Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Iraakse regeringsraad pakt Arabische tv-zenders aan

sword
23-09-2003, 14:52

Bron: Belga 23/9/2003 13:55 BAGDAD 23/09 (BELGA/AG) = De door de VS ingestelde Iraakse regeringsraad wil harde maatregelen nemen tegen de Arabische tv-zenders al-Jazeera en al-Arabiya. Dit heeft een lid van de raad, Samir Soemaidy, dinsdag gezegd. De kantoren van beide zenders worden op zijn minst gesloten. Sumaidy zei dat de regeringsraad zich maandag heeft gebogen over een aantal Arabische media, met name al-Arabiya en al-Jazeera, die zich misdragen zouden hebben. Zijn opmerking komt op een moment dat in Bagdad druk wordt gespeculeerd over sluiting van beide tv-stations, omdat ze volgens critici de weerstand in Irak tegen de Amerikaanse bezettingsmacht aanwakkeren. De voorlopige regering onderzoekt nu de wettelijke middelen om de kantoren van beide stations te sluiten. Meer details gaf de woordvoerder niet. (LAN) De amerikanen gaan de "onafhankelijke" media verbannen, hoe democratisch toch van onze cowboy's en vanaf nu krijgen we nog alleen beelden te zien van blije tevreden Iraki's! Wie herrinert er zich nog die beelden van blije tevreden zwartjes in Afrika gedurende de kolonisatie? :zwaai: Sword

Danielle2
23-09-2003, 16:46
Ik las pas in de Volkskrant dat veel Irakis verbijsterd zijn omdat die arabische zenders Saddam nog steeds als held afschilderen. Misschien is het daarom dat de zenders gesloten worden. Ik volg zelf Al Jazeera niet, maar het zou toch belachelijk zijn als die inderdaad doet alsof het verdrijven van Saddam een verlies voor het irakese volk is? Het zou natuurlijk ook belachelijk zijn als voortaan alleen CNN te zien zou zijn daar, die Bush als held afschildert. Misschien moet Irak een eigen nieuwszender krijgen, met eigen berichtgeving over verleden en heden.

RitaMaria
23-09-2003, 17:11
Origineel gepost door sword Bron: Belga 23/9/2003 13:55 BAGDAD 23/09 (BELGA/AG) = De door de VS ingestelde Iraakse regeringsraad wil harde maatregelen nemen tegen de Arabische tv-zenders al-Jazeera en al-Arabiya. Dit heeft een lid van de raad, Samir Soemaidy, dinsdag gezegd. De kantoren van beide zenders worden op zijn minst gesloten. Sumaidy zei dat de regeringsraad zich maandag heeft gebogen over een aantal Arabische media, met name al-Arabiya en al-Jazeera, die zich misdragen zouden hebben. Zijn opmerking komt op een moment dat in Bagdad druk wordt gespeculeerd over sluiting van beide tv-stations, omdat ze volgens critici de weerstand in Irak tegen de Amerikaanse bezettingsmacht aanwakkeren. De voorlopige regering onderzoekt nu de wettelijke middelen om de kantoren van beide stations te sluiten. Meer details gaf de woordvoerder niet. (LAN) De amerikanen gaan de "onafhankelijke" media verbannen, hoe democratisch toch van onze cowboy's en vanaf nu krijgen we nog alleen beelden te zien van blije tevreden Iraki's! Wie herrinert er zich nog die beelden van blije tevreden zwartjes in Afrika gedurende de kolonisatie? :zwaai: Sword Ik wist 't wel, dit is nog maar het 'begin' :rolleyes:

sword
23-09-2003, 17:17
Origineel gepost door Danielle2 Ik las pas in de Volkskrant dat veel Irakis verbijsterd zijn omdat die arabische zenders Saddam nog steeds als held afschilderen. Misschien is het daarom dat de zenders gesloten worden. Ik volg zelf Al Jazeera niet, maar het zou toch belachelijk zijn als die inderdaad doet alsof het verdrijven van Saddam een verlies voor het irakese volk is? Het zou natuurlijk ook belachelijk zijn als voortaan alleen CNN te zien zou zijn daar, die Bush als held afschildert. Misschien moet Irak een eigen nieuwszender krijgen, met eigen berichtgeving over verleden en heden. Die twee Arabische zenders zijn "te lastig" geworden met hun continue stroom informatie over aanslagen die gepleegd worden door het Iraaks verzet. Dat is de enigste reden waarom zij uit Irak moeten verdwijnen! :zwaai: Sword

Rajaa
23-09-2003, 20:35

Maar als de amerikanen echt als voorbeeld dienen dan mogen de media in Irak hun borst natmaken. 51% van de aandelen naar de overheid, net als in the big USA! :rolleyes: Die Bush, de plannen voor de volgende invasie zijn misschien nog niet helemaal rond terwijl zijn tijd dringt! In Irak valt het allemaal vies tegen voor die yankees.. Maar met de door de VS geregiseerde uitwijzing van honderdduizenden illegale gastarbeiders uit Djibouti zou het me niets verbazen als datzelfde Djibouti de nieuwe uitvalsbasis van de Amerikaanse expansieoorlogen wordt.

