Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Je zegt dat je geen rascist bent? maar zou jij je dochter laten trouwen met een neger

Pagina's : [1] 2 3 4 5

FaruQ
04-08-2002, 11:21

Allah swt leert ons in de Qoran: *“O mensheid, Wij hebben jullie geschapen uit een man en een vrouw en Wij hebben jullie tot volken en stammen gemaakt, opdat jullie elkaar leren kennen. Voorwaar, de meest edele van jullie is bij Allah degene die het meest (Allah) vreest. Voorwaar, Allah is van alles op de hoogte, Alwetend.” Beste broeders en zusters, de betekenis van bovenstaande aya is zo helder als schoon water in een schoon glas. Het is alsof dit vers alle mensen verbindt door een horizontale lijn met zijstromen die teruggaat tot de eerste mensen: Adam en zijn vrouw. Daarna wordt er een verticale lijn getrokken die ons leert dat de godvrezendheid de rang bepaalt op deze verticale lijn. Het verhaal dat hieronder volgt, is een verhaal dat waar gebeurd is. Het is een verhaal over een man wiens geloof en islam door Allah SWT beproefd werd en voor dat examen zakte. Wij vragen Allah hem te vergeven en dat wij lering mogen trekken uit zijn voorbeeld. Een oudere man in een marokkaans dorp was gekend om zijn vroomheid en zijn kennis van de Qoraan. Op een dag liep hij in het dorp en kwam bij een gedeelte waar “bruine” en “blanke” mensen door elkaar woonden. Hij zag dat er ruzie was tussen de “bruine” en “blanke” mensen en wierp zich op met de intentie om de mensen te verzoenen. Nadat hij hun aandacht had gekregen riep hij op om God te vrezen en het conflict op normale wijze op te lossen zonder raciale aspecten bij te betrekken, elkaar niet uit te schelden voor blanken of zwarten, maar elkaar te behandelen als broeders in de Islam. Hij reciteerde enkele ayaat (waaronder bovenstaande) en herinnerde hen aan enkele wijze lessen van onze geliefde profeet (asw). De moslims werden aan God herinnerd en vrees voor Hem en overtuiging van Zijn Wijsheid en kennis drong met de Qoranverzen hun harten binnen. Zij verzoenden elkaar. Alhamdulli Allah. Enkele dagen daarna smeed een groepje “blanken” een sluw plan tegen de vrome man. Zij vroegen de grootste, bruinste man uit het dorp hen te helpen en hij stemde in. Zij kleedden hem in de duurste djelabba van de markt, deden hem een mooie dolk om en kochten witte balghat (marokkaanse sloffen) voor hem. Toen gingen zij naar het huis van de vrome man, die hen gastvrij ontving. Na een feestelijke maaltijd, tijdens het drinken van de thee richtte de vrome man het woord tot de leider van de groep: “Ya Fulan, onthul mij waaraan heb ik dit geeerd bezoek te danken?” “ Ya shaykh, het verblijdt ons je te kunnen mededelen dat wij zijn gekomen om de hand van je dochter te vragen” “Masha Allah, en met wie heb ik het genoegen”, zijn ogen over het groepje jongemannen dwalend. “Ya shaykh, het gaat om deze man”, en de leider wees naar de bruine man. Het blije gezicht van de oude man veranderde in een honderste van een seconde en trok wit weg, de neger ontblootte zijn witte gebit in een grote grijns. De oude vrome man stond op en veranderde in een scheldkanon: “Wat zeg je me ? Komen jullie bij mij met deze neger om de hand van mijn dochter te vragen?! Vervloekt zijn jullie en jullie bezoek, nog nooit ben ik zo diep beledigd. Vertrek uit mijn huis !” N3am, Dit verhaal is een voorbeeld voor velen van ons. Vraag jezelf eens af: Als er morgen een islamitische man zou komen die Allah een bruine of een zwarte kleur heeft gegeven, en hij zou de hand van mijn dochter of zus vragen, zou ik instemmen? Ik denk dat maar weinigen zouden instemmen. Het is namelijk niet de godsvrees die voor velen het beeld bepaald, maar de kleur of een titel, afkomst of rijkdommen. Hoe kunnen wij dit van onszelf en anderen accepteren, terwijl de edelste en voornaamste onder ons, de Nabi asw, moslims met een zogenaamde ”belangerijke afkomst” aanmoedigde met vroegere slaven en hun kinderen te trouwen? Hij huwelijkte Zainab bint Jash (ra) uit aan zijn vrijgelaten slaaf en geadopteerde zoon, de donkere Zaid ibn Al Harith (ra). Afgaan op afkomst, kleur, rijkdom, etc. is een onderdeel van trots. Trots waarover Ibn Masood van de profeet asw heeft overgeleverd: “Degene, die in zijn hart trots heeft met het gewicht van een korrel van een mosterdzaadje zal het paradijs niet binnengaan”. Allah swt heeft zwarte (en leg de nadruk op zwarte) slijk gebruikt voor de schepping van Adam, Hij swt leert ons: *En,voorzeker, Wij hebben de mens(Adam)geschapen uit klei, van zwart slijk. 15:26 *(Gedenkt) toen jouw Heer tot de Engelen zei: “Voorwaar ik zal een mens scheppen van klei, uit zwart slijk gevormd” 15:28 Broeders, zusters besef je dat de islam de enige godsdienst is die geen raciale voorkeuren bevat? Een arabier is niet beter dan een zwarte, noch is een zwarte beter dan een blanke maar: *“Voorwaar, de meest edele van jullie is bij Allah degene die het meest (Allah) vreest.” 49:13 De Islam onderscheidt zich, Allah leert ons wat wij niet weten! Lees, wat zij zeggen die niet willen weten, niet willen weten dat de Profeet asw Gods Gezant en Boodschapper is, lees: *“En zij (de joden en christenen) zeiden: Niemand zal het paradijs binnengaan, behalve wie Jood of christen was.” 2:111 Dat zijn hun wensen, hun vermoedens, hun leugens. Wat is het antwoord van Allah swt op deze wensen, vermoedens en leugens? Lees de daaropvolgende vers in surat Baqara: *“Welzeker! Wie zich volledig in overgave wendt tot Allah en die een weldoener is, voor hem is zijn beloning bij zijn Heer. Geen vrees zal over hen komen en zij zullen niet treuren.” Alhamdulli llah. Tot slot wil ik eindigen met het gebod van Allah om te kijken; om ons heen te kijken naar Zijn tekenen: Surat 35 ayat 27, 28 *“Zie jij niet dat Allah uit de hemel water doet neerdalen waarmee Wij vruchten met verschillende kleuren voortbrengen ? En dat er witgestreepte en roodgestreepte bergen met verschillende kleuren en ook ravezwarte zijn? En dat er ook onder de mensen, de dieren en het vee zijn die verschillende kleuren hebben? Voorwaar, het zijn slechts de bezitters van kennis onder Zijn dienaren die Allah vrezen. Voorwaar, Allah is Almachtig, Vergevingsgezind.” Saddag Allahu 'adhiem!

