Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ===> VERZOENEN met ELKAAR!! <===

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

RENTMEESTER
31-05-2007, 12:27

Dames wat ik nu even niet begrijp is dat ondanks dat onze ouders allemaal uit hetzelfde land komen en veel van onze voorouders gesneuveld zijn om ons een land te bezorgen waar ieder in staat is zijn of haar talenten te benutten merk ik dat er toch veel onderscheid wordt gemaakt tussen bevolkingsgroepen. Twee jaar geleden was ik bijvoorbeeld in Rabat bij een vriend van me om een bruiloft bij te wonen en zag ik dat ik met allemaal scheve blikken aangekeken werd omdat ik Berbers met mijn moeder door de telefoon zat te praten. Hier heb ik dus echt maling aan aangezien het Berbers een prachtige taal is wat mij als muziek in de oren klinkt wat te danken is aan haar mooie akoestiek. Maar het knaagde toch wel aan mij dat mensen elkaar blijkbaar nog steeds in hokjes stoppen. Ik heb hard lopen nadenken waarom zij nog steeds zo plat denken en bedacht me dat het zeer waarschijnlijk aan mijn multiculturele opvoeding heeft gelegen. Ik heb namelijk op een katholieke basisschool gezeten waar de klas uit talloze nationaliteiten bestond en elke keer als bijvoorbeeld een bepaalde bevolkingsgroep een feestdag had besteedden we daar tijd aan om elkaars positieve punten in te zien. Zo ging dat altijd bij Pasen, Holi Pagua, het Suikerfeest etc. Daarom heb ik bedacht dat het goed zou zijn om elkaars positieve en de wat mindere punten op te noemen zodat wij onze kinderen kunnen tonen dat het niet uitmaakt uit welke regio je komt en dat we allemaal van Adam en Eva afstammen :goedzo: Ik zal wel beginnen over de Arabieren uit bv Tetouan.. positieve punten: * Een positief punt van bijvoorbeeld de vrouwen uit Tetouan is dat ze vaak goedkoop zijn waardoor ze niet meteen al vanaf het begin zeiken dat je met ze moet trouwen. Dat bespaart je tenminste dat je met een pokerface doodhard moet liegen. * Een ander positief punt is dat ze met hun ouders overal praten. Wat maakt het uit dat de dochter een vriendje heeft als de band tussen moeder en dochter tenslotte maar goed is toch?? Uiteindelijk gaan ze toch wel met elkaar trouwen dus een lange relatie om elkaar beter te leren kennen kan geen kwaad. negatieve punten: * De kans is groot dat je kind uitgroeit tot bezem of homo Nu jullie! Ik ben benieuwd hoe goed we elkaar zullen leren kennen :goedzo: RENTMEESTER

Sibel_flower
31-05-2007, 12:34
Je hebt gelijk of nou soussie bent rifie of arabier we zijn allemaal het zelfde en het is heel belangrijk om dat mee te geven aan onze kinderen..

RENTMEESTER
31-05-2007, 12:35
Je hebt gelijk of nou soussie bent rifie of arabier we zijn allemaal het zelfde en het is heel belangrijk om dat mee te geven aan onze kinderen.. Met jou kan ik praten :goedzo:

RENTMEESTER
31-05-2007, 12:40
:haha: een trut dat ben je! o.. Jij komt ook uit Tetouan, nou respect voor jullie :goedzo:

HoneyBee
31-05-2007, 12:43

Helaas gebeurt dit dagelijks. Ik heb hier een vreselijke hekel aan. We moeten in ieder geval nooit vergeten dat we allemaal moslims zijn. Alleen al hierdoor zouden we nooit onderscheid moeten maken in de mensen onderling omdat we allemaal door Allah (swt) zijn geschapen. Moge allah ons leiden. P.S.: Hou het wel een beetje netjes op deze topic zonder anderen te beledigen.

