Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Even heel serieus dames en heren...

Kais
03-08-2002, 03:10

Salaam iedereen .....ik heb een hele belangrijke vraag voor jullie... De afgelopen 2 jaar heb ik aan niets anders kunnen denken dan aan de kwestie in Palestina....Ik ben hier heel serieus over. Zo serieus dat mensen me bijna dagelijks vragen waarom ik zo somber kijk.... :( Ik heb het gevoel dat ik machteloos ben en dat niemand er ook zo over denkt. Ik ben pas 18 jaar ....maar toch voel ik me schuldig omdat ik steeds denk dat ik veel meer kan doen ?! Wat ik wel heel graag wil is binnenkort (insha allah) er naar toe gaan...maar dat is voorlopig een droom. De reden waarom ik jullie vraag wie er ook zo over denkt is omdat ik misschien met de verkeerde mensen omga........die vertellen mij steeds dat ik gek ben en dat wat ik wil onmogelijk te bereiken is...... Ik heb steeds het gevoel dat ik het niet meer kan volhouden.....als ik met andere mensen praat dan hoor ik ze steeds lullen over uitgaan en vriendjes en vriendinnetjes enz enz......maar ik zeg eerlijk ....daar denk ik niet eens aan. Ik snap niet dat iemand hier zo makelijk van t leven kan genieten terwijl die weet dat er in een andere land.....elke dag muslims worden vermoord. Hoe kan je dan in Godsnaam nog aan uitgaan denken.. ?! ( misschien klink ik heel vreemd maar zo denk ik er in ieder geval over.) Ik hoor van verschillende mensen dat het beter is om eerst te trouwen en kinderen te krijgen en daarna pas gaan als je wil..... Maar ik wil niet trouwen want ik kan niet w8en..... Ik zou heel graag serieuze reacties willen ontvangen.....dus aub geen onnodige gezeik. Ik wil heel graag van jullie weten hoe jullie hier over denken ......en bij wie het gevoel zelfs zo sterk dat ze zelf willen gaan. ik ben benieuwd...... :confused: Beslama

TonyM
03-08-2002, 03:17
En als je gaat, met welke intentie's ga je dan?

NoreJihan
03-08-2002, 03:28
Origineel gepost door Kais Salaam iedereen .....ik heb een hele belangrijke vraag voor jullie... De afgelopen 2 jaar heb ik aan niets anders kunnen denken dan aan de kwestie in Palestina....Ik ben hier heel serieus over. Zo serieus dat mensen me bijna dagelijks vragen waarom ik zo somber kijk.... :( Ik heb het gevoel dat ik machteloos ben en dat niemand er ook zo over denkt. Ik ben pas 18 jaar ....maar toch voel ik me schuldig omdat ik steeds denk dat ik veel meer kan doen ?! Wat ik wel heel graag wil is binnenkort (insha allah) er naar toe gaan...maar dat is voorlopig een droom. De reden waarom ik jullie vraag wie er ook zo over denkt is omdat ik misschien met de verkeerde mensen omga........die vertellen mij steeds dat ik gek ben en dat wat ik wil onmogelijk te bereiken is...... Ik heb steeds het gevoel dat ik het niet meer kan volhouden.....als ik met andere mensen praat dan hoor ik ze steeds lullen over uitgaan en vriendjes en vriendinnetjes enz enz......maar ik zeg eerlijk ....daar denk ik niet eens aan. Ik snap niet dat iemand hier zo makelijk van t leven kan genieten terwijl die weet dat er in een andere land.....elke dag muslims worden vermoord. Hoe kan je dan in Godsnaam nog aan uitgaan denken.. ?! ( misschien klink ik heel vreemd maar zo denk ik er in ieder geval over.) Ik hoor van verschillende mensen dat het beter is om eerst te trouwen en kinderen te krijgen en daarna pas gaan als je wil..... Maar ik wil niet trouwen want ik kan niet w8en..... Ik zou heel graag serieuze reacties willen ontvangen.....dus aub geen onnodige gezeik. Ik wil heel graag van jullie weten hoe jullie hier over denken ......en bij wie het gevoel zelfs zo sterk dat ze zelf willen gaan. ik ben benieuwd...... :confused: Beslama Kijk ik begrijp wat je bedoelt ,bijna alle moslims voelen zich somber over de gebeurtenissenin Palestina en sommige voelen zich ook machteloos dat klopt Maar wat ik je wil vragen is waarom wil je daar gaan, Wil je daar soms meehlepen met oorlog voeren of wat?? Je moet weten waarom je daar wilt gaan Wat je ook kan doen is geld inzamelen hier in nl voedsel enz endaar naartoe gaan kan ook toch???

