Bekijk originele versie : WAAROM willen ze mij niet verzekeren ????
meryam22
30-05-2007, 19:19
salem halikoem
ik heb zojuist de topic gelezen over uitvaart verzekering nou zal ik je eens wat vertellen ik ben een nederlandse moslima en ben getrouwd met mijn lieve marokaanse man we hebben samen hamdoelilah 2 prachtige kinderen dus mijn man gaat naar de bank om een verzekering af te sluiten zegt die man neee kan niet je vrouw is nederlandsze moet eerst carte nationaal van marokko hebben dus mijn zo van nou ok dan hij miskein naar consulaat heeft daar de hele dag zitten wachten eindelijk aan de beurt zegt die man nee hoor dat kan niet want ze is niet marokaans warop mijn man zegt ja duhh maar wij moslims broeders zusters van elkaar je weet toch het enige wat we willen is als ze komt te overlijden dat ze op islamitiche grond wordt begraven maar nee hoor kan niet zijn antwoord was dan moet ze maar voor minimaal 10 jaar naar marokko emigreren en dan een carte nationaal aanvragen nou toen mijn man thuis kwam met dat verhaal was ik zo boos en zo verdrietig hij heeft nu wel een verzekering afgesloten maar alleen voor hem en de kinderen ik ben van plan om inchallah zelf naar het consulaat te gaan en om opheldering te vragen ik vindt dat je dat zowie zo niet kan maken waarom zo moeilijk doen ik wil ALLEEN een verzekering samen met mijn man
zo nou dat was mijn verhaal ik moest het even kwijt hahahah:goedzo:
RENTMEESTER
30-05-2007, 19:24
salem halikoem
ik heb zojuist de topic gelezen over uitvaart verzekering nou zal ik je eens wat vertellen ik ben een nederlandse moslima en ben getrouwd met mijn lieve marokaanse man we hebben samen hamdoelilah 2 prachtige kinderen dus mijn man gaat naar de bank om een verzekering af te sluiten zegt die man neee kan niet je vrouw is nederlandsze moet eerst carte nationaal van marokko hebben dus mijn zo van nou ok dan hij miskein naar consulaat heeft daar de hele dag zitten wachten eindelijk aan de beurt zegt die man nee hoor dat kan niet want ze is niet marokaans warop mijn man zegt ja duhh maar wij moslims broeders zusters van elkaar je weet toch het enige wat we willen is als ze komt te overlijden dat ze op islamitiche grond wordt begraven maar nee hoor kan niet zijn antwoord was dan moet ze maar voor minimaal 10 jaar naar marokko emigreren en dan een carte nationaal aanvragen nou toen mijn man thuis kwam met dat verhaal was ik zo boos en zo verdrietig hij heeft nu wel een verzekering afgesloten maar alleen voor hem en de kinderen ik ben van plan om inchallah zelf naar het consulaat te gaan en om opheldering te vragen ik vindt dat je dat zowie zo niet kan maken waarom zo moeilijk doen ik wil ALLEEN een verzekering samen met mijn man
Het is heel vervelend. Het is inderdaad zo dat alleen onderdanen van Marokko die korting en regeling krijgen van de Marokkaanse bank/overheid.
Heb je er over nagedacht om je anders particulier te verzekeren bij een Marokkaanse verzekeringsmaatschappij?
meryam22
30-05-2007, 19:28
Hoe bedoel je bij wat voor maatchappij ??
Ik heb wel info gezocht via nedelandse maatchappij maar dat is toch heel anders geregeld en het ging mij niet zo zeer dat marokko dat alleen voor zijn onderdanen regelt het ging ook de manier waarop ze hadden mijn man ook kunnen helpen met een alternatief zoeken en niet zo maar als afval behandelen dan vraag ik me wel af is dit nou hoe je je broeders en zusters behandelt
RENTMEESTER
30-05-2007, 19:31
Ik heb wel info gezocht via nedelandse maatchappij maar dat is toch heel anders geregeld en het ging mij niet zo zeer dat marokko dat alleen voor zijn onderdanen regelt het ging ook de manier waarop ze hadden mijn man ook kunnen helpen met een alternatief zoeken en niet zo maar als afval behandelen dan vraag ik me wel af is dit nou hoe je je broeders en zusters behandelt
Gewoon bij een verzekeringsmaatschappij die in Marokko actief is. Ik denk dat je dat het beste kunt regelen wanneer jullie op vakantie in Marokko zijn. Er zullen genoeg verzekeringsmaatschappijen zijn die zowel in Marokko als in Europa actief zijn. En bij hen zal het heel goed te regelen moeten zijn!
