Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoe hou jij je vast aan je gebed?

Pagina's : [1] 2

lalla_salma2003
01-06-2007, 12:34

Dames, Hoe houden jullie vast aan jullie gebed? Ik wil zo graag bidden, je wil niet weten. Maar het is zo moeilijk voor mij om mij aan het gebed te houden. Ik weet dat het heel belangrijk is etc. etc. en ik voel me ook altijd veel lekkerder nadat ik heb gebeden. Maar nu is gewoon de tijd dat ik kap met de onzin, geen uitvluchten meer kan verzinnen. IK WIL GEWOON BIDDEN! xxjes Salma:(

faaatje66
01-06-2007, 12:36
ik heb er ook soms moeite mee.. maar als ik niet bid of niet op tijd dan voel ik me schuldig en niet goed. Zwakke imaan in deze tijd...maar inshallah zal het sterker worden als je eraan vasthoudt en kennis opdoet..

love_nador
01-06-2007, 12:37
jaa ik had dat ook maar toch ben ik begonnen ik nu kan ik niet meer stoppen. Toen ik nog niet bidde kreeg ik altijd nachtmerries was ik iedere avond bang dat ik dood ging maar nu heb ik rust het lijkt alsof me hart eindelijk gekalmeert is zo heerlijk gevoel nu kan ik iedere avond rustig slapen zonder bang te zijn voor geesten en de hel..

hounaidatje
01-06-2007, 12:39
probeer samen met iemand thuis een afspraak te maken..dat jullie elkaar ondersteunen.... zoals faatje zegt, als je imaan sterker wordt zal het makkelijker worden...daarna moet je een stapje verder gaan......

Toffifee
01-06-2007, 12:40

idd, kennis opdoen is het medicijn. zie het als een belangrijke afspraak die je hebt met jouw schepper. Ik bedoel, als je een afspraak hebt met een tandarts of een solliicitatiegesprek hebt zorg je erook voor dat je op tijd bent en al helemaal dat je aanwezig bent.(en dit is dan nog werelds) Wanneer het gebedstijd is, weet dan dat jouw Heer op jouw wacht, Hij wacht tot jij komt, ik sta daar zo erg bijstil dat ik me ga haasten om het gebed te doen, als ik soms te laat ben dan weet ik mijn Rabbi is al weg, Hij heeft gewacht en gewcht en er kwam niemand :( Door kennis op te doen zal je Imaan versterken, probeer meer boeken te lezen over het gebed en over de Dood. mijn broertje had ik een flash laten zien over de Dood en sindsdien bid hij altijd! Moge allah swt je leiden in je gebed inshaAllah!!

lalla_salma2003
01-06-2007, 12:41
Subhanallah, als ik in bed lig in de avond, denk ik altijd aan de dood altijd!! Wat als ik nou dood ga en ik heb het gebed niet gebeden denk ik dan? xxjes

love_nador
01-06-2007, 12:42
Subhanallah, als ik in bed lig in de avond, denk ik altijd aan de dood altijd!! Wat als ik nou dood ga en ik heb het gebed niet gebeden denk ik dan? xxjes had ik ook maarr nu niet meer:D

hounaidatje
01-06-2007, 12:50
komt net bij me op dat bij mij een tijd geleden het volgende geholpen heeft: ik had twee bandjes over het gebed van amr khaled gekocht, en iedere keer als ik weer zo'n periode zag aankomen, ging ik 1 van die bandjes luisteren, dan wordt je weer herrinnerd aan allerlei zaken die je op een zwak moment vergeet...en dan ging k meteen bidden...hield k een paar weken vol, en als k dan weer zwakker werd, zo;n bandje opzetten;)

Magrebia
01-06-2007, 12:52
http://www.marokko.nl/forums/showthread.php?t=1432662 is onlangs geplaatst door iemand hier op m.nl print dit uit en leg dit op een plaats waar je vaak langskomt of naast je bed of zo, dan ga je volgens mij automatisch aan je gebed denken

Vlinder07
01-06-2007, 13:08
Ik heb er ook moeite mee en vooral om op tijd te bidden. Ik bid hamdoelilah wel, maar niet op tijd..Soms heb ik van die dagen dat ik mijn gebed op tijd bid etc. En dan weer dwaal ik af! Dat heb ik nu ook met hoofddoek..Als ik boeken begin te lezen hoe belangrijk elhijaab is enz. dan wil ik die dag nog hijaab dragen, maar dan voel ik me zehma opgesloten in een hoofddoek en dan stel ik het uit..Ik wilde hijaab dragen op mijn 17de en nu ben ik bijna 24 jaar en nog steeds geen hijaab! Moge allah swt onze imaan versterken en ons vergeven.Ya rab!

