Bekijk originele versie : wie heeft ervaring met prozac
almaktab
30-05-2007, 22:04
wie heeft er ervaring met prozac tijdens de zwangerschap....ik moet er binnen kort mee beginnen...en ben ben dat er bijwerkingen optreden...:kweetnie:
Kortjakje
30-05-2007, 22:12
wie heeft er ervaring met prozac tijdens de zwangerschap....ik moet er binnen kort mee beginnen...en ben ben dat er bijwerkingen optreden...:kweetnie:
Het kan schadelijk zijn voor je baby. Hoe ver ben je met je zwangerschap?
teletubbie
30-05-2007, 22:18
Weet de huisarts dat je zwanger bent?
Lijkt me slecht voor de baby?
almaktab
30-05-2007, 22:19
Het kan schadelijk zijn voor je baby. Hoe ver ben je met je zwangerschap?
ik ben nu 7 maanden zwanger...de dokter zegt dat het vaak word gebruikt door zwangeren....maar ik twijvel enorm..
teletubbie
30-05-2007, 22:23
ik ben nu 7 maanden zwanger...de dokter zegt dat het vaak word gebruikt door zwangeren....maar ik twijvel enorm..
ik denk dat je baby er suf van wordt, waarom zoek je niet een goede imaam
die je misschien kan helpen.
i.p.v die troep te slikken!
Kortjakje
30-05-2007, 22:24
Ben je ook onder behandeling van een psycholoog? Ik ken jouw situatie niet, maar ik wil wel vertellen over de mijne. Je mag me pmen als je wil.
Prozac behoort net als seroxat tot de groep geneesmiddelen serotonine-heropnameremmers, ofwel SSRI\\\'s. Het regelt in de hersenen de hoeveelheid serotonine. Deze natuurlijk voorkomende stof speelt een rol bij emoties en stemmingen. SSRI\\\'s verbeteren de stemming en verminderen angsten. Artsen schrijven het voor bij depressiviteit, angststoornissen, zoals dwangneurosen en boulimia nervosa. Prozac is dan ook een beter alternatief dan seroxat indien u zwanger bent. Van alle serotonine-heropnameremmers (SSRI\\\'s) is over dit middel het meeste bekend over gebruik tijdens zwangerschap. Tot nu toe zijn geen aangeboren afwijkingen waargenomen, maar meer gegevens zijn nodig om het middel helemaal veilig te noemen. Maar een onbehandelde depressie is vaak een groter risico voor het kind. Toch kunnen er problemen ontstaan bij gebruik in de laatste periode van de zwangerschap. Het kind kan na geboorte ontwenningsverschijnselen krijgen (bijvoorbeeld te merken aan slecht drinken en veel huilen). Over het gebruik van oxazepam tijdens de zwangerschap is nog te weinig bekend om met zekerheid te zeggen dat het veilig is. Er zijn tot nu toe geen schadelijke blijvende gevolgen waargenomen bij kinderen, waarvan de moeders tijdens de zwangerschap oxazepam slikten. Echter, kinderen van moeders die vlak voor de geboorte dit middel slikten, zijn vaak zo versuft en slap dat er na de geboorte ademhalingsproblemen kunnen optreden. Slik dit middel daarom niet vanaf de achtste maand van de zwangerschap. (HK)
Je bent zover in je zwangerschap dat ik je afraad om te starten met prozac.
Allah ishafiek!!
Romainna
30-05-2007, 23:41
Als ik jou was zou ik nooit met die troep beginnen.
Voor je het weet kan je niet meer zonder, en veel goeds doet het niet voor je.
Het zal je mischien even een een goed gevoel geven, dat mischien niet eens.
Daarna zul je weer andere sterkere willen hebben andere willen hebben omdat die niet sterk gnoeg meer zijn.
Meid, wat ik dus wil zeggen, met die troep los je niets op.
Zoek iemand die je verder kan helpen zonder dat geslik.
Sterkte meid.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.