Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : 'Palestijnen werken illegaal aan Israëlische muur'

LZN
22-09-2003, 07:40

http://www.trouw.nl/ANP/BUI/ANP-210903-62-anp.html TEL AVIV/JERUZALEM (ANP) - Het 'veiligheidshekwerk' tussen Israël en de Westelijke Jordaanoever wordt deels met hulp van illegaal werkende Palestijnse arbeiders aangelegd. Dat meldde de Israëlische radio zondag. Onderaannemers zouden de Palestijnen uit hun dorpen in de bezette Palestijnse gebieden hebben gehaald en hen met bewaakte bussen naar de bouwplaatsen tussen de plaatsen Salem en Shaked hebben gebracht. Daarbij zouden zij de controleposten van het Israëlische leger hebben omzeild, wat illegaal is. Bij de werkzaamheden werden de Palestijnen - die niet over een werkvergunning beschikten - in de gaten gehouden door gewapende bewakers..

Heiba
22-09-2003, 07:49
Frappant, dit verhaal zeker weer om die klote-muur goed te praten door die Zionisten... Terwijl ze die Palestijnen zeker hebben overgehaald om aan die muur te gaan bouwen. Dat is ook zo iets, volgens hun bestaat Palestina niet, maar die mensen worden wel voortdurend Palestijnen genoemd...

Vreemdeling
22-09-2003, 08:19
Origineel gepost door _CUTEY_ Frappant, dit verhaal zeker weer om die klote-muur goed te praten door die Zionisten... Terwijl ze die Palestijnen zeker hebben overgehaald om aan die muur te gaan bouwen. Dat is ook zo iets, volgens hun bestaat Palestina niet, maar die mensen worden wel voortdurend Palestijnen genoemd... Maak je geen zorgen! Wij zijn de verliezers van vandaag en de overwinnaars van morgen :cool:

Heiba
22-09-2003, 08:25
Origineel gepost door Vreemdeling Maak je geen zorgen! Wij zijn de verliezers van vandaag en de overwinnaars van morgen :cool: Ik hoop het voor ze... Maar het staat al vast in de Heilige Koran, daar komt NOOIT vrede... :(

Vreemdeling
22-09-2003, 08:39

Origineel gepost door _CUTEY_ Ik hoop het voor ze... Maar het staat al vast in de Heilige Koran, daar komt NOOIT vrede... :( Ik kan me niet herinneren dat ik ergens een koranvers heb gelezen die dat expliciet vermeldt! Mijn optimisme is puur gebasseerd op de geschiedenis. Vandaag ben je de onderdrukker en morgen ben je het ondergedrukte en het omgekeerde! Door de geschiedenis heen is gebleken dat de macht een onbetrouwbare en tijdelijke factor is, die zich telkens verplaatst naar omstandigheden. Rechtvaardigheid zal hoe dan ook uiteindelijk zegiveren!!! :zwaai:

saida_marokko
22-09-2003, 09:26
vreemd maar waar.. wanneer er iets bezit word door moslims schreeuwt heel de wereld met man en macht!! Dan is het fout mag niet kan niet...!!! Wanneer de joden grote aantallen islamieten vermoorden en hun land bezetten!!! hun onderdrukken e.d. dan is het toegestaan.. VN geeft zelfs toestemming voor eigen staat.. er is me nu iets te buiten geschoten en dat is.. is dit oneerlijkheid?? of is er ergens iets niet goed gegaan ofzo dat ik het niet begrijp!!!!! DIE KLOTE KLERELIJERS MOETEN KEER HUN VERSTAND GEBRUIKEN IN PLAATS VAN OP TE ZITTEN EN NIET RECHTEN EN PLIHCTEN UITVOEREN ALS HET HUN UITKOMT!!! maar mahlihs.. vandaag heeft iemand heel goed gereageerd: Wij zijn de verliezers van vandaag en de overwinners van morgen!!!! :goedzo: moge allah alle moslims helpen INSHALLAH AMIN!!!

