft , er gaat bv een palestijn dood maar ook 20 doden joden. Dan moeten we toch blij zijn :gefeli: :hoera: Ook mensen die eerst naar de afkomst van een dode kijken voordat ze in staat zijn om te bepalen of ze hier blij mee moeten zijn, zijn moeilijk serieus te nemen.

mokromike
24-09-2003, 12:44
Hoe zouden jullie er over denken als Amerikaanse soldaten hun kinderen zouden mee nemen naar Irak en daar gewond raken of gedood zouden worden ? Hoe vinden jullie het dat mensen hun kinderen mee nemen naar een stuk land dat gestolen is en dat ze met het vergieten van bloed hebben gestolen ? Wat zou jij doen als er iemand bij je in huis inbreekt, gewapend is, en niet weg gaat maar zijn vrouw en kinderen in je huis laat wonen ? Stel je voor het komt tot een vuurgevecht ? Wie heeft heeft de zieke keus gemaakt om kinderen te introduceren op het slagveld en ze daar gevaar te laten lopen ? Kinderen zijn per definitie altijd onschuldig en moeten te alle tijden beschermd worden tegen dit soor onverantwoordlijke psychopaten die hun eigen kinderen in gevaar brenegen door ze ongewild te laten participeren in een bezetting.

Ezzedine
24-09-2003, 13:17
Ja Zelfmoordaanslagen mogen niet Martelaaroperaties wel formuleer het volgende keer beter dan kunnen we er over discusseren. Maar de beste Islamitische geleerden zegen dat Martelaaroperaties een obligatie zijn voor mannen in een bezet land. Het MOET zelfs

Willemien
24-09-2003, 13:25
Origineel gepost door Ezzedine Ja Zelfmoordaanslagen mogen niet Martelaaroperaties wel formuleer het volgende keer beter dan kunnen we er over discusseren. Maar de beste Islamitische geleerden zegen dat Martelaaroperaties een obligatie zijn voor mannen in een bezet land. Het MOET zelfs Waarom gaan die Imans dan zelf niet met een bommetje onder de arm ??? Stelletje hypocrieten, het moet, maar dan wel graag door een 16-jarige puber of zo die lekker makkelijk op te naaien is. Dan vieren zij het feestje als die arme jongen in duizend stukjes in de straten van Jeruzalem ligt en zijn moeder gebroken bij zijn grafsteen staat.

mokromike
24-09-2003, 13:26
uhhh....waaarom gaan Bush, Blair, en Balkenenden niet zelf naar Irak en Afganistan om daar te vechten ? :confused:

Bazba
24-09-2003, 13:28
Jullie slaan de slijker op z'n kop! Het geheim van macht is er voor te zorgen dat anderen de offers brengen voor jouw doelen. En genieten dat dat is, joh...

Willemien
24-09-2003, 13:33
Origineel gepost door mokromike uhhh....waaarom gaan Bush, Blair, en Balkenenden niet zelf naar Irak en Afganistan om daar te vechten ? :confused: Dat is niet iemand opdracht geven tot ZELFmoord !!!!! En zij zijn geen GEESTELIJKEN die over het GELOOF denken te gaan ... Imans die roepen dat uit Gods naam !!! Ooit een dominee in nederland horen oproepen om ergens te gaan vechten of (zelfmoord) aanslagen te gaan plegen of the verheerlijken ??? Als imans zouden zeggen: als je land bezet is, dan moet je ervoor gaan VECHTEN, dan ben ik het daar helemaal mee eens !!! Maar als ze zeggen: je moet ZELFMOORD aanslagen gaan plegen , dan vind ik dat heel wat anders, dat is 100% misdadig en 100% grof misbruik maken van je aanzien als geestelijke voor 100% politieke doeleinden, en 100% meedogenloos t.o.v. iedereen die ze daarmee de dood injagen !!

mokromike
24-09-2003, 13:46
Bij een beslissing tot het voeren van een oorlog wordt op het ministerie van defensie ook een calculatie gemaakt van het aantal slachtoffers dat binnen eigen gelederen zal vallen. Dus ze weten ook bij voorbaat al dat "X" % niet meer zal terugkeren. Die stuur je ook willens en wetens de dood in onder het mom "Sterven voor je vaderland is Oke" ! Hamas zegt sterven voor de zaak van ALLAH is Oke ! Je hebt altijd nog de keus om in het leger te gaan of je aan te sluiten bij Hamas. Wat geestelijken zouden doen in Nederland kan ik niet zeggen....laten we afwachten totdat NL 50 jaar gruwelijk bezet en onderdrukt wordt...dan oordelen we daar wel over.

