Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : een moeilijke vraag aan jullie

Pagina's : [1] 2 3

Safira75
03-08-2002, 19:08

Waarom geloof jij? het lijkt een rare vraag. Of is misschien is het al gesteld. Maar ik ben even heel erg op zoek naar antwoorden.. Wat maakt dat je gelooft? Voel je dat Allah er is? Hoor je hem? Wat is het voor jou?

Safira75
03-08-2002, 19:12
Origineel gepost door Timoucha Zeker een moeilijk vraag, want hij is makkelijk te beantwoorden, maar moeilijk te bewoorden............... snap je een beetje wat ik bedoel? ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. pfffffffffff moeilijk onderwerp hoor

SaraZena
03-08-2002, 19:13
is zeker een moeilijke vraag, het enige wat ik hier over kan zeggen is dat het geloof in Allah (swt) in mijn hart zit.

Safira75
03-08-2002, 19:15
Origineel gepost door sabrinat is zeker een moeilijke vraag, het enige wat ik hier over kan zeggen is dat het geloof in Allah (swt) in mijn hart zit. Ik snap wat je bedoelt. Mijn vraag is meer....VOEL je wel eens dat Hij er is? Of blijft het theoretisch?

shafia
03-08-2002, 19:17

salaam eleykoem het is een moeilijke vraag ik zou het proberen om mij mening zo goed mogelijk te verworden. ik ben van huis uit zoals jullie wel zullen weten niet met de Islam opgegroet, ik heb altijd geweten dat er een god moet zijn vraag me niet waarom maar dat gevoel had ik gewoon. ik heb al 14 jaar een beste vriendin en daar leerde ik veel over de Islam steeds als ik verhalen hoorde leek het net of er een engel naast me zet en over me heen blies of een veer over mijn arm streek ik weet dat dit misschien raar klinkt maar ik kreeg steeds kippenvel. het voelde gewoon goed en ik heb uit de koran gelezen en er staan gewoon dingen in die al gebeurd zijn en die gewoon klopen. ik hoor ALLAH niet maar ik heb wel het gevoel dat hij zit wat ik doe. en wat het voor me is het is iets heel belangrijks voor mij, op dit moment is het mijn alles ik kan kracht uit het geloof halen ik zie het als een examen die ik nu afleg en die straks door allah wordt beordeelt. ik moet wel zeggen sinds ik hemdoelilach moslim ben geworden meer over dingen na denk, ik ben ook anders gaan leven ik denk nu wel 3 keer na voor dat ik een stap zet. oke SAFIRA75 dit was mijn antwoord op jou vraag walikom salaam Shafia

Safira75
03-08-2002, 19:19
Origineel gepost door shafia salaam eleykoem het is een moeilijke vraag ik zou het proberen om mij mening zo goed mogelijk te verworden. ik ben van huis uit zoals jullie wel zullen weten niet met de Islam opgegroet, ik heb altijd geweten dat er een god moet zijn vraag me niet waarom maar dat gevoel had ik gewoon. ik heb al 14 jaar een beste vriendin en daar leerde ik veel over de Islam steeds als ik verhalen hoorde leek het net of er een engel naast me zet en over me heen blies of een veer over mijn arm streek ik weet dat dit misschien raar klinkt maar ik kreeg steeds kippenvel. het voelde gewoon goed en ik heb uit de koran gelezen en er staan gewoon dingen in die al gebeurd zijn en die gewoon klopen. ik hoor ALLAH niet maar ik heb wel het gevoel dat hij zit wat ik doe. en wat het voor me is het is iets heel belangrijks voor mij, op dit moment is het mijn alles ik kan kracht uit het geloof halen ik zie het als een examen die ik nu afleg en die straks door allah wordt beordeelt. ik moet wel zeggen sinds ik hemdoelilach moslim ben geworden meer over dingen na denk, ik ben ook anders gaan leven ik denk nu wel 3 keer na voor dat ik een stap zet. oke SAFIRA75 dit was mijn antwoord op jou vraag walikom salaam Shafia heel erg bedankt. Ik begrijp wel wat je bedoelt!!! Echt bedankt voor je antwoord.

Safira75
03-08-2002, 19:44
zijn er nog andere mensen die hier wat over kunnen zeggen?

tonk
03-08-2002, 20:26
eh, ik ben niet gelovig. karima_lal

Safira75
03-08-2002, 20:39
Origineel gepost door karima_lal eh, ik ben niet gelovig. karima_lal tja, dan wordt het inderdaad moeilijk beantwoorden...maar heb je dan nooit het gevoel dat er iets is??

The_Jackal
03-08-2002, 20:46
ik zal héél binnenkort een atwoord geven insha'Allah vergeef mij dat ik er nu de tijd niet voor heb salaam

Safira75
03-08-2002, 20:47
Origineel gepost door The_Jackal ik zal héél binnenkort een atwoord geven insha'Allah vergeef mij dat ik er nu de tijd niet voor heb salaam vergeven!! :)

tonk
03-08-2002, 20:55
Origineel gepost door Safira75 tja, dan wordt het inderdaad moeilijk beantwoorden...maar heb je dan nooit het gevoel dat er iets is?? Ik heb voortdurend het gevoel dat er iets is! Namelijk de hele wereld om me heen! Sorry, dat is nogal flauw, maar het drukt eigenlijk wel uit waar ik in geloof. Ik geloof in de dingen die ik kan zien, ruiken, horen, voelen en proeven. Allah, God, een hogere macht of 'een iets', ervaar ik niet. Ik ben nogal nuchter ingesteld en geloven is (volgens mij) meer iets van je gevoel. Dat ligt me dus niet zo. Ik merk bij sommige gelovigen ook wel eens dat ze geloven omdat ze een verklaring voor 'de zin van het bestaan' of 'het slechte in de wereld' zoeken. Als ik een godin zou zijn, zou ik daardoor het gevoel krijgen in het leven te zijn geroepen door armzalige mensjes die het zonder een godje in hun bestaan op de wereld niet redden. Net zoals mensen die zeggen 'Als je niet gelooft dan sta je er helemaal alleen voor.' karima_lal

tetti
03-08-2002, 21:03
ik geloof in allah swt omdat hij de enige is in wie je kan geloven en daar valt niet over te twijfelen

tonk
03-08-2002, 21:22
Origineel gepost door tetti ik geloof in allah swt omdat hij de enige is in wie je kan geloven en daar valt niet over te twijfelen Maar hoe weet je zo zeker dat daar niet over te twijfelen valt? Niet dat ik je aan het twijfelen wil brengen!! karima_lal

MoCrO_MaGiC
03-08-2002, 21:25

Het is een gevoel en een manier van leven...Ik geloof in Allah (swt) en dat zal altijd zo blijven. Ik kan me voorstellen dat mensen twijfelen dat "iets" is, "iets" meer dan de wereld zelf. Maar zodra je het gevoel hebt dat je rust vind bij de Islaam en dat je jezelf dingen verbied of juist toestaat in naam van Allah zal je het vanzelf begrijpen. Zolang je die gevoelens niet hebt zal je het ook niet begrijpen. Maar verder dan dit kan ik je het niet uitleggen waarom ik geloof. Ik geloof om het gevoel dat het me geeft...de vreugde en de kracht die het je geeft om de nare dingen van het leven tegemoet te gaan. Hoop dat Allah tevreden over ons is en dat ik een beetje je vraag heb beantwoord. Beter dan dit lukt het niet. Ik sluit me dan verder ook helemaal aan bij Sabrinat : het zit in je hart. Beslama wa barakatoe...KoesZz²

Pagina's : [1] 2 3