rnaj
22-09-2003, 09:43
Origineel gepost door vikker http://www.trouw.nl/ANP/BUI/ANP-210903-62-anp.html TEL AVIV/JERUZALEM (ANP) - Het 'veiligheidshekwerk' tussen Israël en de Westelijke Jordaanoever wordt deels met hulp van illegaal werkende Palestijnse arbeiders aangelegd. Dat meldde de Israëlische radio zondag. Onderaannemers zouden de Palestijnen uit hun dorpen in de bezette Palestijnse gebieden hebben gehaald en hen met bewaakte bussen naar de bouwplaatsen tussen de plaatsen Salem en Shaked hebben gebracht. Daarbij zouden zij de controleposten van het Israëlische leger hebben omzeild, wat illegaal is. Bij de werkzaamheden werden de Palestijnen - die niet over een werkvergunning beschikten - in de gaten gehouden door gewapende bewakers. Hebben ze van nederland geleerd. Wij laten AMA's besmette kippen opruimen, Israel de palestijnen aan het hek bouwen.

Peej
22-09-2003, 10:15
Origineel gepost door Vreemdeling Maak je geen zorgen! Wij zijn de verliezers van vandaag en de overwinnaars van morgen :cool: Helaas zal deze strijd alleen maar verliezers kennen. Erg vreemd dat de Israëlisch Palestijnen aan die muur laten bouwen en dat de Palestijnen er aan mee werken. Van de andere kant is het wel een beetje te begrijpen. Sinds de zoveelste afsluiting van de Palestijnse gebieden zitten veel Palestijnen zonder werk en dus zonder inkomen. Ik kan me voorstellen dat ze er alles aan doen om toch nog iets te verdienen om hun gezinnen te voeden. Laten we hopen dat er aan beide zijden verstandige mensen op zullen staan zodat de muur weg kan en er vrede zal komen. Zolang het echter aan twee kanten de extremisten zijn die de dienst uitmaken zal dit echter niet gebeuren. Sharon en consorten moeten opzouten. Maar ook Hamas en de Islamitische Jihaad moeten met wortel en tak worden uitgeroeid. Allemaal (dus ook Sharon en Netanyahu) berechten voor de oorlogsmisdaden die ze begaan hebben.

Vreemdeling
22-09-2003, 16:13
Origineel gepost door Peej Helaas zal deze strijd alleen maar verliezers kennen. Zolang de agressor niet tot het besef komt dat hij zijn eigen graf aan het graven is, kan je niet zeggen dat deze strijd alleen maar verliezers kent. Immers het is een strijd tegen onrechtvaardigheid en zal doorgaan totdat het onrecht wat de palastaijnen is aangedaan weer recht gezet wordt.

Peej
22-09-2003, 16:41
Origineel gepost door Vreemdeling Zolang de agressor niet tot het besef komt dat hij zijn eigen graf aan het graven is, kan je niet zeggen dat deze strijd alleen maar verliezers kent. Immers het is een strijd tegen onrechtvaardigheid en zal doorgaan totdat het onrecht wat de palastaijnen is aangedaan weer recht gezet wordt. Zolang er aan beide zijden doden vallen zijn er alleen maar verliezers. En die zullen achterblijven als het conflict ooit een keer zal worden opgelost. En praat me niet over de agressor. Want hoewel ik het ermee eens ben dat Israël de ellende allemaal is begonnen is er heden ten dage duidelijk sprake van 2 agressors. Het extremisme aan beide zijden lost geen donder op. Ik heb het hier al veel vaker gezegd. Zowel Sharon met zijn rechtse moordenaarskliek als Arafat met zijn Hamas en andere extremistische bommenclubjes moeten worden opgepakt en veroordeeld worden voor hun oorlogsmisdaden. Daarna moet men de Israelisch die Sharon aanhangen en de Palestijnen die het extremistische geweld van Hamas en dergelijke steunen samen in een heropvoedingskamp worden gestopt om ze hun agressieve ideeën af te leren. En intussen kunnen de overgebleven vredelievende Israëlisch en Palestijnen de zaak met normale onderhandelingen afwerken en er voor zorgen dat iedereen zijn stuk land krijgt waar in vrede geleefd kan worden. Want dat gelul van alle Israëisch zijn fout of alle Palestijnen zijn fout is natuurlijk grote lulkoek. Sharon heeft met veel moeite en met behulp van extreme partijtjes een meerderheid in het parlement kunnen krijgen. er zijn nog genoeg Israëlisch over die ook een hekel aan die idioot hebben en die gewoon vrede willen. Net zoals er volgens mij ook genoeg Palestijnen zijn die tegen de acties van Hamas zijn omdat die de vrede ook niet dichterbij brengen.