RENTMEESTER
31-05-2007, 12:46
Helaas gebeurt dit dagelijks. Ik heb hier een vreselijke hekel aan. We moeten in ieder geval nooit vergeten dat we allemaal moslims zijn. Alleen al hierdoor zouden we nooit onderscheid moeten maken in de mensen onderling omdat we allemaal door Allah (swt) zijn geschapen. Moge allah ons leiden. P.S.: Hou het wel een beetje netjes op deze topic zonder anderen te beledigen. Ik ben netjes, je kent me toch :goedzo:

HoneyBee
31-05-2007, 12:47
Ik ben netjes, je kent me toch :goedzo: Geldt voor iedereen! ;)

mmu2
31-05-2007, 12:47
Dames wat ik nu even niet begrijp is dat ondanks dat onze ouders allemaal uit hetzelfde land komen en veel van onze voorouders gesneuveld zijn om ons een land te bezorgen waar ieder in staat is zijn of haar talenten te benutten merk ik dat er toch veel onderscheid wordt gemaakt tussen bevolkingsgroepen. Twee jaar geleden was ik bijvoorbeeld in Rabat bij een vriend van me om een bruiloft bij te wonen en zag ik dat ik met allemaal scheve blikken aangekeken werd omdat ik Berbers met mijn moeder door de telefoon zat te praten. Hier heb ik dus echt maling aan aangezien het Berbers een prachtige taal is wat mij als muziek in de oren klinkt wat te danken is aan haar mooie akoestiek. Maar het knaagde toch wel aan mij dat mensen elkaar blijkbaar nog steeds in hokjes stoppen. Ik heb hard lopen nadenken waarom zij nog steeds zo plat denken en bedacht me dat het zeer waarschijnlijk aan mijn multiculturele opvoeding heeft gelegen. Ik heb namelijk op een katholieke basisschool gezeten waar de klas uit talloze nationaliteiten bestond en elke keer als bijvoorbeeld een bepaalde bevolkingsgroep een feestdag had besteedden we daar tijd aan om elkaars positieve punten in te zien. Zo ging dat altijd bij Pasen, Holi Pagua, het Suikerfeest etc. Daarom heb ik bedacht dat het goed zou zijn om elkaars positieve en de wat mindere punten op te noemen zodat wij onze kinderen kunnen tonen dat het niet uitmaakt uit welke regio je komt en dat we allemaal van Adam en Eva afstammen :goedzo: Ik zal wel beginnen over de Arabieren uit bv Tetouan.. positieve punten: * Een positief punt van bijvoorbeeld de vrouwen uit Tetouan is dat ze vaak goedkoop zijn waardoor ze niet meteen al vanaf het begin zeiken dat je met ze moet trouwen. Dat bespaart je tenminste dat je met een pokerface doodhard moet liegen. * Een ander positief punt is dat ze met hun ouders overal praten. Wat maakt het uit dat de dochter een vriendje heeft als de band tussen moeder en dochter tenslotte maar goed is toch?? Uiteindelijk gaan ze toch wel met elkaar trouwen dus een lange relatie om elkaar beter te leren kennen kan geen kwaad. negatieve punten: * De kans is groot dat je kind uitgroeit tot bezem of homo Nu jullie! Ik ben benieuwd hoe goed we elkaar zullen leren kennen :goedzo: RENTMEESTER :moe: ik dacht even voor een halve seconde , dat je het echt meende.. maar helaas.

RENTMEESTER
31-05-2007, 12:56
:moe: ik dacht even voor een halve seconde , dat je het echt meende.. maar helaas. Wie zegt dat ik het niet meen :moe:

tangerboumba
31-05-2007, 12:57
Met jou kan ik praten :goedzo: Vorige keer zij ik iets in het arabisch iets tegen je en toen kwam je gelijk met zo een domme opmerking, en nu ben je oppeens meneertje ik plaats niemand in een hoekje, een schoon milieu begint bij jezelf.

