Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : moet ik me nu zorgen maken ?

lilchakir
30-05-2007, 14:47

heb me vanmorgen getest op suiker en had 6.0 .. moet over een week terug en dan weer testen .. daarna weet ik het niet meer ,het idee alleen al maakt me :confused:

noechanarif
30-05-2007, 14:49
heb me vanmorgen getest op suiker en had 6.0 .. moet over een week terug en dan weer testen .. daarna weet ik het niet meer ,het idee alleen al maakt me :confused: Had je al ontbeten?

Marisah
30-05-2007, 14:50
wat moet het zijn dan? onder de 4?

mmu2
30-05-2007, 14:52
6 is niet hoog.. je was nuchter? dan is het iets aan de hoge kant, maar nog lang niet alarmerend, zeker neit.

lilchakir
30-05-2007, 14:55

Had je al ontbeten? nee ik was nuchter . Marisah wat moet het zijn dan? onder de 4? jah volgens mij wel ? weet niet meer precies :jammer: was effe met mijn hoofd ergens anders toen ik het hoorde ..

HoneyBee
30-05-2007, 14:56
Salaam Lilchakir, Als je een nacht + ochtend niet hebt gegeten (vooraf aan het bloedprikken) heb je een zogeheten nuchtere glucosespiegel tussen de 4 en 6 mmol. Deze concentratie is ongeveer gelijk aan één theelepel suiker in vier liter water en wordt nog als normaal beschouwd. Dus nergens om je zorgen over te maken. Als je nuchter een bloedglucosegehalte hebt tussen de 6 en 8 mmol betekend het dat je glucosestofwisseling gestoord is. Gestoord wil zeggen een verminderde glucosetolerantie. Je hebt dan een grote kans om diabetes te ontwikkelen en dan moet je regelmatig je glucosegehalte controleren bij de dokter. Incha'allah is het niks om je zorgen over te maken en zal het niet hoger zijn dan 6.

Marisah
30-05-2007, 14:59
nee ik was nuchter . jah volgens mij wel ? weet niet meer precies :jammer: was effe met mijn hoofd ergens anders toen ik het hoorde .. http://nl.wikipedia.org/wiki/Diabetes_mellitus Normaal is tussen de 4 en 6. Daar staat dat je nuchter max 6.9 mag hebben. Dus volgens mij is er niet veel aan de hand en willen ze gewoon checken wat het volgende week is. Ik zou me even nog niet zoveel zorgen maken. Daarbij ik ken iemand die had 11 op een gegeven moment type 2. Door dieet en sporten heeft ze nu een prima suikerniveau. Dus het betekent niet meteen echt diabetes, medicijnen en prikken.

HoneyBee
30-05-2007, 15:01
Mijn zwager is trouwens vorige week genezen verklaren door zijn arts na 2 jaar een diabeet te zijn geweest. Hij heeft zich streng aan het dieet gehouden en deed alles wat hij moest doen.

wittewarda
30-05-2007, 15:04
maak je geen zorgen 6 is netjes. Ik had vorige keer 5,7 en was ook geen probleem. Zodra het maar onder de 6 blijft is er niets aan de hand

lilchakir
30-05-2007, 15:06
mmu2 6 is niet hoog.. je was nuchter? dan is het iets aan de hoge kant, maar nog lang niet alarmerend, zeker neit. ja ik was nuchter ..maakte me wel zorgen eerlijk gezegd .. Salaam Lilchakir, Als je een nacht + ochtend niet hebt gegeten (vooraf aan het bloedprikken) heb je een zogeheten nuchtere glucosespiegel tussen de 4 en 6 mmol. Deze concentratie is ongeveer gelijk aan één theelepel suiker in vier liter water en wordt nog als normaal beschouwd. Dus nergens om je zorgen over te maken. Als je nuchter een bloedglucosegehalte hebt tussen de 6 en 8 mmol betekend het dat je glucosestofwisseling gestoord is. Gestoord wil zeggen een verminderde glucosetolerantie. Je hebt dan een grote kans om diabetes te ontwikkelen en dan moet je regelmatig je glucosegehalte controleren bij de dokter. Incha'allah is het niks om je zorgen over te maken en zal het niet hoger zijn dan 6. djazaak Allah oeghair :goedzo: bedankt voor deze gerustellende info .:kus:

HoneyBee
30-05-2007, 15:30
ja ik was nuchter ..maakte me wel zorgen eerlijk gezegd .. djazaak Allah oeghair :goedzo: bedankt voor deze gerustellende info .:kus: Graag gedaan lieverd! :kus:

fatt
30-05-2007, 15:48
Mijn zwager is trouwens vorige week genezen verklaren door zijn arts na 2 jaar een diabeet te zijn geweest. Hij heeft zich streng aan het dieet gehouden en deed alles wat hij moest doen. tbarkellah 3lih... wel goed hoor, dat hoor je nou echt weinig...

Carriere_nl
30-05-2007, 15:50
Zoals er al eerder verteld, niet te veel zorgen maken hoor. Voornamelijk na het eten is je suiker hoog

mmu2
30-05-2007, 15:55
iemand die diabetes heeft kan niet genezen. De ziekte is nog steeds ongeneesbaar. ] Je kan het wel met eeen dieet of medicijnen onderdrukken en onder controle houden. Als je zwager zich nu niet meer aan zijn dieet houdt, en lekker veel zoetigheden gaat eten, zal hij zo weer een hoge gehaltes kunnen meten. Maar wel knap van hem dat hij zo'n zelfbeheersing heet, tbarkellah!