M_girl
01-06-2007, 13:15
gewoon doen! zowel hidjaab als bidden ik bid lhamdoelilah al 4 jaar lang non stop nooit ermee gestopt ik zag het een keer in die 4 jaar niet meer zitten omdat ik moe werd maar k voelde me zo schuldig k lag in bed die zelfde dag ben ik opgestaan lodo gedaan en de hele dag gebeden ingehaald en om vergeving gevraagd...hoe moe k ook soms ben bidden moet en subhanaallah k voel me daarna zo goed het enige is dat ik niet alles op tijd kan bidden helaas maar dat kan denk ik alleen als je werkloos bent of in een islamitisch land woont :kweetnie: het is een feit dat bidden op tijd moeilijk is in deze tijd ivm werk, school etc dus dames gwn doen probeer aan dat schulgevoel te komen dat wanneer je niet hebt gebeden je je dan schuldig gaat voelen enzo e beter niet op tijd bidden dan helemaal niet bidden het is natuurlijk hartstikke belangrijk om op tijd te bidden maar ghair inshaallah van uitstel komt afstel...oook met hidjaab had ik dat ook k wilde het zoo graaggg vooral als ik dingen ging lezen of meisjes zag met hoofddoek maar k ging het ook uitstellen bedacht elke keer een reden waarom het niet kon en toen d8 ik op een dag die redenen he?? en de rest van de dames die hoofddoek dragen zij d8ten waarschijnlijk tog ook niet aan die redenen dus die redenen zijn geen redenen om geen hoofddoek te dragen diezelfde dag ging ik nog met hhoofddoek de deur uit want had alless al in huis omdat ik het altijd al wilde en me erop verheugde en nu alhamdoelilah draag k m 7 maandjes en het is de mooiste stap die ik genomen heb je voelt je zo veel beter bedekter je weet je beloning ervoor etc Ghair inshaallah

Vlinder07
01-06-2007, 13:21
gewoon doen! zowel hidjaab als bidden ik bid lhamdoelilah al 4 jaar lang non stop nooit ermee gestopt ik zag het een keer in die 4 jaar niet meer zitten omdat ik moe werd maar k voelde me zo schuldig k lag in bed die zelfde dag ben ik opgestaan lodo gedaan en de hele dag gebeden ingehaald en om vergeving gevraagd...hoe moe k ook soms ben bidden moet en subhanaallah k voel me daarna zo goed het enige is dat ik niet alles op tijd kan bidden helaas maar dat kan denk ik alleen als je werkloos bent of in een islamitisch land woont :kweetnie: het is een feit dat bidden op tijd moeilijk is in deze tijd ivm werk, school etc dus dames gwn doen probeer aan dat schulgevoel te komen dat wanneer je niet hebt gebeden je je dan schuldig gaat voelen enzo e beter niet op tijd bidden dan helemaal niet bidden het is natuurlijk hartstikke belangrijk om op tijd te bidden maar ghair inshaallah van uitstel komt afstel...oook met hidjaab had ik dat ook k wilde het zoo graaggg vooral als ik dingen ging lezen of meisjes zag met hoofddoek maar k ging het ook uitstellen bedacht elke keer een reden waarom het niet kon en toen d8 ik op een dag die redenen he?? en de rest van de dames die hoofddoek dragen zij d8ten waarschijnlijk tog ook niet aan die redenen dus die redenen zijn geen redenen om geen hoofddoek te dragen diezelfde dag ging ik nog met hhoofddoek de deur uit want had alless al in huis omdat ik het altijd al wilde en me erop verheugde en nu alhamdoelilah draag k m 7 maandjes en het is de mooiste stap die ik genomen heb je voelt je zo veel beter bedekter je weet je beloning ervoor etc Ghair inshaallah Ik bid hamdoelilah wel..Maar dus niet op tijd, omdat ik werk en pas als ik thuis ben alles inhaal.. En hijaab:jammer: IK heb ook telkens excuses. Ik heb echt alle hoofddoeken en sjaaltjes van de regenboog in mijn kast..Nu zeg ik dat ik meteen na mijn bevalling hijaab ga dragen..Maar ja wie zeg dat ik er nog ben? Misschien ben ik er morgen al niet meer.. Allaj 3diena oe saffie!

