Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Indiër ter dood veroordeeld wegens moord op zendeling

Pagina's : [1] 2

sword
22-09-2003, 15:45

14:38:15 BHUBANESWAR - Een Indiër is vandaag ter dood veroordeeld wegens de moord op een Australische zendeling en zijn jonge zonen. Twaalf betrokkenen hebben een levenslange gevangenisstraf gekregen. De Australiër Graham Staines en zijn zoontjes Philip (10) en Timothy (8) stierven in januari 1999 toen een menigte de jeep in brand stak waarin zij voor een kerk in het dorp Manoharpur in de oostelijke deelstaat Orissa lagen te slapen. Hoofdverdachte Dara Singh kreeg daarvoor de doodstraf. Christelijke zendelingen die arme Indiërs helpen door scholen en ziekenhuizen op te zetten in afgelegen gebieden, worden vaak beticht van het gebruik van dwang of omkoping om ongeletterde dorpelingen te bekeren. Een van de verdachten in deze zaak, Mahendra Hembram, schreef volgens de krant The Hindustan Times in een brief aan zijn zuster dat de zendeling de stammencultuur in zijn dorp had bezoedeld door rundvlees, maandverband en beha's uit te delen aan vrouwen. Door de opkomst van het hindoenationalisme hebben christenen het in India zwaarder te verduren dan voorheen. Het ministerie van Binnenlandse Zaken zegt dat in veel gevallen van geweld niet godsdienst, maar grond- en eigendomskwesties een rol spelen. Eens kijken of mijn hindoe-lovertjes hierop gaan reageren? :zwaai: Sword

sword
25-09-2003, 08:58
Origineel gepost door atlas Tja, lekker moorden voor een fictief idee (religie). En al die moordenaars die hopen in het paradijs te komen met 70 maagden voor hen alleen zullen raar opkijken als ze als strontvlieg worden herboren. Heb je hier al enige ervaring mee gehad gatlasje?

PeterN
25-09-2003, 15:50
Origineel gepost door PUNJABI Ja moord is natuurlijk altijd slecht, maar Christenen hebben nou eenmaal niks te zoeken in India...opgerot staat netjes Is deze indrukwekkende redenatie ook toepasbaar op moslims die zich in een westers land vestigen?

PeterN
25-09-2003, 16:13
het is natuurlijk erg handig om in 'wij' en 'jullie' te denken, en helemaal als je alle voorvaderen van iemand ook meteen daaronder kunt laten vallen en zo dus in elke discussie waar het je goed uitkomt zeggen dat 'jullie' fout zijn omdat jullie voorvaderen, etc...Als ik in een lastige discussie met een Noor zit, en ik wordt klemgeluld kom ik ook steevast met de opmerking "ja, maar jullie, de Noormannen, hebben aardig wat rondgeroofd en verkracht, bla bla bla" Maar helaas, dat is hier niet eens relevant, want het ging over India...probeer het nog een keer: waarom kun je wel zeggen dat christenen helemaal niks te zoeken hebben in India, dat ze allemaal op moeten rotten, maar geldt dit ineens niet meer voor bijvoorbeeld moslims die zich in nederland vestigen?

PeterN
25-09-2003, 16:39

nee, nog steeds niet....tenminste, ik kan er een beetje inkomen als je bedoelt dat elke marokkaan uit nederland op moet rotten omdat ik laatst las dat er een aantal marokkanen waren die mensen hebben beroofd en inelkaar getimmerd....ohnee, het waren moslims: alle moslims moeten dan dus oprotten uit nederland - bedoel je dat soort boontjes en loontjes?

PeterN
25-09-2003, 16:49
maar jullie beroven en mishandelen willekeurige mensen op straat, vallen vrouwen lastig, blazen onschuldige mensen op en trekken messen als iets jullie niet aanstaat...dus waarom hebben jullie wel recht van spreken? en wat heeft de uitbating van suriname en indonesië door nederland precies te maken met christenen in India?