Succes :goedzo:
meryam22
30-05-2007, 19:33
Dank je wel Inchallah als we dit jaar gaan (in de ramadan) zullen we gaan zoeken
dankeje wel voor je advies
Het_is_mij
30-05-2007, 19:34
die maatschappijen zijn geen islamitische liefdadigheidsinstellingen maar pure moneymakers
helaas
RENTMEESTER
30-05-2007, 19:48
die maatschappijen zijn geen islamitische liefdadigheidsinstellingen maar pure moneymakers
helaas
Inderdaad maar dat is exact hetzelfde hier in Nederland ;)
meryam22
30-05-2007, 20:40
hoe bedoel je dat dat??
salem halikoem
dat klopt helaas wanneer je geen marokkaans staatsburger bent kan je dus niet daar begraven worden.
ik heb hetzelfde probleem als jij want ben zelf ook nederlandse.
mijn man en kinderen kunnen daar wel begraven worden maar ik niet(of ik moet daar dood gaan)
ik heb bovendien een nederlandse uitvaartverzekering voor het hele gezin
op voorwaarde dat mijn man of kinderen daar begraven kunnen worden
zelf kan je wel kijken naar een islamitische begraafplaats hier in nederland
die hebben ze hier ook .
meryam22
30-05-2007, 22:42
ja dat weet ik maar als nog wordt je na 10 of 20 jaar daar verwijdert op de nederlandse islamitiche begraagfplaats ze kunnen jou niet met 100% garanderen dat je daar altijd nlijft daarom vertrouw ik het niet
Maaar ik vindt het zo jammer dat niemand er iets aan kan doen wij zijn nu hun broeders maar wij kunnen nergens terecht voor ons eeuwige rustplaats eigenlijk vindt ik dat als je ervoor betaald je op elke islamitiche grond begraven mag en moet kunnen worden ongeacht waar je vandaan komt het gaat tch op dat punt om je geloof en niet om wat voor burger je was maar ja dat is natuurlijk weer politiek
ja dat weet ik maar als nog wordt je na 10 of 20 jaar daar verwijdert op de nederlandse islamitiche begraagfplaats ze kunnen jou niet met 100% garanderen dat je daar altijd nlijft daarom vertrouw ik het niet
Maaar ik vindt het zo jammer dat niemand er iets aan kan doen wij zijn nu hun broeders maar wij kunnen nergens terecht voor ons eeuwige rustplaats eigenlijk vindt ik dat als je ervoor betaald je op elke islamitiche grond begraven mag en moet kunnen worden ongeacht waar je vandaan komt het gaat tch op dat punt om je geloof en niet om wat voor burger je was maar ja dat is natuurlijk weer politiek
daar kunnen we helaas niks aan veranderen.:jammer:
maar allah is alhorend en alwetend!
meryam22
30-05-2007, 23:17
ja daarom en inchallah zullen wij ook onze laaste eeuwige rustplaats krijgen
hier kan ik mij zo boos om maken:moe:
Bureaucratische rompslomp die werkelijk nergens op slaat.
Alhamdoellilah, er zijn zoveel mensen, met verschillende nationaliteiten, die zich bekeren tot de islam en dan gaan we moeilijk doen om een begraafplaats voor een moslim-broeder/zuster :(
wij hebben nog steeds geen uitvaartverzekering geregeld :(. Wil dit zsm regelen via bank chaabi. Heb gehoord dat er een in antwerpen zit. Kunnen we daar gewoon heen om er 1 af te sluiten of kan dat alleen bij bank chaabi in marokko??? Wie kan mij hiermee helpen??
Bij die van Brussel kan het wel!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.