Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Moeten we blij zijn met de Hoop Scheffer als SG van de Navo?

Bazba
23-09-2003, 20:33

De Hoop Scheffer wordt per 1 januari de nieuwe Secretaris Generaal van de Navo. Moeten we daar nou blij mee zijn, of niet, of maakt het allemaal niks uit? Wat vind jij? Ik denk zelf dat de Navo achterhaald is en voor ons weinig betekenis heeft. Jaap mag het dus opheffen of er anders niet aan beginnen.

remii
23-09-2003, 22:20
Origineel gepost door Bazba De Hoop Scheffer wordt per 1 januari de nieuwe Secretaris Generaal van de Navo. Moeten we daar nou blij mee zijn, of niet, of maakt het allemaal niks uit? Wat vind jij? Ik denk zelf dat de Navo achterhaald is en voor ons weinig betekenis heeft. Jaap mag het dus opheffen of er anders niet aan beginnen. van mij mogen ze de hoop scheffer opheffen ...ik vind dat zo'n ongelofelijke eikel ...maar goed zijn lik en slijmwerk bij de amerikanen lijkt nu wel beloond met zo'n topfunctie

amazigharifi
23-09-2003, 23:04
Niet de hoop maar elende scheffer moet niet naar de Navo maar naar het Den Haag tribunaal om verantwoording af te leggen voor de steun die hij verleent aan de amrerikanen. Hij is medeschuldig aan volkeren moord op de irakezen. De oorlog tegen Irak is een misdaad die gepleegt is door de amerikanen. door de amerikanen te steunen maakt Elende Scheffer ook schuldig aan volkeren moord. de schoothond en zijn gelikte-baas moeten naar het Den Haag tribunaal.

Bazba
24-09-2003, 10:11
Origineel gepost door amazigharifi Niet de hoop maar elende scheffer moet niet naar de Navo maar naar het Den Haag tribunaal om verantwoording af te leggen voor de steun die hij verleent aan de amrerikanen. Hij is medeschuldig aan volkeren moord op de irakezen. De oorlog tegen Irak is een misdaad die gepleegt is door de amerikanen. door de amerikanen te steunen maakt Elende Scheffer ook schuldig aan volkeren moord. de schoothond en zijn gelikte-baas moeten naar het Den Haag tribunaal. Hij is nog niet eens in functie, dus het lijkt me wat vroeg om al verantwoording af te leggen aan het Tribunaal. En ik vraag me af of de redenering "Jaap werkt voor de Navo, de Amerikanen zijn lid van de Navo, de Amerikanen zijn fout in Irak, dus Jaap is fout in Irak" logischerwijs klopt.

Willemien
24-09-2003, 10:32

Origineel gepost door Bazba Hij is nog niet eens in functie, dus het lijkt me wat vroeg om al verantwoording af te leggen aan het Tribunaal. En ik vraag me af of de redenering "Jaap werkt voor de Navo, de Amerikanen zijn lid van de Navo, de Amerikanen zijn fout in Irak, dus Jaap is fout in Irak" logischerwijs klopt. Amazigharifi zit achter de computer. Zijn computer draait onder microsoft windows van Bill Gates. Bill is een kapitalistische amerikaan. De amerikanen zijn fout in Irak.. Ama, op naar het tribunaal !!!!

Bazba
24-09-2003, 10:38
Origineel gepost door Willemien Amazigharifi zit achter de computer. Zijn computer draait onder microsoft windows van Bill Gates. Bill is een kapitalistische amerikaan. De amerikanen zijn fout in Irak.. Ama, op naar het tribunaal !!!! En wat vind je zelf van de vraag?

Willemien
24-09-2003, 10:40
Origineel gepost door Bazba En wat vind je zelf van de vraag? Ik vind dat ik daar nog niet over kan oordelen. Ik wil hem graag beoordelen op zijn werken bij de NAVO, en die goeie man is nog niet eens begonnen. Hij zal in ieder geval geen clausule in zijn contract hebben a la Moberg, voor het geld doet ie het niet. En dat is in ieder geval alvast positief :D

DonAgewan
24-09-2003, 11:14
De NAVO is volgens mij achterhaald sinds de val van het Warschaupact. Denk dat we meer steun en toenadering moeten zoeken bij onze buren uit Rusland en het Oostblok dan hebben we ook geen groot leger nodig om Europa te verdedigen.

rnaj
24-09-2003, 11:23
Origineel gepost door DonAgewan De NAVO is volgens mij achterhaald sinds de val van het Warschaupact. Denk dat we meer steun en toenadering moeten zoeken bij onze buren uit Rusland en het Oostblok dan hebben we ook geen groot leger nodig om Europa te verdedigen. Maar dat doen we toch. Ik dacht dat de NAVO juist werd uitgebreidt met een aantal ex-oostblok landen. En inderdaad de NAVO is aardig de weg kwijt, een leger zonder vijand blijft een betje raar. Maar wat denk je dan van de vredesmissies die onder de vlag van de NAVO worden uitgevoerd.

Jupiter
24-09-2003, 11:26
Origineel gepost door DonAgewan De NAVO is volgens mij achterhaald sinds de val van het Warschaupact. Denk dat we meer steun en toenadering moeten zoeken bij onze buren uit Rusland en het Oostblok dan hebben we ook geen groot leger nodig om Europa te verdedigen. Dan kun je net zo goed ook met China en Zuid-Amerika iets beginnen. Dan blijft alleen Afrika over. Maar daar hoef je geen zorgen over te maken. De laatste invasie vanuit Afrika was bijna 700 jaar geleden. De NAVO is niet achterhaald omdat er anders heel veel toppolitici zonder functie komen te zitten................. :D

DonAgewan
24-09-2003, 11:57
Origineel gepost door rnaj Maar dat doen we toch. Ik dacht dat de NAVO juist werd uitgebreidt met een aantal ex-oostblok landen. En inderdaad de NAVO is aardig de weg kwijt, een leger zonder vijand blijft een betje raar. Maar wat denk je dan van de vredesmissies die onder de vlag van de NAVO worden uitgevoerd. Onder gezag en met de goedkeuring van de VN. De VN moet een eigen apparaat krijgen waarmee ze kunnen ingrijpen zoals nu in verschillende delen van Afrika die nog steeds worstelen met de erfenis van het imperialisme. De NAVO is om een andere reden niet zo goed omdat de EU zichzelf moet kunnen verdedigen zelfs tegen de VS. We worden een te machtig blok en concurrent van de VS en China in de toekomst. Zolang er een NAVO is zal men de noodzaak van een eigen apparaat niet inzien omdat men terug kan vallen op de NAVO. Een volwassen Europa heeft meer eigen inbreng nodig en moet zelfstandig kunnen manoeuvreren op internationaal gebied zonder daarvoor goedkeuring te krijgen van Washington.

Bazba
24-09-2003, 16:54
De VN heeft een eigen apparaat: de VN vredsmacht ("Blauwhelmen") die afhankelijk van de inzet uit omringende, betrokken of juist neutrale landen wordt betrokken. Een eigen "VN leger" zou van de VN een soort nieuwe wereldmacht maken met alle nadelen van dien. De Navo landen leveren natuurlijk ook troepen aan de VN, maar in principe staat dit los van de Navo.