Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Make-Up Advies......

Moes_Junk
03-06-2007, 20:38

Salaam oulaikoem dames, Het komt wel eens voor dat men feestjes heeft en zich graag even wil optutten voor een frisse feestelijke blik.....aangezien ik er 1 heb binnenkort Inchaallah...was ik op zoek naar een foundation en een poeder..alleen vindt ik het best wel moeilijk om de juiste kleur te vinden..waneer ik naar de douglas ga en advies vraag..raden ze me altijd een foundation die gewoon donker is..za3ma omdat het zomer is zon schijnt..( en als je dan zegt nee..wil zo licht mogelijk dan kijken ze je aan alsof je iets verkeerds heb gezegd..bah:moe: )en een tint donkerder kan geen kwaad..maar dat vind ik zelf geen gezicht..ik ben zelf niet donker en ook niet echt blank..maar zit tussen in..wel meer naar de blanke kant.. nu is de vraag..is er iemand die een foundation kent en poeder die je gezicht juist lichter maken ipv donker??.... alvast bedankt..:goedzo:

dessert.roosje
03-06-2007, 20:45
Ik gebruik nooit foundation eigenlijk... Wel blusher. ik gebruik de terracotta versie van guerlain. Wat ik altijd doe is: Mn gezicht insmeren met bodylotion van dove en daarna mn gezicht lichtjes inpoederen met terracotta en op mn wangen extra en mn neus een beetje. Verder mascara van Dior (diorshow). Dun lijntje onder mn ogen en erin. En dan oogschaduw die bij je kleding of sieraden past. Als je toch foundation wilt gebruiken vind ik persoonlijk die van max factor t beste. Voor feesten is een poeder beter omdat je gezicht daar niet zo van gaat glimmen als t warmer wordt in de zaal. Nou ja zie maar wat je ermee doet. Succes:zwaai:

Moes_Junk
03-06-2007, 20:58
salaam meid, waar is deze te koop?...terracotta versie van guerlain..en wat is dit dan?...max factor heb ik ook..maar welke bedoel jij dan van max-factor??

dessert.roosje
03-06-2007, 21:16
salaam meid, waar is deze te koop?...terracotta versie van guerlain..en wat is dit dan?...max factor heb ik ook..maar welke bedoel jij dan van max-factor?? Terracotta koop ik altijd bij de douglas Foundation gebruik ik nooit, af en toe neem ik die van mn moeder. zij heeft die van MF. Een van de eerste..met blauwe dop

Moes_Junk
03-06-2007, 21:56

aha okee..die ken ik wel ja van MF...shoukran...(K)

dessert.roosje
03-06-2007, 22:34
geen dank :zwaai:

BentDagilia
04-06-2007, 10:07
je moet wel altijd een tint donkerder foundation halen. Dit om te voorkomen dat je bleek oogt... Waarom wil je eigenlijk ook poeder. Ik doe op bruiloften en vleugje foundation en blusher... poeder vind ik echt iets van de jaren 90. Toen zag je die meiden allemaal poederen. Blusher geef je gezicht diepte en voorkomt dat je er bleek uit gaat zien. BD

Moes_Junk
04-06-2007, 11:24
ja maar die poeder van tegenwoordig zijn fijn..en een poeder is niet voor een kleurtje maar om je make up in stand te houden..het matteert..;)...

RoddelTante
04-06-2007, 11:39
Hangt er helemaal van af wat voor huid je hebt, normaal/gemiddeld/vet/droog en wat je precies wil camoufleren. Bij foundation gaat het erom dat je het 'slim' uitveegt en met een blusher/bronzer dieptes creeert in je gezicht. Number one rule: Nooit, maar ook nooit teveel lagen aanbrengen!

BentDagilia
04-06-2007, 11:54
number 2 rule: foundation altijd mengen met je dagcreme! ;) BD

Moes_Junk
04-06-2007, 13:08
That's right Ladys..;)thanxx for the tipzz..