serenity
31-05-2007, 12:59
Dames wat ik nu even niet begrijp is dat ondanks dat onze ouders allemaal uit hetzelfde land komen en veel van onze voorouders gesneuveld zijn om ons een land te bezorgen waar ieder in staat is zijn of haar talenten te benutten merk ik dat er toch veel onderscheid wordt gemaakt tussen bevolkingsgroepen. Twee jaar geleden was ik bijvoorbeeld in Rabat bij een vriend van me om een bruiloft bij te wonen en zag ik dat ik met allemaal scheve blikken aangekeken werd omdat ik Berbers met mijn moeder door de telefoon zat te praten. Hier heb ik dus echt maling aan aangezien het Berbers een prachtige taal is wat mij als muziek in de oren klinkt wat te danken is aan haar mooie akoestiek. Maar het knaagde toch wel aan mij dat mensen elkaar blijkbaar nog steeds in hokjes stoppen. Ik heb hard lopen nadenken waarom zij nog steeds zo plat denken en bedacht me dat het zeer waarschijnlijk aan mijn multiculturele opvoeding heeft gelegen. Ik heb namelijk op een katholieke basisschool gezeten waar de klas uit talloze nationaliteiten bestond en elke keer als bijvoorbeeld een bepaalde bevolkingsgroep een feestdag had besteedden we daar tijd aan om elkaars positieve punten in te zien. Zo ging dat altijd bij Pasen, Holi Pagua, het Suikerfeest etc. Daarom heb ik bedacht dat het goed zou zijn om elkaars positieve en de wat mindere punten op te noemen zodat wij onze kinderen kunnen tonen dat het niet uitmaakt uit welke regio je komt en dat we allemaal van Adam en Eva afstammen :goedzo: Ik zal wel beginnen over de Arabieren uit bv Tetouan.. positieve punten: * Een positief punt van bijvoorbeeld de vrouwen uit Tetouan is dat ze vaak goedkoop zijn waardoor ze niet meteen al vanaf het begin zeiken dat je met ze moet trouwen. Dat bespaart je tenminste dat je met een pokerface doodhard moet liegen. * Een ander positief punt is dat ze met hun ouders overal praten. Wat maakt het uit dat de dochter een vriendje heeft als de band tussen moeder en dochter tenslotte maar goed is toch?? Uiteindelijk gaan ze toch wel met elkaar trouwen dus een lange relatie om elkaar beter te leren kennen kan geen kwaad. negatieve punten: * De kans is groot dat je kind uitgroeit tot bezem of homo Nu jullie! Ik ben benieuwd hoe goed we elkaar zullen leren kennen :goedzo: RENTMEESTER DE debielste uitspraak van deze eeuw! :goedzo:

mmu2
Wie zegt dat ik het niet meen :moe: Twee jaar geleden was ik bijvoorbeeld in Rabat bij een vriend van me om een bruiloft bij te wonen en zag ik dat ik met allemaal scheve blikken aangekeken werd omdat ik Berbers met mijn moeder door de telefoon zat te praten. Hier heb ik dus echt maling aan aangezien het Berbers een prachtige taal is wat mij als muziek in de oren klinkt wat te danken is aan haar mooie akoestiek. Maar het knaagde toch wel aan mij dat mensen elkaar blijkbaar nog steeds in hokjes stoppen. Ik heb hard lopen nadenken waarom zij nog steeds zo plat denken en bedacht me dat het zeer waarschijnlijk aan mijn multiculturele opvoeding heeft gelegen. 2 Dagen geleden zat je nog alle ikzenejen uit te schelden voor van alles en nog wat... als je 2 jaar geleden al spijt had, dat je mensen in hokjes stopte.. waarom deed je het dan 2 dagen geleden weer... snap je nu waarom ik je niet geloof? :o

RENTMEESTER
Vorige keer zij ik iets in het arabisch iets tegen je en toen kwam je gelijk met zo een domme opmerking, en nu ben je oppeens meneertje ik plaats niemand in een hoekje, een schoon milieu begint bij jezelf. Waar heb je het over. Wie ben jij :confused:

RENTMEESTER
31-05-2007, 13:01
DE debielste uitspraak van deze eeuw! :goedzo: Jullie kunnen er niet tegen dat jullie de Berbers niet verstaan maar wij jullie andersom wel :stout::stout:

serenity
31-05-2007, 13:03

Jullie kunnen er niet tegen dat jullie de Berbers niet verstaan maar wij jullie andersom wel :stout::stout: Whatever.... :loser:

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7