Bekijk originele versie : Hoe behoren moslims om te gaan met de nederlanders?
klik hier (http://forums.marokko.nl/showthread.php?threadid=146025&referrerid=28643)
Hoe behoren moslims om te gaan met de nederlanders?
Hoe behoren mensen om te gaan met hen medemens?
Klinkt dat niet beter, een moslim is niet beter dan een ander mens. Het enige was een onderscheid maakt, is het geloof, beleef je je geloof als moslimzijnde, dan ben je beter. Maar respect en opvoeding heeft niets met Nederlander, MArokkaan of Moslim te maken. Heb respect dan krijg je respect
Origineel gepost door Corrie
Het is zo simpel, gewoon omgaan met nederlanders alsof het mensen zijn ;)
Als iedereen elkaar gewoon behandeld zoals je een mens hoort te behandelen dan is het helemaal ok, geld voor iedereen...
hoe behoor je een mens dan te behandelen??
sommige houden van klappen anderen willen dat je lief tegen hun doet.
de islaam schrijft ons voor hoe wij met mensen om moeten gaan, ik heb voor nederlanders gekozen maar het kon beter europezen zijn.
mohiem ..
NoisySilence
23-09-2003, 21:03
Origineel gepost door MuzzyAA
klik hier (http://forums.marokko.nl/showthread.php?threadid=146025&referrerid=28643)
:rolleyes:
Origineel gepost door amina01
Hoe behoren moslims om te gaan met de nederlanders?
Hoe behoren mensen om te gaan met hen medemens?
Klinkt dat niet beter, een moslim is niet beter dan een ander mens. Het enige was een onderscheid maakt, is het geloof, beleef je je geloof als moslimzijnde, dan ben je beter. Maar respect en opvoeding heeft niets met Nederlander, MArokkaan of Moslim te maken. Heb respect dan krijg je respect
Daar gaat het nu niet om, je ziet dat vele moslims stelen en bedriegen bij nederlanders. Zij dneken dat, dit zijn toch afvalligen en wij hoeven niet normaal te doen tegen hun. hierin dat stukje staan dus tegen argumenten.
NoisySilence
23-09-2003, 21:07
Daar gaat het nu niet om, je ziet dat vele moslims stelen en bedriegen bij nederlanders. Zij dneken dat, dit zijn toch afvalligen en wij hoeven niet normaal te doen tegen hun. hierin dat stukje staan dus tegen argumenten.
:jammer:
Ik denk niet dat die moslims die stelen en die Nederlanders bedriegen dat doen omdat ze de Nederlanders als afvalligen zien.
Het gaat hier om een kleine, maar zeer opvallende, minderheid van Moslims (waartussen helaas ook de Marokkanen opvallen) die stelen en bedriegen omdat ze graag Nike schoenen, merkkleding en een dure scooter of auto willen.
Ze zijn echter te vroeg uitgevallen op school en kunnen vanwege een te lage opleiding geen fatsoenlijke baan met dito salaris krijgen. Daardoor vervallen ze in criminaliteit om zo de materiële zaken te krijgen waar ze recht op denken te hebben omdat anderen het ook hebben.
Overigens komt die uitval op school mijns inziens meer door onaangepast gedrag dan door een gebrek aan intelligentie.
Want als je ziet hoe goed bijvoorbeeld veel Marokkaanse meiden het doen met studeren in Nederland, dan kun je toch niet zeggen dat de domheid in de genen zit bij de allochtonen.
DUTCHIEXL
24-09-2003, 10:59
Origineel gepost door Peej
Ik denk niet dat die moslims die stelen en die Nederlanders bedriegen dat doen omdat ze de Nederlanders als afvalligen zien.
Het gaat hier om een kleine, maar zeer opvallende, minderheid van Moslims (waartussen helaas ook de Marokkanen opvallen) die stelen en bedriegen omdat ze graag Nike schoenen, merkkleding en een dure scooter of auto willen.
Ze zijn echter te vroeg uitgevallen op school en kunnen vanwege een te lage opleiding geen fatsoenlijke baan met dito salaris krijgen. Daardoor vervallen ze in criminaliteit om zo de materiële zaken te krijgen waar ze recht op denken te hebben omdat anderen het ook hebben.
Overigens komt die uitval op school mijns inziens meer door onaangepast gedrag dan door een gebrek aan intelligentie.
Want als je ziet hoe goed bijvoorbeeld veel Marokkaanse meiden het doen met studeren in Nederland, dan kun je toch niet zeggen dat de domheid in de genen zit bij de allochtonen.
wat ik denk is dat deze mensen die hier schetst geen moslims zijn maar gewoon matrealistische honden die zo gemaakt zijn er is ze geleerd om over dure spullen te dromen en allerlei zaken die zeker niet tot de islam horen (uitgaan) genotsmiddelen nemen en als normaal beschouwen welke moslim is dat een echte marokkaanse scheinheilige islamietje heel het jaar mr **** en als het bijna ramadan is oh 40 dagen geen alcohol drinken grootste onzin dat er is en dan nog 327000 individuele voorbeelden van dezelfde scheinheiligheid tegenover zichzelf en god.
en het school probleem licht anders ik zelf heb als advies vwo gehad maar ik heb het zelf verpest en dat weet ik donders goed(van je fouten leer je) maar de andere (maroc allochtoon) kinderen uit mijn klas werd vertelt dat ze beter met hun handen kunnen werken weet je wel hoeveel educatie er dan van je afgenomen wordt gelijk vanaf het eerste jaar stage lopen als vakkenvuller of ruggebreker in de bouw. laat alle jongeren die naar voorgezet onderwijs gaan echt theorie lessen volgen en niets anders werkervaring ouwehoeren ze echt niet over als je met hbo diploma komt solliciteren. ;)
DonAgewan
24-09-2003, 11:03
Van een Nederlander kan je niet per definitie zeggen dat het een Christen is. Het valt me daarom op waarom een Marokkaan per definitie een moslim is voor vele Nederlanders.
Origineel gepost door DonAgewan
Het valt me daarom op waarom een Marokkaan per definitie een moslim is voor vele Nederlanders.
Het is nog erger: vele Marokkanen eisen dat je als Marokkaan je als een moslim moet gedragen of moet voordoen.
Origineel gepost door DonAgewan
Van een Nederlander kan je niet per definitie zeggen dat het een Christen is. Het valt me daarom op waarom een Marokkaan per definitie een moslim is voor vele Nederlanders.
Het valt mij juist op dat een Marokkaan per definitie een moslim is voor vele Marokkanen.
Als je ziet hoe door veel Marokkanen (lthans op dit forum) tegen Joden, Christenen, Hindoes en atheïsten aangekeken wordt is "De Marokkaan" een oprechte Moslim met sterk anti-Westerse sympathieën.
En anders om bij een Moslim wordt er meestal aan een Marokkaan of een Turk gedacht en nooit aan een Surinamer bijvoorbeeld.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.