Kais
03-08-2002, 03:34
De reden waarom ik wil gaan is voor mij heel simpel ...... het is voor mij niet bepaald een vakantie bestemming. De reden waarom ik wil gaan is omdat ik de Palesteinen wil steunen op wat voor manier dan ook. Ik vind dat dat wel t minste is wat ik kan doen.... Het lijkt misschien niet veel.........maar voor mij zou het dan wel een gevoel geven van ...."Ik heb gedaan wat ik kon" .... Ik hoop dat ik zo je vraag heb beantwoord..... beslama

NoreJihan
03-08-2002, 03:41

Origineel gepost door Kais De reden waarom ik wil gaan is voor mij heel simpel ...... het is voor mij niet bepaald een vakantie bestemming. De reden waarom ik wil gaan is omdat ik de Palesteinen wil steunen op wat voor manier dan ook. Ik vind dat dat wel t minste is wat ik kan doen.... Het lijkt misschien niet veel.........maar voor mij zou het dan wel een gevoel geven van ...."Ik heb gedaan wat ik kon" .... Ik hoop dat ik zo je vraag heb beantwoord..... beslama Hoe wil je ze gaan steunen is nou de vraaaaaaaaaaag Je kan toch een inzamelactie doen of zoiets Maar k weet eigenlijk wat je bedoelt En ik ben ook trots op je Als ik weleens naar diebeelden kijk moet ik huilen en word ik zo booooooos en krijg kippenvel wallah

Kais
03-08-2002, 03:41
Hier wil ik even op reageren.... kijk NoreJihan .......ik kan hier wel inzamelings acties houden maar dat heeft weinig nut vind ik. Je kan het zo vergelijken........Als jij iemand kent die gepest en geslagen wordt........wat zou jij dan doen? Zou jij de pester aanpakken of het slachtoffer steeds een pleister aanbieden........hoelang zou jij dat vol kunnen houden ? Maar ja ....zo denk ik althans...... Maar met helpen bedoel ik niet per se "helpen oorlog voeren" Want dat denken jullie steeds volgens mij........maar inderdaar het is een optie ..... beslamma

DePaRaBier
03-08-2002, 04:08
ewa Kais, Als meer mensen op die manier d88 en ook daadwerkelijk gingen! dan zou Het palestina probleem opgelost zijn, 10% van het BNP van KSA zou het probleem oplossen en dan zou KSA er niet eens onder lijden!! :jammer:

Hakim_Sloop
03-08-2002, 04:20
Ik vind het knap dat je dat wil doen, echt waar. Ik wordt net zo somber en heel erg veel kwaad vanwege die shit daar. Tis heel simpel, de Arabieren zijn de laatste mensen op aarde die Amerika moet veroveren of vernietigen om de wereld te kunnen besturen. China hebben ze diplomatiek onder drukt. Als ze ook nog eens Iraq in handen krijgen zijn ze eigenaar van het tweede grootste olie reservaat ter wereld. Ze bezitten de industriele schatten van Afrika al en de opium in Afganistan. Het is gewoon de New World Order, dat staat op een 1 $ bill.. In het latijns onder de pyramide op die bill.. Daar wordt nu aan gewerkt. Zorgen dat je vijanden niet even sterke wapens heeft als jij, steun Israel want ze vernietigen onze barricades enz enz... Kais, het is heel dope dat je wil helpen en misschien gaat het volgende wat ik ga zeggen je shockeren of echt niet aan staan.. Maar dezer dagen in de wereld moet men mensen als Hizbullah, Hamas, Jamaa Islamia, Islamic Jihad, Al Aqsa Martyrs, Al Qaeda en andere respecteren en op rekenen voor wat ze doen... Ze zijn de enige die terugvechten... Probeer, hoe moeilijk het ook is (het wordt extra moeilijk gemaakt want je doorsnee mens denkt niet verder dan wat er voorgeschoteld wordt) de bigger picture te zien van alles. Gaan wij niet over 100 jaar terugkijken naar 9-11 en dan pas realiseren waarom het was gebeurt? Mensen die de waarheid spreken en daden verrichten worden afgesloten van de maatschappij, mensen als Jesus, Abraham, Moses, Mohamed (PBUH). Niet veel zagen in wat ze zeiden en wat voor doel hun daden en woorden hadden. Ze werden achtervolgt door de regerende mensen van toen, Mecca, Rome, Egypte.. En dan kijk ik naar Osama, iemand die als zeer bescheiden, eerlijk, altijd kalm, verlegen en intelligent wordt beschreven. Een man die door de hele wereld wordt gezocht en maar niet wordt gevonden.. denkt er dan niemand van 'iets of iemand beschermd hem'..?? Ook onze profeet (PBUH) nam het zwaard op en vocht. De Jihad is gaande maar men is blind omdat er een andere voorstelling van wordt afgebeeld in diens gedachtes... En Kais, ik vertel je dit omdat dezer dagen alles wat er gebeurt, gelinked is met de situatie in Palestina. Ik vroeg me ook af wat ik kon doen.... en dat was niet meer dan in het lot geloven dat Allah oplegt en NOOIT! af te vragen waarom het zo gebeurt... 9-11 zal later pas sense maken, niet nu... en later zal blijken hoe dat soort acties en mensen als die groepen aan de toekomstige situatie van palestina hebben bijgedragen.. Peace