PeterN
25-09-2003, 17:24
Origineel gepost door PUNJABI [B]wie blazen wij op in nederland?niemand..je draait door Klopt helemaal, ik probeerde je duidelijk te maken wat voor vreemde redenaties je er op nahoudt door het wat overdreven te stellen. Ik zal het even samenvatten: - Jij stelde dat christenen niks te zoeken hebben in India - ik vroeg waarom niet en of dat ook geldt voor moslims die zich in een westers land vestigen - jij: "nee want jullie zijn die hele kolonisatie bullshit begonnen" En als we zo gaan beginnen ken ik er nog wel een paar, vandaar dus dat ik jou als moslim aanreken dat er moslims zijn die zichzelf opblazen, die mensen beroven, verkrachten en nog veel meer dingen. Er zijn moslims die dat gedaan hebben, jij bent een moslim, dan is het resultaat toch duidelijk: "jullie, inclusief jij ja, blazen mensen op en timmeren mensen inelkaar" Ik denk dat je nog wat hulp nodig hebt: net zo goed als jij als moslim niks te maken hebben met het uitschot dat zich wel bezighoudt met verkrachtingen en berovingen hebben christenen niks te maken met wat andere christenen uitspoken... Maar jouw positie is me wel duidelijk: christenen mag je allemaal op 1 hoop gooien en iedereen afzonderlijk van alles aanrekenen, maar moslims niet.

PeterN
25-09-2003, 19:15
Niet in nederland nee, heb ik ook nergens beweerd, maar op genoeg andere plekken in de wereld wel. En jij bent net als zij ook moslim, dus net zo schuldig lijkt me...

PeterN
25-09-2003, 20:36
Ben je echt zo kortzichtig? Kun je de wereld echt niet in andere termen zien dan 'wij' en 'jullie'? "jullie zijn die hele kolonisatie bullshit begonnen", "Christenen hebben nou eenmaal niks te zoeken in India"....het is te triest voor woorden en tegelijk indrukwekkend om te zien hoe effectief brainwashen eigenlijk is. Gewoon vaak genoeg inprenten en de wereld ziet er een stuk overzichtelijker uit.

PeterN
26-09-2003, 23:28
ja dat is jouw probleem Is dat je antwoord? Dit zielige stukje tekst? Lekker kankeren op nederlanders, christenen en (altijd goed voor gejuich bij mede-bekrompenen) amerikanen, daar hoef je niet voor na te denken en moet je eens kijken hoeveel aandacht je krijgt. Als je daarna uit moet leggen wat je nou precies bedoelde blijf er weinig over dan proberen het onderwerp nog te veranderen, of nog beter: snel zwijgen en heel hard wegrennen.... Kritiek op anderen is snel geleverd, maar kritisch naar jezelf kijken....nee, dat tast je 'mannelijke' eer te veel aan.....

arabchrstn
27-09-2003, 04:50
Origineel gepost door buddy ha, nog een bewijs... geloof leid tot dood en verderf. Het hindoeisme, de islam, het jodendom en het christendom. Een pot nat. Nog een argument: de mens leidt tot dood en verderf... Zo makkelijk kom je der niet vanaf, atheistje. Beetje het in de schoenen schuiven van iets spiritueels. Jouw idee is te verdedigen, alle tegendelen echter ook. Bijvoorbeeld: Atheïsme leidt tot dood en verderf. Als je je argumentatie stoelt op 'wat er op de wereld gebeurt', dan ben je geen knip voor de neus waard. Verdiep je eerst in het principe, en laat de mens opdraaien voor al het geweld op deze wereld. De mens, jood, moslim, of atheïst, is geneigd tot alle kwaad, zoals de Statenvertaling zo mooi omschrijft. Kijk maar eens wat er in de wereld gebeurt...(oh nee, daar zouden we niet meer op beargumenteren he)

Pagina's : [1] 2