Maghrani
23-09-2003, 21:13
De Amerikanen willen alles wat kritiek kan leveren weg hebben. De amerikanen willen zelf de Irakezen beinvloeden met hun eigen media

romaisa_girl17
24-09-2003, 09:58
eeeeeeeeej weten jullie wat raar is ik heb geken toen die man het verkondigde. Een van zij smoesjes was het feit dat al jazeera en al arabia aanhangers van Saddam hussain laten zien.. HET RAARE IS dat deze regering is opgebouwd en daar gezaaid om op een "democratiesche" manier Irak te regeren. Maar daar en tegen mogen alle kanalen (want hij zei "we beginnen met deze twee en alle ander die hier geen voorbeeld van nemen overkomt hetzelfde) niets laten zien Terwijl de grote "tiran" Saddam Hussain nooit een poging heeft probren te maken toen aljazeera en alle andere kanalen leden van allerlei oppositie partijen intervieuwde (ik bedoel toen hij nog regeerde) hahahha en dan zeggen ze wij zijn democratiesch wat betreft "alles" Deze regering gaat Irak terug brengen naar zijn oude tijd . de tijd van de elabasie'ien (die waren beroemd wegens hun alledaagse bedrog) DIT WORDT IRAK!!!!!!!!

Jupiter
24-09-2003, 11:39
Ik vind het een enorme blunder om die zenders te verbieden. Zeker als het zenders zijn die in de hele Arabische wereld worden ontvangen. Dit kan het begin worden van nog meer dingen die verboden worden vanwege de "veilligheid" Maar nu iets anders: ik kijk al meer dan 5 jaar naar Al-Jazeera en ook toen Saddam nog aan de macht was. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iets heb gezien over wat er allemaal gebeurde in Irak. Geen interviews met gevluchte Iraki's die gemarteld zijn of kritiek op wat er daar allemaal gebeurde. Ook over andere Arabische landen waar toch het een ander gebeurt hoor je nauwelijks kritiek over die regeringen. Af en toe een beschuldiging of een interview, maar er worden nooit namen genoemd of regeringsleiders direct beschuldigt. Dus als je als zender Amerika hard aanpakt moet je dat ook doen met al die andere regimes.

romaisa_girl17
25-09-2003, 15:51
He ik weet niet wat jij eigenlijk kijkt op de el jazeera..... Maar wat betreft dat er geen interviews waren met Irakeezen die gemarteld waren???? Die zag je wel hoor. En percies nog bij ''lik'a gass'' en "tahta elmijhar". En ik wet zeker dat ik vaak heb gekeken naar "El itijah elmohakis" waar ze dan hierover discusseerden En wat betreft een van zijn argumenten VAN dat "aljazeera en al arabia een FITNA verwekken in Irak" Vind ik dat wel erg overdreven . De hedendaagse regerings systeem in Irak is een soort spelletje van Amerika. Dingen die zij niet wil doen laat ze anderen doen zodat zij er zo genaamd niks meetemaken heeft. EN trouwens """""""het is toch een democratie"""""" dan mag je toch laten zien en zeggen wat je wilt....of niet??? EN dat regerings leiders niet direct worden beschuldigt ???????? Heb je niet gekeken naar "lik'a gas" waar ze een oude president van Algerije hadden ondervraagd die man wou niet veel kwijt. Maar nadat de Algerijnse regering hem had verwijt voor dingen die hij niet zij ,ug in "billa hodoed" waar hij alles blootlegde inc. namen!!!!!!!! En ik sta erbij dat je als zender mag zeggen en laten wat je wilt !! Of wil Amerika Irak alleen voor CNN laten om alles onder tafel te laten........

DonAgewan
25-09-2003, 15:59
dacht het dus ook. Al Jazeera is populair geworden omdat het alles bloot legde en ook Arabische dictators durfde en durft te bekritiseren ipv te buigen voor ze wat de oude arabische pers altijd deed en vaak nog doet.