Vreemdeling
22-09-2003, 17:35
Origineel gepost door Peej Zolang er aan beide zijden doden vallen zijn er alleen maar verliezers. En die zullen achterblijven als het conflict ooit een keer zal worden opgelost. En praat me niet over de agressor. Want hoewel ik het ermee eens ben dat Israël de ellende allemaal is begonnen is er heden ten dage duidelijk sprake van 2 agressors. Het extremisme aan beide zijden lost geen donder op. Ik heb het hier al veel vaker gezegd. Zowel Sharon met zijn rechtse moordenaarskliek als Arafat met zijn Hamas en andere extremistische bommenclubjes moeten worden opgepakt en veroordeeld worden voor hun oorlogsmisdaden. Daarna moet men de Israelisch die Sharon aanhangen en de Palestijnen die het extremistische geweld van Hamas en dergelijke steunen samen in een heropvoedingskamp worden gestopt om ze hun agressieve ideeën af te leren. En intussen kunnen de overgebleven vredelievende Israëlisch en Palestijnen de zaak met normale onderhandelingen afwerken en er voor zorgen dat iedereen zijn stuk land krijgt waar in vrede geleefd kan worden. Want dat gelul van alle Israëisch zijn fout of alle Palestijnen zijn fout is natuurlijk grote lulkoek. Sharon heeft met veel moeite en met behulp van extreme partijtjes een meerderheid in het parlement kunnen krijgen. er zijn nog genoeg Israëlisch over die ook een hekel aan die idioot hebben en die gewoon vrede willen. Net zoals er volgens mij ook genoeg Palestijnen zijn die tegen de acties van Hamas zijn omdat die de vrede ook niet dichterbij brengen. De logica zegt; als je een probleem wilt oplossen, dan moet je dat probleem terug brengen naar de kern! Wat jij doet is het zoeken naar oplossingen voor de gevolgen!!!!! De stichting van de staat Israel is de oorzaak van al die ellende en als je echt om beide partijen bekommert dan zou je op z'n minst kunnen beseffen dat er maar een oplossing is en dat is het ontmantelen van dat illigale staattje!

Peej
23-09-2003, 08:58
Terugbrengen naar de kern (ik denk dat jij de oorsprong bedoeld)? daar is het veel te laat voor. De oorsprong van deze zaak ligt namelijk in een paar (sprookjes)boeken die al duizenden jaren oud zijn (Bijbel, Koran en Thora) en die door iedereen anders geïnterpreteerd worden. De vechtende partijen staan tegenover elkaar, allemaal met hun eigen boek in de hand, en zeggen dat hun boek de enige waarheid is en dat zij volgens hun boek recht hebben op een stuk land in het midden oosten. Als we de vredelievende volksdelen van de strijdende partijen bij elkaar zouden zetten weet ik zeker dat er een oplossing zou komen. Bestaande uit een Israëlische en een Palestijnse staat waarbij het land en watervoorraden eerlijk verdeeld worden. Maar omdat de extremistische takken van beide partijen niet verder willen kijken van de pagina's van hun respectievelijke boeken die zo'n 30 cm van hun ogen verwijderd zijn zal er nooit vrede komen. Wordt wakker en besef dat oorlog niet de oplossing is.

RitaMaria
24-09-2003, 15:58
Origineel gepost door Defender Nee zuster, dit is niet overeenkomstig het ware moslimgeloof. Je moet het zo zeggen: "Wij zijn de verliezers van vandaag, wie weet wat Allah morgen nog meer voor ons in petto heeft." Wie kan immers zeggen wat er morgen gebeuren zal?" Ik hoop dat je je niet bezig houdt met de duiveldse waarzeggerij bezig? Dan moet ik je toch ernstig waarschuwen zuster, je bent op de verkeerde weg. Wie weet wat Allah(swt) voor ons nog MEER in petto heeft?? :confused: meer?? :confused: Jongen, je l.ult!! ps- houd jij je maar bezig met andere dingen, 'adviseurtje', want je snap er geen r**t van...