Willemien
24-09-2003, 13:50
Origineel gepost door antimadkhali martelaarsacties zijn geen zelfmoord. Zelfmoord is het opzettelijk beeindigen van het levenomdat men het leven haat en daarmee ook de schepper haat . Martelaarsacties zijn acties die te maken hebben met zelfopoffering , niet omdat men het leven haat maar omdat deze actie de enige actie is op dat moment om de vijand diep te treffen. Men weet dat de beloning bij de Schepper is en gaat ervoor. Men ziet zijn opoffering als het begin van een eeuwige leven in de hemel bij zijn geliefde broeders en zusters. Laatste martelaarsactie in Tel Aviv werd tevens uitgevoerd door een imam. Moge Allah hem belonen en de bezetters straffen. En zijn geen onschuldigen tussen de joodse bezetters. Ja, ik zie het al helemaal voor me. Dag Allah - God. Ik heb zojuist 10 joodse kinderen, 3 joodse vrouwen, en 8 joodse mannen expres laten ontploffen. Ze houden mijn land bezet. U weet wel, dat volkje van u, dat u uit Egypte hebt geleid een tijdje terug. Vind u toch niet erg he, dat ik wat vrouwtjes, kindjes en mannetjes van dat volkje van u om zeep heb geholpen. U heeft vast wel een mooi plekje voor me, hier in de hemel. O ja, en vlak daarachter komen natuurlijk die 3 vrouwen, 10 kinderen en 8 mannen bij de hemelpoort aan voor een babbeltje met God. Als die nou ook meemogen naar de hemel, want tenslotte zijn zij ook opgeofferd voor de goede zaak van de Palestijnen -tegen wil en dank maar toch - en God zet ze naast elkaar, dan kunnen ze nog even leuk nababbelen. Goh, was jij nou die jongen met die rooie jas aan ?? Nou, nooit gedacht hoor, dat daar een bom onder zat. Echt knap, had je goed verstopt. Hoeveel kost dat nou tegenwoordig ? Zo'n enkele busreis Palestina - Israel ?

Peej
24-09-2003, 14:03
Origineel gepost door mokromike uhhh....waaarom gaan Bush, Blair, en Balkenenden niet zelf naar Irak en Afganistan om daar te vechten ? :confused: Waarom zitten schreeuwers als Mokromike, Antimadkhali, Ezzedine en Mazon nog steeds in de beschermde omgeving van hun Nederlandse huis achter hun computer te schreeuwen over het onrecht van hun broeders wordt aangedaan. Wel erg gemakkelijk hoor. Als jullie zo begaan zijn met de Palestijnse zaak en als jullie zo'n voorstanders zijn van de zelfmoordaanslagen, waarom hangen jullie jezelf dan niet vol met springstof om een Israƫlische bus te laten ontploffen. Als jullie dat doen zouden jullie echte kerels zijn (geen verstandige kerels maar wel echte kerels). Nu zijn jullie alleen maar een stel schreeuwende meelopers die juichen over de lijken van onschuldigen (Palestijns en Joods). En voordat jullie mij vragen om zelf in het Israƫlische leger of in een bus in Jeruzalem te stappen, herhaal ik nog maar een keer wat ik van het conflict denk. In mijn ogen de extremistische delen van beide partijen Israel en de Palestijnen moeten geworden geneutraliseerd zodat het nadenkende vredelievende deel in goed overleg tot een oplossing van het probleem kan komen. Zolang er over en weer vijandigheden worden uitgeoefend zijn beide partijen fout. En zolang er doden vallen maakt het ook geen ene donder uit wie er fouter is. Het moorden moet gewoon stoppen.

Willemien
24-09-2003, 14:17

Origineel gepost door mokromike Bij een beslissing tot het voeren van een oorlog wordt op het ministerie van defensie ook een calculatie gemaakt van het aantal slachtoffers dat binnen eigen gelederen zal vallen. Dus ze weten ook bij voorbaat al dat "X" % niet meer zal terugkeren. Die stuur je ook willens en wetens de dood in onder het mom "Sterven voor je vaderland is Oke" ! Hamas zegt sterven voor de zaak van ALLAH is Oke ! Je hebt altijd nog de keus om in het leger te gaan of je aan te sluiten bij Hamas. Wat geestelijken zouden doen in Nederland kan ik niet zeggen....laten we afwachten totdat NL 50 jaar gruwelijk bezet en onderdrukt wordt...dan oordelen we daar wel over. De zaak van ALLAH :confused: Het wordt al gekker hierzo !! Ik ben me ervan bewust dat het allemaal niet zo simpel ligt, en dat het palestijnse volk zwaar te lijden heeft. Maar juist ook daarom !! Het is mijn stellige overtuiging dat het palestijnse volk alleen maar MEER en LANGER zal lijden, zolang die negatieve spiraal van geweld van beide kanten -israel en palestina- gevoed blijft worden. Ik zie het niet als een strijd Israel - Palestina, maar als een strijd tussen de gewelddadige, kwaadaardige mensen (bijv. kolonisten, sharon, hamas) tegen de mensen die in vrede willen leven en bereid zijn om de problematiek eerlijk onder ogen te zien (een groot deel van beide bevolkingen). En wat dat betreft is het wel misdadig dat de joodse agressieve rechtse regering zoveel geld en steun krijgt van machtige landen zoals amerika, waardoor de situatie nog meer verziekt is dan ie al was.

Pagina's : [1] 2 3 4