_Ought_Aicha_
01-06-2007, 13:23
Denk aan de bestraffingen en het vuur van Jahannam. Iemand die niet bidt, is nl. een kaafir volgens het overgrote deel van de geleerden.

M_girl
01-06-2007, 13:31
Ik bid hamdoelilah wel..Maar dus niet op tijd, omdat ik werk en pas als ik thuis ben alles inhaal.. En hijaab:jammer: IK heb ook telkens excuses. Ik heb echt alle hoofddoeken en sjaaltjes van de regenboog in mijn kast..Nu zeg ik dat ik meteen na mijn bevalling hijaab ga dragen..Maar ja wie zeg dat ik er nog ben? Misschien ben ik er morgen al niet meer.. Allaj 3diena oe saffie! ja klopt ik ook niet door school en werk :( ik probeer wel zoveel mogelijk op tijd te bidden maar helaas lukt dat niet/ kan dat niet. ik weet wat je bedoelt enzo...dat had ik dus ook ik ging kleding kopen egt voor met hoofddoeken en sjalen alle kleuren terwijl ik hem nog niet droeg, maar wilde het wel zo graag en idd juist dat is ook een van de gedachte die ik had dat ik er dus elk moment niet meer kan zijn en dan is het te laat en vooral dat ik eigenlijk geen geldige reden tot uitstel had, eerst dacht k school? werk? omgeving? maarja als k daaraan bleef denken dan ga k hem nooit dragen dus k besloot het maar te doen (k vond het best goed van mezelf want ben egt een heeeel onzeker meisje) maargoed ghair inshaallah komt wel goed als je er echt klaar voor bent moet je het gwn doen en vooral in je achterhoofd houden dat je dan nog "beter"bent en k kan je zeggen dat je je dan ook egt veeeel beter voelt. :kus:

Vlinder07
01-06-2007, 13:38

ja klopt ik ook niet door school en werk :( ik probeer wel zoveel mogelijk op tijd te bidden maar helaas lukt dat niet/ kan dat niet. ik weet wat je bedoelt enzo...dat had ik dus ook ik ging kleding kopen egt voor met hoofddoeken en sjalen alle kleuren terwijl ik hem nog niet droeg, maar wilde het wel zo graag en idd juist dat is ook een van de gedachte die ik had dat ik er dus elk moment niet meer kan zijn en dan is het te laat en vooral dat ik eigenlijk geen geldige reden tot uitstel had, eerst dacht k school? werk? omgeving? maarja als k daaraan bleef denken dan ga k hem nooit dragen dus k besloot het maar te doen (k vond het best goed van mezelf want ben egt een heeeel onzeker meisje) maargoed ghair inshaallah komt wel goed als je er echt klaar voor bent moet je het gwn doen en vooral in je achterhoofd houden dat je dan nog "beter"bent en k kan je zeggen dat je je dan ook egt veeeel beter voelt. :kus: Ben trots op je dat je toch je hijaab bent gaan dragen:goedzo: Masha-allah! Ik vind het eigenlijk jammer dat ik het nog niet draag aangezien ik wel altijd lange kleren dragen..Bedekt dus..Ik ben ook best onzeker dus volgens mij speelt dat ook bij! Ik ben ook erg bang voor de dood..Ik denk elke dag aan de dood en heb elke keer het gevoel dat Engel des dood mij komt ophalen..Maar het is wel goed dat ik daaraan elke dag denk, want zo blijf ik bidden en goed zijn voor andere hamdoelilah..

Pagina's : [1] 2