ithran
04-08-2002, 13:24
Nee,ik zou mijn dochter nooit met een neger laten trouwen.

wasima2000
04-08-2002, 13:27
Origineel gepost door ithran Nee,ik zou mijn dochter nooit met een neger laten trouwen. Want??????????????

tonk
04-08-2002, 13:41
Als ik een dochter had, mocht ze trouwen met wie ze wil, dus ook met een neger. Overigens, een eventuele zoon zou van mij ook best met een negerin mogen trouwen. karima_lal

najwa
04-08-2002, 16:36

mijn dochter/ zoon mag met elke ras trouwen als ie maar een moslim is!!! liefs voordat ze elkaar hebben leren kennen..

Tealc
04-08-2002, 16:47
Mijn kinderen mogen met iedereen trouwen, zolang ze maar van het andere geslacht zijn. Geen homohuwelijken dus.

younesel18
04-08-2002, 16:54
Denken jullie dat verschillende tradities en gewoontes vlekkeloos met elkaar kunnen leven? Van mij mag zij of hij wel trouwen met wie zij of hij wil(moet wel moslim zijn natuurlijk), maar de vraag is of dat wel goed gaat. Ik ken genoeg mensen (onder andere een oom die een negerin als vriendin had) waarbij het totaal verkeerd is gegaan. Niet alleen tussen hem en haar, maar ook tussen de families. Waarom is het trouwens een negerin en niet een chinees ofzo???????

Wamen
04-08-2002, 17:44
I love negers I love negers :verliefd: :Iluvu:

remii
04-08-2002, 17:55
Origineel gepost door Wamen I love negers I love negers :verliefd: :Iluvu: mens ..waarom zet je het niet op CNN...dan weet heel de wereld het ..

Wamen
04-08-2002, 17:59
Origineel gepost door remii mens ..waarom zet je het niet op CNN...dan weet heel de wereld het .. Als het hier op yasmina staat dan ben ik al heel blij :) I love negers I love negers :verliefd: :Iluvu:

The_Jackal
04-08-2002, 18:02
Origineel gepost door Wamen Als het hier op yasmina staat dan ben ik al heel blij :) I love negers I love negers :verliefd: :Iluvu: hahaha bsahtek :Iluvu:

hadja
04-08-2002, 18:04
Salaam oe aleikom wr wb, Als ik later kinderen zou hebben (inscha allah) is het enige wat ik aan zijn/haar toekomstige partner zal vragen of ie gelovig is.(moslim) Zijn/haar afkomst,etniciteit is een bijzaak. Als 2 mensen van elkaar houden en het goed met elkaar kunnen vinden dan speelt etniciteit geen rol. Elhamdoelilah maakt de islam geen onderscheid tussen zwart of wit,rijk of arm..enz. enz. dus waarom zou ik dat moeten doen.??? P.S. dat gehamer de hele tijd over negers... wat bedoel je met negers?(er zijn ook donkere marokkanen) wa aleikom oe salaam wr wb, :zwaai:

Wamen
04-08-2002, 18:05
Origineel gepost door The_Jackal hahaha bsahtek :Iluvu: Schoekran ya oema :)

The_Jackal
04-08-2002, 18:10
ik heb vroeger buren gehad die zwarten waren en als geloof de islam hadden wallah moest ik een dochter gehad hebben, dan had ik hem met alle plezier mijn dochter willen geven ... het allerbelangrijkste is islam, meer niet (oprechtheid, eerlijkheid, ... zijn dan sowieso inbegrepen, als het een goede moslim betreft wel te verstaan !!!)

mell
04-08-2002, 19:02

Inderdaad, wat is dit? walgelijk vind ik dit, dat mensen zich daar druk over maken, veel belangrijker is het dat die neger een goede man is die je dochter goed behandelt en als vrouw respecteert. en vaak wordt inderdaad vergeten dat sommige Marrokanen er ook niet bepaald witjes uitzien.

Pagina's : [1] 2 3 4 5