Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wat zou je doen als iemand in je omgeving slachtoffer word van incest (netwerk)

salimma19
22-09-2003, 23:00

Salaam aleikum, ik zag net (op het internet) een uitzending van het programma Netwerk. Daarin vertelde een Marokkaans meisje over haar vader die haar seksueel misbruikte. Nou vraag ik me af hoe jullie zouden reageren als je buurmeisje of collega of wie dan ook met zo'n verhaal zou komen. Zou je haar geloven? Zou je haar helpen? Wat zou je doen?? En wat vind je ervan dat zoiets naar buiten word gebracht??? Ik ben benieuwd hoe jullie (marokkanen) hierover denken. Alvast bedankt. :zwaai:

Selina
22-09-2003, 23:04
Origineel gepost door salimma19 Salaam aleikum, ik zag net (op het internet) een uitzending van het programma Netwerk. Daarin vertelde een Marokkaans meisje over haar vader die haar seksueel misbruikte. Nou vraag ik me af hoe jullie zouden reageren als je buurmeisje of collega of wie dan ook met zo'n verhaal zou komen. Zou je haar geloven? Zou je haar helpen? Wat zou je doen?? En wat vind je ervan dat zoiets naar buiten word gebracht??? Ik ben benieuwd hoe jullie (marokkanen) hierover denken. Alvast bedankt. :zwaai: Ik Zou Haar Helpen,Wat Is Adres Van Netwerk?

salimma19
22-09-2003, 23:05
Ja je zou haar helpen maar hoe?? en wat vind je ervan dat dit naar buiten word gebracht?? Kom op denk er goed over na, ga er dieper op in.........dit is echt heel belangrijk en ik hoop dat er veel mensen reageren.

Selina
22-09-2003, 23:06
Origineel gepost door salimma19 Ja je zou haar helpen maar hoe?? en wat vind je ervan dat dit naar buiten word gebracht?? Kom op denk er goed over na, ga er dieper op in.........dit is echt heel belangrijk en ik hoop dat er veel mensen reageren. Ik Moet Eerst Even Die Verhaal Lezen,Dus Heb Je Link

salimma19
22-09-2003, 23:20

Je hoeft niet het verhaal te lezen om er op in te gaan. Maar ik vind het tof van je dat je in ieder geval reageert en intresse toont. Als je een topic over ontmaagde meisjes begint vind iedereen het hartstikke boeiend. Heb je het over zo'n trieste gebeurtenis........heeft 'iedereen' er schijt aan. Ik kan daar zwaar boos om worden...........stelletje debielen hier sommigen echt waar Selina bedankt meid :goedzo:

Selina
22-09-2003, 23:30
Origineel gepost door salimma19 Je hoeft niet het verhaal te lezen om er op in te gaan. Maar ik vind het tof van je dat je in ieder geval reageert en intresse toont. Als je een topic over ontmaagde meisjes begint vind iedereen het hartstikke boeiend. Heb je het over zo'n trieste gebeurtenis........heeft 'iedereen' er schijt aan. Ik kan daar zwaar boos om worden...........stelletje debielen hier sommigen echt waar Selina bedankt meid :goedzo: Graag gedaan,Ik Moet je eerlijk zeggen Dat Het moeilijk is,Ik Zou Haar Zeker Helpen

salimma19
22-09-2003, 23:33
goed om dat te weten. zo hoort het ook

diesel49
23-09-2003, 01:32
Zoek hulp Slachtoffers van seksueel geweld of misbruik hebben vaak te maken met gevoelens van schaamte en houden daarom de ervaring voor zichzelf. Toch kan het belangrijk zijn om er met iemand over te praten die u vertrouwt. U kunt ook terecht bij Bureau Slachtofferhulp of een andere organisatie. Er zijn veel hulpverlenende instanties die u bij deze problematiek kunnen helpen. Voor de eerste hulpverlening kunt u terecht bij Bureau Slachtofferhulp of het Algemeen Maatschappelijk Werk. Met psychische klachten kunt u terecht bij de Geestelijke Gezondheids Zorg. Bureau Slachtofferhulp kan u informeren over de mogelijkheden in uw omgeving. Het seksueel geweld of misbruik kunt u melden bij uw huisarts. Dit is nodig om na te gaan of medische behandeling noodzakelijk is. Het kan ook van belang zijn voor het leveren van bewijs.

Atlas_Gebergte
23-09-2003, 09:19
Ewa nu hebben de nederlanders iets om over te praten hé en om ons zwart te maken. Wa Sallaam Alikoum